PDA

Vis full versjon : å sove alene på sykehuset...

Unregistered
03-09-2002, 16:16
Flaut men sant...
Redd for å sove på sykehuset, jeg..

:leiseg:

Er det noen som vet om en kan få lov til å ha mannen sin der?

( Skal føde på Ahus/Sia )

Håper noen kan svare!

Klem, meg

MøreMia
03-09-2002, 22:58
Hei du :stakar:

Var på svangerskapskurs for etpar uker siden og jordmor sa det var et vanlig "problem" det du har, nemlig at du ikke vil sove alene på sykehuset. Vet ikke hvordan det er på SiA men hun anbefalte at dersom den fødende var redd for å sove alene skulle mannen ta med campingseng, benke seg ned ved siden av kona på barsel og si at her ville man bli! :cool:

Hun sa at selvfølgelig var det ikke alltid det lot seg gjøre, men det var absolutt verdt et forsøk... I verste fall fikk man et "nei, det går ikke" men hun mente at det burde legges bedre til rette for slike dilemma rundt omkring på de forskjellige barselavdelingene.

Har ikke annet råd til deg jeg, håper ikke denne sperren ødelegger fødselsopplevelsen din!

Uansett, lykke, lykke til!

Ineke
04-09-2002, 00:49
Hei på deg:)

Skjønner deg godt jeg det virker litt skremmende..
Gruet meg veldig når jeg skulle føde førstemann men det gikk veldig bra..bedere enn forventet..selvom jeg lå på enerom det var litt trist da..
Men som regel deler man rom med en annen og det er jo litt koslig:)
Men ellers så var det lurt det hun over anbefalte;)

Lykke til du er nok ikke alene om det:blush:

Klem Ineke 33+5 :stakar:

Moni
05-09-2002, 00:21
Heisann !
Et vennepar av meg fikk et familierom på SIR i Stavanger. Dette søkte de om, og mannen hennes fikk være hos henne og den nyfødte hele tiden. Nå vet ikke jeg hvordan dette fungerer og hvem en skal søke til - men hør med legen din evt. ring til barsel og hør om de har et slikt tilbud.

Lykke til !

Klem Moni 30+0

annie
05-09-2002, 02:29
På A-hus har de flest firemanns-stuer, så du sover langt fra alene... :uff:
- Men JA, jeg vet hva du mener! Jeg grudde meg også veldig, men når natten kom så var jeg for det første så utslitt at jeg bare sloknet, dessuten hadde jeg jo et lite nyfødt nurk der som jeg var sååå forelska i! :hjerter: Men ettersom dagene gikk syntes jeg det var mer og mer trist at ikke pappa'n kunne være der sammen med oss. Da jeg fikk beskjed om at jeg måtte være en dag ekstra fordi melka ikke kom, grein jeg meg til et enerom med dobbeltseng ;) ... og der fikk samboer'n også lov til å være! :D

Slik jeg skjønte det var dette en ekstraservice, og de kan ikke tilby dette dersom det er mange om plassen der. Enerommene er først og fremst forbeholdt de som har hatt kompliserte fødsler el.l. Hvis jeg var deg, ville jeg tatt det opp med jordmor + skrevet det i ønskebrevet, jeg, så finner de nok en løsning! Det er i alle fall ingen uvant problemstilling. :klem:

Rebecca
07-09-2002, 21:34
Jeg vil heller ikke være alene på sykehuset,jeg har ikke noen type som kan bli med så jordmora skrev i papirene mine at mamma skal overnatte der med meg.Kan hende det er veldig fullt der og at hun da ikke får lov,så jeg får bare krysse fingrene for det;)

Rebecca(T-16) og lille :baby:

Polyanna
08-09-2002, 18:48
Kanskje du kan søke deg til å føde på Ullevål i Oslo i stedet? Der ligger man på pasienthotell hvis alt har gått bra, og pappan kan være der hele tiden.

Polyanna, t-2

Mortens mamma
08-09-2002, 20:02
Og mannen min var med meg hele døgnet. Jeg gikk til psykolog mens jeg var gravid og la frem problemstillingen min om at jeg gruet veldig til jeg måtte sove alene på sykehuset. Han skrev et brev til meg som jeg la ved som ønskebrev til SIA, og da jeg banket på døren med sterke veer, ble vi begge ønsket velkommen! SIA strakk seg langt for at par skulle være sammen, men bare de parene som kunne vise til attest fra psykolog e.l.

Neste gang jeg skal føde, skal jeg også søke SIA. MEn denne gangen skal jeg sove alene! Kommer dog til å be om enkelt- eller dobbeltrom. Og kommer til å legge ved ny attest fra samme psykolog. Jeg er fortsatt redd, men jeg er ikke like skrekkslagen som sist. Nå tror jeg at jeg kommer til å takle det.

Selini
11-09-2002, 02:34
Heisann..

Jeg vet sååå godt hvordan du har det.. Hadde nemlig totalt sykehus skrekk helt til en hendelse for noen måneder siden.. så når jeg gikk med CR i magen, var jeg livredd for å måtte være alene.. Jeg skulle føde på Bærum, vi har leilighet i SKi og ikke bil.. så sambo hadde ikke mulighet til å reise frem og tilbake..
Jeg snakket med jordmor om det og hun skrev et papir til sykeuset for meg hvor hun sa vi måtte priorieteres for familie rom..

Dette er ikke så vanlig for førstegangs fødene, og vet du hva? Jeg angrer på at jeg ikke var der alene.. Jeg følte meg helt overlatt til meg selv fordi vi hadde familie rom. Det var akuratt som om pleierne trude jeg mente jeg kunne klare meg selv siden jeg ville ha familie rom og var førstegangs fødene.. men jeg hadde jo sykehus skrekk!! I tillegg fikk sambo sjeft før vi fikk rommet, med streng beskjed om at dette ikke var noe ferie og at han ikke skulle ligge her å sove.. Stakkars sambo slappet ikke av et sekund han, og kjedet livet av seg.. og dermed følte jeg at jeg måtte passe på at han hadde det bra i tillegg til CR som skrek 24 timer i døgnet..

Jeg vil anbefale alle å prøve å være der alene først.. funker det ikke? si ifra og de fikser det sikkert.. Første natten er du sikker utslitt og dagen etter blir du kjent med hyggelige damer som ligger der sammen med deg..

Dette går kjempe bra.. Etter at jeg måtte ligge alene på sykehus gjør jeg det når som helst, og med neste mann skal jeg det helt sikkert!! :D