Lillegullx3
23-12-2007, 10:53
Den siste tiden har jeg begynt å frekventere litt mer her inne. Jeg trenger å høre og lese om "normale" bekymringer, og makter ikke ta inn over meg alt det triste som har skjedd meg og andre. Virkelighetsflukten jeg prøver å få inn over meg selv er fullstendig nødvendig for meg akkurat nå. Jeg har alltid med meg Mikael i tankene, men i det siste har jeg måttet skyve han unna litt for i det hele tatt å fungere. Av og til kommer han sterkere inn i bevisstheten min, men akkurat nå klarer jeg ikke.. Kjenner ingen glede for egen del med å feire jul i morgen, men håper Andreas får en fin dag og kveld. Blir artig å følge han gjennom dagen! Fikk et lite innblikk i hva som foregår i mannens hjerne i forhold til Mikael en kveld her, og det satte meg helt ut. Å høre denne mannen som jeg deler livet med sitte og fortelle om bilder som dukker opp i hodet hans. Av Mikael, øynene hans, ansiktsuttrykkene hans, hans voldsomme kamp for å komme tilbake til livet etter 5 minutters pustestopper, hvordan den lille kroppen kjentes i armene til pappa og hva han gjorde med pappaen sin. Den samtalen gjorde noe med meg tror jeg.
I magen går det bra. Jenta sparker med mer kraft nå, så nå kjenner jeg henne hver eneste dag. Det er godt. Gleder meg bare til 16. januar, da skal jeg diskutere fødsel med gynekolog på St Olav. Jeg begynner å få en betydelig mage, og mine vanlige bukser har måttet vike for den uendelige rekke av såkalte kosebukser. Krysser fingrene for at jenta vokser seg stor og sterk, og at hun blir med oss hjem til 17. mai!
Senere i dag reiser vi ut til Mikaels plass med noen små ting han skal få. Vi har pyntet på hylla hans her hjemme, og på plassen hans utenfor inngangsdøra brenner det lys for han. Det blir ikke vondere enn dette, å ikke kunne ha babyen sin hjemme hos seg. Å måtte dra på en kirkegård for å stelle med babyen sin. Kan ikke tenke meg noe som gjør like vondt langt inni kroppen og sjela enn det. Jeg takker likevel for hver dag jeg fikk med min skjønne lille skatt, og samtidig takker jeg for hver dag jeg har fått og skal få med Andreas og lillesøster i magen.
Vil med dette ønske dere alle en riktig god jul og et fredfylt og lykkelig år 2008. Håper vi alle får oppleve gode dager og får gode minner fra det kommende året. Takk til dere alle for at dere er her, og stiller opp for hverandre i både gode og tunge stunder.
Håper alle koser seg det de kan i julen!!
I magen går det bra. Jenta sparker med mer kraft nå, så nå kjenner jeg henne hver eneste dag. Det er godt. Gleder meg bare til 16. januar, da skal jeg diskutere fødsel med gynekolog på St Olav. Jeg begynner å få en betydelig mage, og mine vanlige bukser har måttet vike for den uendelige rekke av såkalte kosebukser. Krysser fingrene for at jenta vokser seg stor og sterk, og at hun blir med oss hjem til 17. mai!
Senere i dag reiser vi ut til Mikaels plass med noen små ting han skal få. Vi har pyntet på hylla hans her hjemme, og på plassen hans utenfor inngangsdøra brenner det lys for han. Det blir ikke vondere enn dette, å ikke kunne ha babyen sin hjemme hos seg. Å måtte dra på en kirkegård for å stelle med babyen sin. Kan ikke tenke meg noe som gjør like vondt langt inni kroppen og sjela enn det. Jeg takker likevel for hver dag jeg fikk med min skjønne lille skatt, og samtidig takker jeg for hver dag jeg har fått og skal få med Andreas og lillesøster i magen.
Vil med dette ønske dere alle en riktig god jul og et fredfylt og lykkelig år 2008. Håper vi alle får oppleve gode dager og får gode minner fra det kommende året. Takk til dere alle for at dere er her, og stiller opp for hverandre i både gode og tunge stunder.
Håper alle koser seg det de kan i julen!!