Vis full versjon : Jobber dere?
Hvordan blir det med økonomien, damer? Kvalifiserer dere til utbetaling av masse PÆNG i permisjonstiden? Eller skal dere tyne de noen-og-tredve-tusen i engangsstønad utover et helt år? Eller kanskje Mannen tjener flust og den Gravide kan bare lene seg bakover og være Gravid? Den Nybakte Mammaen bare lene seg bakover og være Mamma?
For meg ser det ut til å ha gått akkurat, på hengende håret! Er arbeidsledig for tiden, men har gode utsikter for å begynne i ny jobb 1. oktober. Intervju nå på fredag. Har ikke sagt og skal foreløpig heller ikke si at jeg er gravid. Med siste mens 14. juli, skulle det bety termin 21. april (men som sagt; det blir nok senere pga. lang syklus), hvilket igjen skulle bety permisjon fra 1. april. DET BETYR PÅ DAGEN 6 MÅNEDER!! :klapp: Skulle tro det var iskald beregning...
Og dere? Jobber dere i disse kvalmende tider? ;)
Har ulønnet permisjon, jeg! Så jeg er hjemme og koser meg sammen med Sarah og magen! :D
Det blir engangsstøned på oss, men så tjener mannen min forholdsvis bra og vi bruker i stort sett kun de pengene han tjener! Større delen av min inntekt har vi oppspart! :kidoki:
Lykke til på intervjuet, Camelia! Det går nok bra! :)
:findag:
7+3 i dag!
Jeg har vært student, og går nå og leter etter jobb. Tar hva som enn byr seg, uansett om det har noe med utdanningen min å gjøre eller ikke. Har termin 14 april, og håper jeg rekker å jobbe seks mnd før det. Problemet er morgenkvalmen jeg sliter litt med nå, men den får jeg bare trosse!!
Tror ikke de tretti-ettellerannet er annet enn en slags "symbolsk" sum som dekker barnevogn og det andre nødvendige i begynnelsen av barselperioden, så DET tør vi ikke satse på.. Men får jeg ikke jobb, tjener heldigvis mannen godt.
Johanna, 8+2
Jeg har akkurat begynt i jobb igjen etter forrige permisjon :)
Tok tre måneder ekstra permisjon så jeg fikk vært hjemme med gutten min til han startet i barnehagen.
Det er tøfft å begynne å jobbe igjen. Er sååå trøtt for tiden + at jeg kjenner at jeg begynner å få igjen bekkenløsningen allerede :( :( :( :( synes det er VELDIG tidlig :(
Men jeg er glad jeg har en jobb, trenger de pengene :) :) :)
Klem fra Frida 9+3
Hei
Jeg går bare hjemme for tiden. Jeg har nemlig en jobb som gjør at jeg må omplasseres når graviditet er konstatert. Og siden min bedrift ikke kunne oppdrive passende arbeid, får jeg nå for tiden noe som heter "utvidete fødselspenger" fra Trygdekontoret.
Det betyr at jeg får akkurat det samme som om jeg hadde arbeidet (grunnlønn), noe som forøvrig ikke er mye! Så får jeg heller ikke feriepenger av det jeg nå tjener.
Men, vet du hva, sånn som ståa nå er, så driter jeg i feriepenger. Hadde jeg hatt jobb, så hadde jeg nok mest sannsynlig vært sykmeldt m/kvalme.
Deilig å bare være hjemme. Den eneste "oppgaven" er å bringe/hente barnet mitt i barnehagen.
Lite "pæng", javel. Men, det tror jeg nok jeg skal klare. Er du trønder, Camelia (ref. PÆNG)
klem meja, 8+2
Og, forresten, - lykke til på jobbintervju!
meja, èn gang til.
jeg er i full jobb men sykemeldt denne uken.
Min mann tjener også bra så vi har det fint sånn.
Jepp, meja, æ e trønder, ja! :kry: Har ikke bodd i Trøndelag på ganske mange år, da men... Snakke ækt, ja!
Så godt å se at noen har mannfolk som vet å skaffe penger til familien! ;) Her i huset er Mannen nyutdannet filosof, så hvis noen vet hvor de skulle ha behov i den retning, mottas tips med evig takknemlighet... :gal2: Jobbtilbudene står i kø, liksom... :p
Takk for lykkeønskninger for jobbintervjuet. Ikke en optimal jobb, men i 6 måneder skal jeg nok holde ut. :uff:
Jeg er student, og satser på fødselsstipend fra lånekassa. Mannen min tjener greit, ikke superbra, men nok til at vi klarer oss vi to. Det blir nok litt trangt når vi blir tre, derfor satser vi sterkt på lånekassa.... Noen i samme båt?
:findag:
Selleri 7+5
Her hos oss tror jeg det kommer til å gå greit med økonomien :)
Mannen min har en bra betalt jobb, jeg studerer og kommer til å søke om fødselsstipend og engangsstønad.
Til Selleri: Vi er vist i samme båt vi to, jeg holder på med å ta psykologi grunnfag ved UiO, hva studerer du for noe? Har forresten sett at vi er akkurat like langt på vei!!
Vennlig hilsen Liz 7+5
Jeg har nettopp begynt å jobbe igjen etter forrige permisjon, så det skal bli artig å fortelle at jeg er gravid igjen.. :p
Philip har begynt hos dagmamma, og jeg har fri hver fredag - deilig!:D
Jeg har fått meg jobb i dag! Ikke en kremjobb, men som sagt tar jeg alt når jeg er i denne situasjonen som jeg er i... Begynner første oktober, har termin 14 april. Håper denne terminen forskyver seg litt slik at jeg rekker å være ansatt til jegh går av med permisjon!!
Johanna, 8+3
Hei. Mener å ha lest et sted at arb.ledighetstrygd teller som jobb når det gjelder sv.skapspenger! Skal ikke påstå 100% altså.
Men, det blir jo uansett mere når en jobber da!!
Selv håper jeg på at vikariatet blir utvidet ut året iallefall, og da går det bra. Jobber iallefall de siste 7 mnd da!! Håper egentlig at
jeg skal få i et par mnd til.
Hilsen en snikleser fra mars 10+4. Men, så har jeg fått termin 31.3 da... så jeg hører jo nesten litt til i april også :)
for de pengene ja.. Vi har akkurat flyttet, og jeg har fått drømmejobben!! (for meg da vel å merke)
Jeg har bare 50% nattjobb, og hadde store planer om å jobbe masse ekstra, på dag. Men, siden det er en utsatt jobb, kan jeg ikke jobbe ekstra- dette tenkte ikke jeg på når vi bestemte oss for å bli gravide:uff:
Mannen har bare et vikariat, og søker på andre jobber, men i databransjen er det litt stille akkurat nå..
Men det må vel ordne seg på et vis!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.