PDA

Vis full versjon : forskjelige sykdommer

Uregistrert
11-12-2007, 20:59
Er det noen steder hvor jeg kan lese litt om forskjellige sykdommer? Minn man har fått virus på balansenerven og jeg er litt beskymret. er det noen steder som jeg kan lese om den eller?

Takk på forhånd

Phoeebee
11-12-2007, 21:03
www.lommelegen.no

Lykkelig77
11-12-2007, 21:05
http://www.google.no/search?hl=no&q=Vestibularisnevritt&btnG=S%C3%B8k&meta=

underlig
11-12-2007, 21:08
Du kan for eksempel prøve denne (http://www.uib.no/isf/utposten/1999nr4/utp99410.htm) eller lommelegen (http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=325365). Du finner mye om du bare søker på internett.

Malagi
12-12-2007, 08:25
Er det noen steder hvor jeg kan lese litt om forskjellige sykdommer? Minn man har fått virus på balansenerven og jeg er litt beskymret. er det noen steder som jeg kan lese om den eller?

Takk på forhånd

Vil bare tipse om kiropraktor..virus på balansenerven blir jo brukt nesten alltid brukt når noen er svimmel, uansett årsak. Med meg så var det slike "krystaller" i øret som var på avveie, ble bra igjen i en fei (liten uke) etter at kiropraktor trillet de på plass igjen :p
Verdt et forsøk, om han ikke har prøvd. Kiropraktor kan uansett ofte finne ut hva som faktisk er årsaken..

Lykke til http://www.snartmamma.com/plassen/attachment.php?attachmentid=47398&stc=1&d=1196594571

Uregistrert
12-12-2007, 22:01
hvor lang tid tar det til man bli r bra igjen.?

Malagi
13-12-2007, 04:00
hvor lang tid tar det til man bli r bra igjen.?
Kommer jo helt an på hva som er årsaken det... Med meg så tok det som sagt en liten uke. Er en utålmodig sjel, så jeg var ikke svimmel mer enn 2-3 dager før jeg begynte å ringe rundt for å finne noen som kunne hjelpe.
Legen sa "Virus på balansenerven, du må bare vente til det går over av seg selv.":kokko:

Det kunne tatt sin tid. Men kiropraktoren gjorde en del tester og kom til at det var "krystaller på avveie". Disse krystallene, som befinner seg inne øret ett sted (er ikke ekspert på å forklare dette her :fnise:) er det som forteller oss hva som er opp og ned, for å si det enkelt. Når de havner feil, så blir alle signalene feil og man blir svimmel. Han guidet meg deretter gjennom en serie med bevegelser for å "trille" de på plass igjen. Fikk med meg et ark med bevegelsene som jeg skulle gjenta et par ganger for dagen tror jeg det var. Ble mye bedre ellerede første dagen og etter en uke var jeg helt bra. Hadde et par små tilbakefall en tid senere, men da var det nok med en runde med øvelsene, så gikk det over igjen. Siden har jeg vært bra :jippi:

Håper det er like enkelt for mannen din, men uansett tror jeg at det er lurt å forhøre seg rundt. Virker som leger flest rett og slett er helt uinteressert i svimmelhet...enda så plagsomt som det er :shock:

Lykkelig77
13-12-2007, 11:13
Samboer min hadde det for et par år siden og han brukte 5 mnd før han var helt bra.. Utrolig slitsomt!

Uregistrert
13-12-2007, 21:42
jeg er hi. Tusen takk for svar jenter.'
Har ett sporsmål. Er det vanlig at man blir sykemeldt for det eller?

Malagi
14-12-2007, 06:10
jeg er hi. Tusen takk for svar jenter.'
Har ett sporsmål. Er det vanlig at man blir sykemeldt for det eller?

Sikkert noen her som kan svare bedre enn meg på dette.. Selv var jeg allerede sykmeldt, så derfor var det ikke noe tema. Er vel opp til legen i hvert enkelt tilfelle. Vil tro det Kommer an på både hvor ille det er, hvor ofte det kommer og hva en jobber med :gruble:

Lykkelig77
14-12-2007, 11:45
Samboern var hjemme med egenmelding noen dager når han var som mest svimmel, men som regel blir man vant til det etterhvert og derfor er det ikke vanlig å bli sykemeldt. Mannen til en tidligere kollega av meg har kronisk virus på balansenerven. Han har alltså hatt det i mange år! Han er i tillegg veldig mye kvalm (pga at han er svimmel) så han kan ikke fly, kjøre bil i krappe svinger, bremse hart med bil osv. uten å bli så kvalm at han kaster opp :urk: Stakar mann.. det er en utrolig plagsom sykdom.