Vis full versjon : Er det noen her som har tatt to keisersnitt?
LilleNuff
09-03-2003, 00:10
Jeg hadde keisersnitt forrige gang, og hvis jeg må ta det denne gang også, lurer jeg på hvordan arret blir.
Den første gangen skjærer man bortover, og neste gang oppover, ikke sant? Men hvor langt oppover kommer arret? Er det veldig skjemmende?
Mitt første arr er ganske så rødt fremdeles og i tillegg er det lengre enn andre arr jeg har sett. Har ikke målt, men det er sikkert 20 cm (kanskje). Jeg skjemmes ikke av å ha det, men jeg tenker hvis jeg får et arr til, så blir det jo litt verre. Da blir det nesten som ett + tegn... hehe.
Tidligere Bruker
09-03-2003, 16:28
Den første gangen skjærer man bortover, og neste gang oppover, ikke sant? Men hvor langt oppover kommer arret? Er det veldig skjemmende?
:eek: Dette visste ikke jeg.
Håper noen vet. Jeg skal ha k-snitt nummer 2 i juli.
Dette skal jeg spørre legen om i morgen, og jordmor på sykehuset.
Har alltid forsatått at de kutter i samme arret noen ganger iallefall...
:mervink:
Åneida, jeg har tatt to keisersnitt og de skjærer i det samme arret en gang til :)
De har ikke bomma så mye heller, så det er nesten ikke forskjell på sånn som det så ut etter første og andre gangen, jeg har aldri hørt om noen som måtte skjære oppover iallefall.
Jeg regner med å måtte ta keisersnitt nummer tre denne gangen og er ikke særlig beymret for at arret skal bli noe værre enn det var før.
LilleNuff
09-03-2003, 19:39
Så bra da. Da jeg var hos lege på sykehuset sa han at arr nummer to ble tatt oppover... Kanskje det er forskjellig fra sted til sted. Håper i alle fall Buskerud Sykehus skjærer i det gamle... :)
Tidligere Bruker
10-03-2003, 15:57
Sankket med legen i dag. ;) Og han sa at de pleide å kutte i samme arret ja. ;)
*Lettet.* ;)
:mervink:
LilleNuff
10-03-2003, 16:59
Tjo-fadde-ruddi-raddi-reia! Kjempebra beskjed du hadde der, Bente! Hehe.
Jeg har tatt keisersnitt på BSS, der fikk jeg beskjed om at de kunne skjere i samme arret opp til tre ganger. Nå for tiden er det bare ved akutt keisersnitt( som det som det virkelig haster), at det blir kuttet oppover. Dette fikk hvertfall jeg beskjed om.
LilleNuff
29-03-2003, 11:32
Så bra at de gjør det på BSS, for det er der jeg skal føde.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.