PDA

Vis full versjon : Når mannen er ute på reise...

Struttemagen
03-09-2002, 13:55
Hei, jenter!

Må spørre dere litt til råds..
Struttemannen har startet i ny jobb for en kort stund tilbake, og jobben har krevd en del reising og kursing.
( Noe jeg ordinært sett ikke har noen problemer med.):uff:
Tingen er at dette skulle foregå i august og 1 halvdel av september.

Men... nå er det plutselig en hel del reising i oktober også.Og dette til steder laaangt unna..ikke bare å booke retur reise på sparket.

Herregud... Stressnivået mitt vokser..:gal2: :gal2:
Er jo ikke så lenge til termin lenger, og det finnes mange som føder en 7, 8 uker for tidlig?!:bryn:

"Tvang" gubben til å snakke med sjefen sin, om ikke annet så for å forhindre reising i november.
Sjefens svar var da at vi skulle evaluere hva som var tryggest for oss.. Grrrrr. Typisk det, spiller på samvittighet..:p

Så spørsmålet er.... Hva hadde dere sagt?
Er jeg egoistisk og overnervøs om jeg vil ha ham hjemme?

:???: :???: :???: :???:

Klem, Struttemagen:)

Storemy
03-09-2002, 13:59
Jeg har full forståelse for tankene dine!
Jeg tenker akkurat på samme måte. Hos oss er det så gale at vi er nervøse for en natt sambo skal vekk i midten av oktober, og terminen er først 14. november. Og denne overnattingen er ikke mer enn 1/2 times kjøring hjemmefra...
Tror nok jeg hadde "nektet" sambo å reise så langt vekk som du sier.

(30+2)

Maz
03-09-2002, 14:24
Vi hadde en sånn situasjon på jobb for en stund siden. Når hans kones tremin nermet seg (1-2 måneder før) så slappet vi litt av på ellers strenge krav til å reise billigst mulig.

Vanligvis prøver vi å få så gunstige biletter som mulig. Det innebærer ofte minimumsopphold osv. Dersom han reiser på fullpris bilett så går det vanligvis å få booket om. På denne klassen biletter er det også lettere med plasser.

Et tips er å sørge for alltid å vite hvile alternative hjemreiser som finnes. Dette gjør det lettere å booke om en retur og ta raske beslutninger.

Med en oversikt over hjemreisemuligheter på forhånd er det jo lettere å forholde seg. New York kan jo være nærmere enn Henningsvær mht effektiv hjemreisetid.

Struttemagen
03-09-2002, 14:36
Problemet er bare at dette er et båt cruise...
Ikke lett å matche ankomst med flyavganger..

Typisk min flaks:p

Struttemagen
03-09-2002, 14:37

Tidl. bruker
03-09-2002, 16:24
.....

Nikken
03-09-2002, 16:42
Skjønner deg veldig godt - du er ikke overhysterisk!

Jeg har også en mann som reiser noe, og han skal ikke reise i november/desember.
Jeg er nok ikke så tøff som Marikken på det å føde uten mann - jeg ville synes det var helt forferdelig hvis han ikke kunne være tilstede ved fødselen!
Når jeg hadde SA, for nøyaktig ett år siden idag faktisk..., så var mannen min i Hong Kong - det var vondt!

Synes sjefens noe undvikende svar vitner om liten forståelse, men håper det er du og jeg som misforstår ham ;) Det er sant som det sies, ikke ta sorgene på forskudd. Sannsynligvis og forhåpentligvis så ordner det seg - men jeg har som sagt full forståelse for din bekymring.
Det skal to til for å lage disse babyene, og det skal helst to til ved fødsel også, spør du meg.

Lykke til!

MøreMia
03-09-2002, 23:11
Evaluere...? Evaluere hva som er tryggest...? :grrr:
Greit nok at sjansene er yderst små for at akkurat DU føder 7 uker for tidlig, men iom at det er såpass store vansker med å komme seg hjem i hui og hast forstår jeg godt at stressnivået øker kjære du :stakar:

Flode
05-09-2002, 00:33
Jeg skjønner det veeeldig godt!!
Mannen min kommer trolig til å få en Nordisk jobb i nær fremtid, og dvs at han nødvendigvis må reise litt i Norden også. Jeg skal vel greie dagsbesøk ganske lenge, men ikke noe overnattinger! Det har jeg også bedt han si ifra om, slik at de ikke har forventninger om at han skal være 2-3-4 dager; enda...

Han var en uke lenger enn meg på ferie nå, og det syntes jeg var "ille" nok. Da var han et sted hvor det går et fly pr dag, og det er veldig vær utsatt. Det likte jeg ikke...

Er vel sikkert litt små nervøs, for jeg tenker mange rare tanker. Samtidig så har jeg i det siste hørt om 2-3 første gangsfødende som har født 3 uker før tiden, så man vet aldri!!

Jeg vil tro at går du rundt og er nervøs hvis han er ute og reiser, så påvirker det sikkert heller ikke ungen på noen positiv måte.

Håper du får ha mannen din i nærheten!!

- snipp