Vis full versjon : Noen som må bruke Klexane???
Er det noen her inne som må bruke klexane??? Et blodfortynnende i sprøyteform. Eller er det noen som har erfaring med bruk av dette????
Må nemlig ta en sprøyte hver dag og lurte litt på om noen andre også måtte det!!!
Hei.
Jeg brukte det v innsetting av embryo v ivf og brukte klexane til 13 sv.skaps uke. Grunnen til at jeg fikk det var pga noe nedsatt sirkulasjon i livmor v ul før innsetting av embryo. Ved ul i svangerskapet var sirkulasjonen fin. Kjente ikke noe til klexanen selv så det gikk fint.
Vet om mange som går på klexane så ikke bekymre deg for det.
Årsak til at jeg fødte for tidlig var ikke pga klexanen men infeksjon.
Har ikke tatt blodprøver for koagulasjons status.
Gratulere og lykke til.
Jeg har en blodmutasjon som heter leidenmutasjon. Så jeg har lettere for å danne blodpropper enn andre... Er mest for sikkerhetsskyld at jeg går på de... Var litt ekkelt og stikke en nål i magen må jeg si!!!!
Jeg går på Albyl-e i tillegg til Klexane-sprøyter... Satte den første i dag... Var litt ekkelt og sette sprøyte på seg selv må jeg si!!!
Hadde du noen bivirkninger???
Men kan man ikke sette det i flesket i siden da??? Må det være foran hvis du skjønner??? Fargespill på magen???? Fikk du blåmerker av sparkingen???
Hmmmm.... Så jeg får altså ikke epidural hvis det er mindre enn 12 timer siden jeg satte siste sprøyte???
Høh.... De snakket ingenting om det til meg!!! Greit nok at jeg vil prøve meg uten epidural, men greit å ha i bakhånd da!! Jaja... Får snakke med legen om det etter nyttår.. Takk for hjelpen!!!!!!!:blomst:
Jeg tar også Klexane forebyggende fordi jeg har hatt blodpropp tidligere. Er gravid etter prøverørsbehandling og har satt sprøyter daglig helt siden uttak. Skal fortsette hele svangerskapet...:urk:
Har ingen bivirkninger utover at det innimellom svir etter at jeg har satt den - og magen min er også full av blåflekker.
Jeg har heller ikke hørt om begrensningene i forhold til epidural :mumle:
Oi! Tenk at jeg ikke er alene om å måtte stikke meg hver dag!!!! Synes du også det er ekkelt??? Liker ikke ideen om å stikke en nål i magen jeg... Ikka nadre steder heller for den saks skyld!!! hehehehe...
Men alt for at lille nurk skal ha det bra!!! Skal også ta en hver dag...
Fikk høre at hvis det svir så trykker du det inn for fort!!! Vet ikke helt om det stemmer men skal prøve og ta det enda roligere i morgen så får vi se om det hjelper!!!
Oi! Tenk at jeg ikke er alene om å måtte stikke meg hver dag!!!! Synes du også det er ekkelt??? Liker ikke ideen om å stikke en nål i magen jeg... Ikka nadre steder heller for den saks skyld!!! hehehehe...
Men alt for at lille nurk skal ha det bra!!! Skal også ta en hver dag...
Fikk høre at hvis det svir så trykker du det inn for fort!!! Vet ikke helt om det stemmer men skal prøve og ta det enda roligere i morgen så får vi se om det hjelper!!!
Jeg setter den sakte og fint, men innimellom svir det en del etterpå. Går over på ti minutter da, men... Og det varierer hvor jeg setter, noen plasser kjenner jeg den ikke og andre plasser gjøre det vondt :p Og de gode plassene er litt for sundstukket nå, så der får jeg enda lettere blåflekker. Har begynt å lete litt rundt på sidene, hehe
Men syns likevel det er greit, har engstet meg litt over å få ny blodpropp, så ble lettet da de bestemte at jeg skulle gå på spøyter.. Og jeg måtte ta sprøyter i forbindelse med prøverørsforsøket også (grudde meg noe innmari på forhånd da :p), så det gjorde ikke så mye å fortsette :glis:
Ja det er jo en veldig lettelse og vite at en blir tatt på alvor... Litt lettere og slappe av... Prøvde og sette den så rolig jeg kunne idag... Men det hjalp ikke det... Så da får det heller bare svi ivei!!!
Har du merket noe ang blødning???? Altså hvis du kutter deg eller noe sånn...
Fikk beskjed på apoteket at jeg ikke måtte slå meg mer enn nødvendig! :glis:
Ja det er jo en veldig lettelse og vite at en blir tatt på alvor... Litt lettere og slappe av... Prøvde og sette den så rolig jeg kunne idag... Men det hjalp ikke det... Så da får det heller bare svi ivei!!!
Har skåret meg i fingeren og sånt, da har jeg ikke merket noe.. Men fikk noe så underlig som en åreknute utvendig i skrittet - som det gikk hull på når jeg tørket meg etter dusjen en dag.. Skal si jeg blødde! Skremte vettet av meg selv og sambo, siden jeg trodde jeg mistet :stønn: Fossblødde utover badegulvet...ble nok så ille pga Klexanen ja. Men fikk heldigvis stoppet det ganske fort når jeg bare skjønte hvorfra det kom.
Men "ikke slå deg mer enn nødvendig", så flott kommentar! Ja, for de fleste går vel rundt og slår seg med vilje :p Sa de noe om hvor mye som er nødvendig da? :fnise:
Nei det sa de ikke noe om! Men nå er jeg en klossmajor da... Så jeg regner med mindre enn vanlig!!!:glis: :glis:
Åreknute du!!! Hvordan ser de ut??? Har aldri hatt det.... Nå er jeg heldigvis litt vant med å blø litt... Siden jeg går på albyl-e til vanlig, men må jo bli litt ekstra nå skulle en tro!!!!
Stakkar samboeren din da!! Må jo ha fått sjokk!!!!!
jeg stikker meg hver morgen - men jeg får Fragmin.... i tillegg til Albyl-e .
aner ikke hva som er forskjellen på klexane og fragmin ... men fragmin er iaf blodfortynnende.
og ja.... her er det også fint fargespill på magen kan man si. Uanz hvor sakte jeg setter sprøyta får jeg blåmerker.
Fikk mitt første blåmerke idag!!!! Vet nå ikke om det er noe å juble for men!!! Off ser ikke akkurat fram til å stå opp om morgenen...
Hvordan tar dere de??? Sitter, ligger eller står?
Samme her... Lurte på om jeg skulle ha de i nattbordet og ta de før jeg stod opp... Men er liksom greit å ha de på badet også! Spesielt når jeg må løpe opp om morgenen siden blæra holder på og sprenge!!!:glis:
Spurte de på apoteket om tempratur og sånn... Men de sa jeg kunne oppbevare de i romtemp!!!
Hmmm....Må vel ta de på soverommet da!!!! Takk for hjelpen!!!!
Åreknute du!!! Hvordan ser de ut??? Har aldri hatt det.... Nå er jeg heldigvis litt vant med å blø litt... Siden jeg går på albyl-e til vanlig, men må jo bli litt ekstra nå skulle en tro!!!!
Stakkar samboeren din da!! Må jo ha fått sjokk!!!!!
Hihi, ser ut som en blodåre med en knute på :p Eller nesten som en føflekk...men ser liksom at den er en del av en blodåre :gruble:
Og ja, min kjære har ikke helt kommet seg enda. Kom løpende inn på badet og så alt det blodet...stakkar :shock:
Vet ikke hvordan samboeren min hadde taklet det. Han hadde nok antageligvis fått totalt panikk! Lagt meg i stabilt sideleie eller no sånn!:fnis: Men det hadde jo passet fint det da, for jeg hadde antageligvis besvimt!!!! :rofl:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.