PDA

Vis full versjon : Jeg trenger noen trøstende ord....

lille lilje
03-01-2008, 15:31
Hei alle sammen! Jeg holder på å bli gal her jeg sitter å kjenner etter...Jeg er 4+2 uker på vei, så vi har for ikke så lenge siden funnet ut at jeg er gravid. Har gått på dobbel pergo + tatt ovitrelle eggløsningssprøyte denne syklusen. Før forventet mens var jeg superøm og vond i brystene( helt fra 1 pergodag), men plutselig en kveld, så forsvant nesten alle symptomer på graviditet (gradvis). Dette skjedde sist gang jeg mistet også, bare det kom enda mer plutselig. Jeg er livredd for å miste enda en gang, ettersom det da blir 3 gangen. Jeg har kun hatt tre pergokurer, hvor den siste var dobbel. Er det noen som har erfaring med dette? Kan det ha noe med pergoen, eller eggløsningssprøyta som gjør at jeg var så øm, men ikke er det nå lenger? Håper noen kan hjelpe meg...Klem

Katharina
03-01-2008, 15:45
Lykke til lille lilje

Har ingen erfaring med pergo, men det er jo relativit vanlig å ha symptomer litt av og på. Noen får de føste sympt før pos test, andre ved pos test, mens andre kan få de først etter flere uker.
Og som sagt kan de variere fra dag til dag.

lille lilje
03-01-2008, 17:55
Takk for svar Katharina....Jeg skal prøve å smøre meg med tålmodighet!

sKYTTEN 71
03-01-2008, 18:48
Da jeg var gjennom prøverør ble jeg veldig øm i brystene og jeg tok eggløsningssprøyter.Jeg reagerte ikke slik på Pergotime,men man reagerer ulikt så det kan godt være begge deler som har gitt deg disse symptomene.
I mitt første svangerskap ble de ikke øm før rundt uke 6 og i andre rundt uke 8 så dette er så individuelt.4uker er tidlig så selve graviditetssymptomene kommer nok senere.
LYKKE TIL,full forståelse for dine bekymringer.

Tidl. bruker
03-01-2008, 19:42
Min erfaring fra tidligere med Pergotime er at bivirkningene lignet veldig på tidlige graviditetssymptomer. Tror det er mange som har opplevd dette, og ikke vært gravid. Med førstemann hadde jeg ingen symtomer igjen da jeg testet positivt. Noen dager før hadde jeg litt spreng i brystene og ømhet i magen. Ved neste graviditet var det likt i starten, men null symtomer i uke 4. I uke 5 tok det derimot av med en voldsom kvalme. Kjente aldri noen forandringer på brystene før etter at jeg hadde født.

Denne graviditeten har jeg ikke brukt hormoner, men kjente kvalme og stikkinger i brystene i uke 3 + 4 og 3 + 5. Etter det hadde jeg ingen symtomer før i uke 5. Da kom kvalmen. I uke 10 fikk jeg ømme bryster, så det du opplever kan være helt normalt :klemmer:

Håper alt går bra og skriv gjerne hvordan det går.

lille lilje
03-01-2008, 21:10
Såååå godt å høre erfaringene deres, det roer meg litt. Jeg syns dette her er nervepirrende, og ikke kjekt i det hele tatt. Kunne tenkt meg en hel drøss av graviditetshormoner, slik at jeg kunne ha slappet av. Jeg måtte ta ny test i dag, for å se om den fortsatt var positiv, og det var den (veldig) Selv med ettermiddagsurin! Når det er så tidlig i svangerskapet, hadde det vel ikke vist så godt på testen hvis jeg ikke lenger var gravid??? Eller er dette bare en "lure meg selv tanke"? Takk igjen alle sammen....