Vis full versjon : Uff, det er så vanskelig, dette ...
... med valg av barnevogn... Hvordan har dere andre tenkt, og gjordt det? Jeg skal ha en kombivogn, den saken er grei. Med førstemann kjøpte vi en SIMO vogn, til 5500 kroner. Jeg solgte den for et år eller så tilbake. Er kjempeglad for å få den solgt, hadde ikke villet hatt vognen i dag, synes fargene er helt grelle! Så, jeg er veldig glad over å skulle kunne kjøpe ny barnevogn, ogenda har jeg 3 måneder igjen til termin. Har begynt å se meg om så smått. Poenget er jo bare at alle SIMO-vognene koster over 6000 kroner! De hadde et annet merke, kan noen fortelle meg hva merket heter... det begynner på s??? Disse vognene kostet i underkant av 3000 kroner!! Hva er forskjellen?, spurte jeg. "Først og fremst merket. Simo er en MERKEvogn. Elles er kanskje Simo litt større og mer stødig?" svarte betjeningen. Men egentlig var ikke forskjellen SÅÅÅ stor.
Elles finnes det vel vogner på Ringobutikkene, uten at jeg kjenner til merke og pris der...
Finnes det vogner på nett å se etter, evt kanskje bestille? Noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva merket på den vogna som begynner på S er...?
Hilsen glemske, håpløse Alva... :???:
Swithun kanskje? Det er vel også et av merkene til Simogroup (som har både Simo, Brio og Swithun - Jeg vil tro at det er Brio vognene du har sett på lekebutikkene?)
Her ser du iallefall noen Swithun vogner også:
http://www.simogroup.com/ostfold/fredrikstad/engbabyno.nsf/id/1DB33BD243DD53BE41256B580069A8F6!OpenDocument
(Trykk på barnevogner - nederst på siden finner du en Swithun vogn - direkte link (hvis den funker:
http://www.simogroup.com/ostfold/fredrikstad/engbabyno.nsf/d5449b38104c1b8cc1256b3d003b402e/0340d20a3b9871bd41256b65005cef4c!OpenDocument
)
Ellers er jeg nok like blank som deg - men de dyreste vognene er vel kombi-vognene - for de kan man bruke lengst (logisk nok). Dersom du har sportsvogn allerede, klarer du vel deg med en rimeligere bagvogn?
Her en en link til barnevogn huset Rudo sine sider. De har en kjempe fin CAM duo vogn som ikke koster all verden!SE HER (http://www.barnevogner.nu)
Uansett hvilken vogn du bestemmer deg for så reis til Sverige og kjøp den der. Da sparer du 20% bare på kursen (den svenske krone er så lav). I tillegg til at det ofte er litt billigere. Personlig kommer jeg til å handle det som er kostbart i Sverige; seng, vogn, bilsete etc.
Klem fra Fugl (17+4)
DET var det :) De var jo halvparten i pris da!!! Så på kombivogn, det er dette jeg skal ha. Vil ikke ha noen bagvogn, da det blir for stort å drasse på, bagen ikke kan tas ut og inn i bilen som på en kombibag. Har en sportsvogn, men den bruker jo treåringen enda, og da er det mest praktisk med en kombivogn, slik at nestemann får sin egen vogn å bruke. Har dessuten lyst å kunne bruke vognen litt, en bagvogn kan ikke brukes mange månedene før den må stues vekk....
Å reise til Sverige er vel gjeft for dem som bor nært større byer i sverige, men ikke like enkelt for alle, da. JEG måtte kjørt 50 mil en vei for å komme til en større by i Sverige, og det har vi hverken tid eller ork til nå.
Muligens kan butikken her bestille inn en Svithun vogn om jeg finner en jeg faller for? De i butikken var ikke sååå pene, liksom, foruten en, men den var avsatt. :uff:
Prisen på Brio vognene, hvordan er egentlig den...? :???:
Var så utrolig heldig da jeg var på leit etter en vogn!! Etter å ha vært i butikken og sjekket prisene på Simo sine vogner, bestemte jeg meg for å se i lokalavisa etter en brukt vogn. For en griseflaks jeg hadde!!!:klapp:
Der var det en kombivogn til salgs, og jeg formelig kastet meg over telefonen og ringte. Allerede samme kvelden kjørte vi ut og så på vognen, og der og da kjøpte jeg den. Det var en Svithun kombivogn, svart/grå, og var så godt som ny(kjøpt sept-01)
Denne skulle jeg kun betale 1400 for(tro det eller ei):fest:
Jeg gleder meg veldig til babissen kommer så vi får prøvd den, den virker like god som Simo sine.
Bolla og rosinen, 33+3
Maja-mor
04-09-2002, 00:58
Kjøpte en fjorårets modell fra Simo til litt under 4000,-
Vet om flere som har gjort det samme.
Vognene er omtrent likedan som årets modell, og de modellene som kommer nå i oktober/november....
Lykke til med vognvalg ;)
Klem Maja-mor (30+1)
http://www.gratisbarnevogn.dk/ dette hadde vert fint å hatt i Norge også!
Her i nord, hvor jeg bor, er prisen på Brio og Simo omtrent det samme. 6000 +/-. :eek:
Swithun koster her ca halvparten (3000)
Kanskje en kan se etter 2002 modeller til en billigere penge nå når de nye modellene kommer?
:findag:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.