PDA

Vis full versjon : Svangerskapsdepresjon

Tidl. bruker
09-12-2007, 20:10
Er det noen som vet noe om svangerskapsdepresjon? Hvordan det arter seg og hvordan det behandles?

Finner så lite informasjon om emnet på nettet.

Donnalita
09-12-2007, 21:11
Hei. Eg vet ikke noe om hvordan dette generelt blir behandlet, men i mitt tilfelle så fikk eg ekstra oppfølging av jordmor og timer hos psyklog som var tilknyttet helsestasjonen eg hørte til. Enig med deg at det er lite informasjon der ute. Men vil anbefale deg å snakke med jordmor om dette.

Lossa
13-12-2007, 15:45
Jeg har svangerskapsdepresjon, men er under behandling.
Jeg fikk svangerskapsdepresjonen sammen med hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme), men er usikker på hvor vidt de henger sammen...
Jeg blir behandlet med Cipralex som er antidepresiver. Fikk resepten av sykehus psykiateren etter at han hadde gjort en vurdering av alvorlighetsgraden av situasjonen.
Jeg var så langt nede at jeg ville helst dø, ville ikke ha babyen og gruet meg til alt og da spesielt til å bli mor. Så ingen mening i verdagen og kjedet livet av meg hvert eneste minutt. Klarte ikke å smile eller le av noe.
Nå er jeg mye bedre etter noen uker på cipralex!!!

Lalott
22-12-2007, 11:59
jeg har lest litt om det i boken til gro nylander "mamma for første gang". har sakt til jordmor er jeg er litt redd for at jeg kan være disponert for det pga tidligere diagnose med depresjoner.. Hun tok det veldig på alvor og skrev søknad til føden om omvisning/samtale med en jordmor der. slik at de der oppe kan være litt forberedt også og hjelpe meg å forberede meg til fødsel og ev forebygge depresjon. fikk time i januar.. så jeg anbefaler deg å snakke med jordmor om det. kanskje du også kan få en samtale med de på føden så kan de fortelle deg mer..