PDA

Vis full versjon : Ingen følelse av å være gravid !

Tidl. bruker
26-11-2007, 16:05
Jeg er 16 uker på vei og har mistet helt følelsen av å være gravid. Er ikke så bekymret enda siden det ikke er noe indikasjon på at noe er galt, men bare det at det ikke kjennes ut som noe forandring har skjedd i det hele tatt. Eneste symptomene jeg har nå , er ligamentsmerter i lysken når jeg nyser og reiser meg brått osv.
Jeg er ganske stor og skjønner jo at det tar tid før magen synes, men det er liksom ikke vokst noe innafor alt flesket ( kaller det heretter kosemagen) heller. Det jeg lurer på er om noen andre opplever det sånn ? Skal å høre hjertelyd i morgen og regner da med å bli beroliget , men fint å høre om noen har det slik også. Har jo sett på noen magegallerier av de slanke medsøstrene våre som har fått kuler på magen allerede , og synes det da er merkelig at jeg ikke kjenner noe langt inne i kosemagen min heller.

Irith
26-11-2007, 16:35
Det at symptomer forsvinner, er helt normalt. Mine forsvant som dugg for solen i uke 9. Kvalme, ømme pupper og i det hele tatt. Følte meg ikke veldig gravid da, nei. :vetikke:

Også hjelper det kanskje å huske på at alle disse magene som de normalbygde jentene har i uke 16 består av mest luft ;) Livmora popper vel så vidt over bekkenet i uke 12. Bevegelser fra fosteret kjente jeg en gang i uke 16, tror jeg.. Så kjente jeg ikke noe før i uke 22-23. DAGLIGE bevegelser SKAL du kjenne først fra uke 28.

Når det gjelder å lytte etter fosterlyd hos JM, så er det ikke alltid det er like lett å høre, spesielt ikke om man har mye ekstra polstring. Krysser fingrene for at du får høre flotte hjerteslag, men ha i bakhodet at det kan hende du ikke får høre noe, uten at det er noe farlig.

Du kommer nok også til å få en flott babymage, men det tar nok litt mer tid enn med disse normale jentene :klem:

harmony
26-11-2007, 16:40
Nå er du inne i andre trimester, hCG-hormonene som gir massevis av symtomer begynner å roe seg og du er i den beste perioden med lite plager uten å være for tung. Det er normalt å ikke kjenne noe liv før uke 20, uavhengig om man er liten eller stor av vekst, men det har vel en tendens til å være "førstemann" ute på slike forum.

Magen din kommer til å bli så rund og fin etterhvert, bare å glede seg. Min mage ble vel ordentlig "gravid" rundt uke 20, tror jeg.

Synes du skal være forberedt på at det kan bli vanskelig å finne fosterlyden, ikek fortvil om legen/jm ikke finner den. Det er nemlig ganske vanlig i uke 16 at det kan være vanskelig, uansett om man er stor eller liten. Dette knøttlille vidunderet som ligger der inne har et bitte bittelite hjerte som doppleren skal treffe akkurat på for å finne den, og det kan være vanskelig. Nettopp for å ikke bekymre gravide, er det i anbefalingene fra myndighetene til svangerskapskontrollen, anbefalt første lytting i kontrollen etter ul, ca uke 22-24. Håper du får høre den da, men som sagt; ikke fortvil om du ikke gjør det. :lykketil: og :klemmer:

Katharina
26-11-2007, 16:42
Kan ikke si jeg føler meg gravid jeg heller. Selv ikke de dagene jeg er kvalm. Da føler jeg meg bare syk.
Har kjent liv et par ganger (er jeg ganske sikker på) men ikke regelmessig, så det kan heller ikke få meg på bedre tanker. Er 15 uker jeg da, og føler meg ikke kjempeovervektig (men dog BMI på over 30), men har ikke synlig mage, selv om jeg selv synes den begynner å forandre seg.

Å miste gravid tegnene er helt normalt

Lied74
26-11-2007, 18:13
Kjære Modrops - det er som de andre over skriver - du har nå gått over i det stille semesteret, og på ett vis så er det faktisk det mest behagelige, bare man kommer over den verste redselen og angsten for at det skal gå galt!
Jeg kan absolutt love deg at du FÅR gravidemagen din!! -og den vil bli så fin og rund, atte!!
Jeg har fortsatt en liten "delestrek" på midten av magen, og er i uke 26, men hvis du går til investering av en mammatopp med empireliv, og får deg en mammabukse eller mammaskjørt som går over magen vil du hjelpe til å glatte over "strekene" ;)

Tror vi alle i denne delen av SM vet hvordan du har det nå - og det er nok flere som kan love deg det samme! :kidoki:
Lykke til videre, det ordner seg!

Tidl. bruker
14-12-2007, 00:47
15 uker jeg da, og føler meg ikke kjempeovervektig (men dog BMI på over 30),

Vil bare understreke at med en bmi PÅ 39 , så FØLER jeg meg enda ikke overvektig :)
Kan godt hende jeg ER det , og at folk SYNES jeg er det...men jeg FØLER det ikke . hehe