PDA

Vis full versjon : Hva kjøper dere av stelleprodukter?

Lotti
03-09-2002, 16:00
Hei på dere!

Vet at temaet har vært oppe tidligere. Men etter div. søk på sidene synes jeg ikke at jeg ble noe klokere.
Hvilke merke velger dere når det gjelder stelleprodukter? Av egne og andres erfaringer vet jeg at vi skal holde oss langt unna Natusan og ellers også overdreven bruk av kremer generelt. Men hva skal vi bruke? Har evt. helsekostforretningene noen vidundermidler?

Lotti (T-17)

:findag:

Tidl. bruker
03-09-2002, 16:27
Jeg har ikke noe imot Natusan produkter!:D

Frida1
03-09-2002, 16:58
Hei!
Vi har riktignok ikke tatt i bruk det vi har kjøpt enda men snart....;) Jeg har kjøpt det mest nødvendige av en ny serie som heter Babyline. Dette får du kjøpt i helsekostforretninger. Jeg kjøpte hos Naturli`vis. Serien er ikke tilsatt parfyme og inneholder ingen allergifremkallende stoffer. Jeg vet om noen som bruker den på sine små, og de er veldig fornøyd sålangt.:D Synes ikke prisen var så verst heller. Fra 39 kr og oppover. Har kjøpt babyolje, såpe til bading, zinksalve og en krem til hele kroppen. Sjampo og andre produkter venter vi med å kjøpe til behovet melder seg!;)
Klem Frida T-5

Vianne
03-09-2002, 19:38
Vi bruker SebaMed fra apoteket.

Har også noe i Babyline, men en eller annen sa at det var mineralolje(?) i den, og det var visst ikke bra...Men, så ille kan det umulig være, jeg er hvertfall ikke helt fanatisk:p :)

irk
03-09-2002, 23:28
Mitt råd er å ikke kjøpe så mye.. Ble veldig overrasket over hvor lite man faktisk trenger:) De første mnd brukte vi bare jordnøttolje og zinksalve..:) Jordnøttoljen ble vi anbefalt på sykehuset vi brukte den både i badevannet og på kluten når det var bæsj som ikke var så lett å vaske bort med bare vann og på tørr flassende nyfødthud..:baby: :hjerter: Zinksalven smurte vi på dersom det var litt rødt i stumpen og da forsvant det på 1-2-3:)
Vi begynte ikke å bruke såpe på Kristin før hun var et par mnd og da var det bare en liten skvett Lactacyd uten parfyme som ble brukt..

Karius
04-09-2002, 01:57
Welwda stellesalve som vi brukte sist og lactacyd såpe(parfymefri)
Av olje så tenkte jeg å kjøpe Weleda sin bade olje. Weleda sine produkter fåes kjøpt på helsekosten

Tittei
05-09-2002, 01:15
...men har endt opp med tre favoritter og bruker kun disse tre:

- "Barnesalve" som fås kjøpt på apoteket (genial!!!)
- "SebaMed" olje
- "SebaMed" bad

Klem fra Propella og Lillegutt (4 mnd)

tessa73
05-09-2002, 22:13
Jeg tenkte jeg skulle prøve Babyline serien .....Så får vi se...Men har kun tenkt å kjøpe badeolje og kanskje shampoo dersom det viser seg at LilleM har hår..hihi...
Ble ellers anbefalt av ei venninne som har en tre mnd gammel baby om å bruke Aloe Vera gele( den man kjøper på apoteket) i rompa istedet for zinksalve...Kanskje ikke ved hvert bleieskift ,men spes om natten..Hun hadde brukt geleen også ved slike småsår, og dagen etter var alt borte...
Vidundermiddel er det egentlig..bruker Aloe Vera sjøl en del...

Klem tessa73 (T-20)

lillemusmeg
06-09-2002, 13:15
Jeg har tenkt å holde meg til Weleda. Jeg bruker ikke selv produkter med mineralolje, så da vil jeg ikke bruke det på bebis heller. :findag: