PDA

Vis full versjon : Auuu, magen min

Lemoen
26-11-2007, 10:29
Har noen opplevd dette?
Har i natt ligget med smerter i magen, spesielt på ene siden av magen, rett overfor lysken. Men det har også vært på begge sider. Hele magen min er også øm, spesielt ned mot skrittet og opp mot navel.
Det kjennes nesten litt ut som når man er stiv og støl.
Ble så redd i natt at jeg ikke klarte å sove og hvis ikke dette gir seg utover dagen tenkte jeg at jeg skulle ringe jordmor.
Anyone?

Lykkelig77
26-11-2007, 10:32
Hmm, det kan jo være strekk-/voksesmerter. Hvilken sider har du vondt på? Jeg tenker litt på blindtarmen jeg og den sitter på høyre side :sparke:

Lemoen
26-11-2007, 10:35
Hmm, det kan jo være strekk-/voksesmerter. Hvilken sider har du vondt på? Jeg tenker litt på blindtarmen jeg og den sitter på høyre side :sparke:

Nei, det er mest vondt på venstre side, og litt på høyre. Det gjør feks vondt i magen hvis jeg skal løfte opp venstre beinet. Tror ikke dette har noe med blindtarm å gjøre, nei.
Men kan man få slike voksesmerter altså?

Har i natt også hatt stikninger i skjeden, men vet jo at d et kan være normalt, men alt blir så negativt for meg :gaah:

Sneglofant
26-11-2007, 15:03
Jeg hadde sånne smerter på ene siden rundt uke 20. Klarte ikke å bevege ene benet uten at det gjorde skikkelig vondt. Og det var kun ene siden som fikk gjennomgå. Slo meg til ro med at det var ligamentssmerter. Gikk vel over etter en dag, men måtte bare legge meg ned og sove litt.

Spurte jordmor en uke etterpå, og hun sa at det var nok voksesmerter, men om man våkner og ikke klarer å sove pga. smerter skal man ringe lege, jordmor eller føden bare for å få sjekket det opp. Som regel finner man ikke noe galt, men greit å ta en liten sjekk uansett.

(jeg tenkte også litt på at knerten lå hele tiden på venstre siden de første 18 ukene og det var på høyre siden jeg fikk vondt i uke 20. Så innbiller meg at når han ble større og trengte mer plass var det naturlig livmoren presset seg ut mot høyre side da. :vetikke: Vokste mer der og ble litt vondt)

Lemoen
26-11-2007, 17:41
Jeg dro og sjekket dette på sykehuset i dag og det var takk og lov ikke tegn til at jeg var i ferd med å åpne meg ( livmorhalsen) Legen mente nok at dette var bekkenløsning :urk: Nå i kveld er det spesielt vondt over symfysen.
Får prøve å slå meg til ro med at det ikke er noe anna galt.