PDA

Vis full versjon : Fosterlyd på rundt 110

Tidl. bruker
07-03-2003, 07:30
Ved forrige jordmorkontroll (T- 9) lå fosterlyden på mellom 107- 112. Jordmor dultet litt til magen, og jeg la meg på siden. Likevel økte ikke fosterlyden. Men hun sjekket den ikke over en lenger periode enn et par minutter.
Jeg fikk beskjed om å pakke bagen og dra rett til sykehuset :eek:
På sykehuset ble det tatt en halvtimes CTG- registrering, og alt var OK. Hjertelyden varierte mellom 113- 163, men lå stort sett mellom 130- 140.
Jeg ble sendt hjem igjen.

Dette er nå 2 dager siden, og jeg klarer ikke å slå meg til ro. Selv om CTG var OK, så er jeg bekymret for den lave fosterlyden på jordmorkontollen. Jeg ringte til helsestasjonen i går for å høre om jeg kunne komme ned og få høre fosterlyden igjen. Men det har de visst ikke tid til før i neste uke :(

Er det noen av dere som har hatt en like lav fosterlyd? Ble dere videre fulgt opp?

T- 7

Tidl. bruker
07-03-2003, 11:12
Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med noen gode råd, har aldri opplevd dette. Det jeg ville si er at jeg synes det er hårreisende at helsestasjonen sier de ikke har tid før neste uke. Alt du vil er jo å høre fosterlyden, hvor lang tid tar det? 1 min, kanskje 2.

Jeg ringte ned en dag fordi Lillesøster hadde vært så stille, og da fikk jeg komme ned samme dag litt senere. Det var ikke min jordmor en gang, men ei annen som tok meg innimellom to andre. Jeg skulle jo bare sjekke at alt var vra med babyen.

Det er kanskje langt for deg å reise på føden? Ring på helsestasjonen igjen og si at du kommer nedom en tur bar efor å lytte, spør når det passer best at du kommer.

Til slutt vil jeg si: Lykke til! Alt er sikkert bra med babyen din, men det er litt viktig at du tror/vet det selv også, så jeg synes du skal presse på litt for å få ro i sjela.