PDA

Vis full versjon : Diare så det holder :-((

Minipilla
07-03-2003, 17:00
Nå har jeg harr diare siden mandag. Det bobler i magen og dassen bør ikke være mer enn 2 skritt unna til enhver tid.......skikkelig vemmelig. Har aldri hattt sånn diare som har vart så lenge før :(

Påvirker dette babyen? Jeg greier spise litt, men så går det kort kort tid så er det en tur på do som gjelder...vil ikke være ekkel her - men det er som suppe / vann. Hele døgnet på 5te døgnet nå........

Legen var gått for dagen og jordmor har stengt i dag og sambo er litt bekymra nå.

Noen som vet?

Blånn
07-03-2003, 20:46
Får du i deg væske. Det er det viktigste. Du har nok næring på lager til å klare deg noen dager uten mat, men får du ikke i deg drikke kan det fort bli kritisk.

Har du en legevakt du kan ringe og spørre om råd? Jeg tror jeg ville tatt kontakt for sikkerhets skyld.

God bedring! :stakar:

AnnC
13-03-2003, 14:41
Jeg hadde skikkelig omgangssyke i ca uke 23 med oppkast og diare og det var ikke noe fare med babyen, den tar til seg det han trenger. Du har antagelig snakket med legen nå og jeg håper alt er bra.

Idefix
14-03-2003, 14:18
Ikke spis for mye fiber og grovt brød / grønsaker. Hold deg til loff og lette ting. Supper er fint!

Fiberrik kost er jo bra det, men ikke å anbefale når man har diare. Magen og tarmen får for mye å jobbe med.

tiger
14-03-2003, 15:38
Innimellom springvannet, bør du drikke litt farris eller annet vann med salter...
Det holder væskeballansen din bedre vedlike når du ha diare og /eller oppkast...

Som nevnt over her, så er dehydrering det verste ved magesyke...

Når man er frisk bør man holde litt igjen med farris og slike ting.
Vi får nemlig i oss mer enn nok salt fra før gjennom mat & drikke...

Men er du syk, og har problemer med å holde på mat & væske,
er det helt supert å fylle på litt...!

Panthy
15-03-2003, 03:49
en skje med potetmel eller to er også å anbefale for å binde magen, gjerne blande det med noe annet så det er lettere å få ned, feks syltetøy...er ikke spess godt, men det gjør godt :)