PDA

Vis full versjon : Perfekt måling?

silkepels
29-11-2007, 10:47
Synes kanskje legen min er litt vel kjapp av seg når han måler BT (på den manuelle måten). Som oftest går det veeeeeeldig kjapt, og som regel kikker han på forrige måling, før han setter inn dagens måling, som meeerkelig nok er heeeelt lik forrige måling :himle:

Tok derfor en BT på jobben nå (med elektrisk BT-apparat), men det er ingen sykepleiere her idag jeg kan spørre om det ser fint ut.

Dagens BT var 116/62 med puls på 56.

Selv synes jeg kanskje det var litt lavt, men jeg er ikke kvalifisert til å uttale meg noe særlig om dette.

Noen som vet?

Ung84
29-11-2007, 11:04
Du ligger på ca det samme som meg:-) det er nok en smule lavt, men som jordmor sa til meg så har man generelt litt lavere BT når man går gravid. Syns egentlig pulsen din var noe lav. Kjenner du noe til dette? Svimmel, vondt i hodet?

silkepels
29-11-2007, 11:16
ung84, har hatt veldig vondt i hodet og vært svimmel, men ikke i det siste egentlig :)

men det kan svartne for øynene mine dersom jeg reiser meg fort, beveger meg fort, går opp trapper ol fremdeles ja

:)

men artig at jeg har 56 i puls når jeg er oppreist og oppe og går da. lurer virkelig på hvor lav den er når jeg sover.....?

og jeg er overvektig og i elendig form, for å si det sånn :knegg:

Phoeebee
29-11-2007, 11:19
I forrige svangerskap steg blodtrykket mitt såpass mye at legen sendte meg til kontroll på sykehuset.

Når jeg fikk målt blodtrykket i går, så var det på 100/60. Lavt, men ikke alarmerende lavt, sa hun.