PDA

Vis full versjon : Mammabukser

Pelen
03-09-2002, 16:17
I dag er mammabukser på for første gangen. Magen vokste noe veldig bare jeg fikk dem på! Jeg har fortsatt en del (eller rettere sagt 7 i eksakt samme modell som jeg har fått sydd opp i Thailand) bukser som jeg kan ha på meg uten at de sitter hardt.

Foreløpig har jeg 3 mammabukser. To har jeg arvet fra min lillesøster, et par vanlige jeans og et par grønne som er veldig pene, det er bare det at hun har klart å rive dem opp på et sted så det er en liten søm på dem. Bukse nummer tre har jeg kjøpt selv, men den tror jeg er litt stor enda, det er en "vanlig sort, pen kontorbukse" med litt stretch i. Jeg lurer på om jeg trenger å kjøpe flere?

Jeg har også to skjørt, et i jeans og et sort penere som passer til litt festligheter eller på jobb.

Hva har dere?

Klem Pelen 16+1

vella
03-09-2002, 16:54
Hallå !
Jeg har foreløpig ikke fått kjøpt meg noen bukser ennå. Burde gjort det, for det er passe ubehagelig med de gamle nå :uff:
I forrige svangerskap kjøpte jeg litt og litt....
Jeg endte opp med en kembomage til slutt, så de første mammabuksene jeg begynte å bruke var faktisk passelig i den første tiden etter fødselen :p
De siste mammabuksene jeg brukte var str. telt....de turde jeg nesten ikke se på engang :blush: De forsvant fort.....
Etter UL den 12. skal jeg på shopping. Da blir det vel noe til både meg og beibissen....har lov til å slå meg litt løs da :)
Lykke til med påkledningen ! :findag:

Kwistin
03-09-2002, 16:57
Jeg kjøpte min første i går på H&M. En stretcbukse med lang mage... Kjempe god. Men i går, første dagen jeg brukte den, så jeg jo hvor fin magen ble.. Men jeg følte meg bare feit... I dag har jeg blitt vant til den... Føler nabokonene titter på magen min, siden den strutter så nå, og ikke har gjort det før liksom... Mere mammabukser skal jeg få låne av venninder.. Når det kommer mere peng i kassen, skal jeg finne meg noen fine gensere, som jeg så på H&M også i går :)

16+5

Fugl
03-09-2002, 17:09
Jeg har selv kjøpt en jeans strech og en sort bukse.

Men jeg er så heldig å ha en svigerinne med samme str som meg og hun fikk barn i juni. Jeg har derfor fått låne nesten 20 (!!) bukser og en 7-8 skjørt av henne. -Hun er glad i shopping :-) Det betyr at jeg i prinsippet ikke trenger å kjøpe så mye selv. Bare noen overdeler etterhvert når de jeg har fra før blir for små.

Fugl (17+4)

Zara
03-09-2002, 20:10
Hei.
Jeg har ikke noen "mammaklær" enda... Magen min er visst litt liten, ifølge "alle" rundt meg:uff:
Personlig trodde jeg ikke det var vanlig med "mage" før rundt uke 20, men tar visst feil????
Men, har nå meget få overdeler som passer, har nemlig to "ting" som har vokst endel:p Så nå skal jeg og min kjære ut å handle litt:klapp: (nekter å handle alene, nesten det verste jeg gjør, må derfor ha moralsk støtte:D )

Mvh Zara og :baby: uke 17.

Blomma
04-09-2002, 12:29
Jeg har svevet litt omkring på H&M et par ganger men fant ikke noe jeg hadde lyst på. Drar buksene jeg har lengre og lengre ned på hoftene (sægger!) så det er snart på tide å kjøpe mammabukser. Har ikke fortalt folk på jobben at jeg er gravid og er redd for å bli "avslørt" med typiske mammaklær. Må vel fortelle dem snart ..

15+4

Tidl. bruker
04-09-2002, 19:47
Jeg har jo brukt mammabukser lenge nå (som dere sikkert skjønner av magebildet mitt :p), og har kjøpt/fått en del bukser.
Bruker mest 2 av dongeribuksene, og en rød lett bukse i varmt vær. Nå har jeg derimot problemer å få genserene mine til å passe...de spretter liksom lang oppom buksa. Har kjøpt noen mammagensre, men er ikke helt fornøyd med de...syns de blir så bumsete på en måte. Men det begynner å bli prekært her nå...må vel ta en liten shoppingrunde i morgen tenker jeg :) Kanskje jeg finner noen "vanlige" gensre som er lange nok?

Klem fra

Zafir 16+3

stratos
04-09-2002, 21:10
Jeg har et par herlige mammabukser fra H&M som søsteren min brukte i fjor. Her borte er nesten alle mammabuksene skikkelig kjerringaktige, så søsteren min har fått streng beskjed om en handletur på H&M før hun kommer på besøk i oktober! Gleder meg allerede!!

stratos & nr. 2 18+3!

Eirill
05-09-2002, 00:36
Jeg har 2 bukser som er presentable nok til å gå ut blant folk i! :uff: Den ene er ei kjempegod mammabukse fra H&M, den andre er ei god og vid(Over magen) stretchbukse jeg kjøpte rett etter forrige fødsel. Ellers har jeg mer en nok "kosebukser" som jeg trør i her hjemme.
Med mine 157 er det ikke lett å finne bukser, og når man i tillegg ikke er noen sylfide lengre blir det ikke lettere. Alt jeg kjøper må legges opp, og det er ikke noe gøy å mase på mamma og svigermor hele tida. ( Selv er jeg ei kløne med symaskina!:o )

Men, når jeg tenker meg om har jeg da en del skjørt som jeg kan dra ut av skapet? Får sjekke forholdene i morgen! :)

Glad du ikke spurte om hvordan det er på bh-fronten, jeg! :o

Lipsi
06-09-2002, 13:41
Har kjøpt to bukser hos Ni Måner på Sandvika Storsenter som er fine på jobb. Litt dyre, men veldig deilige og sitter pent. Kjøpte også én hos H&M, men den er ikke så elegant akkurat så den er til hjemmebruk (synes de har dårlig utvalg i mammaklær!). Kjenner jeg må kjøpe noen nye BH'er i helgen. Og to bukser på jobb blir nok i snaueste laget. Sist var jeg stor om sommeren, og da er liksom alt mye greiere i klesveien! Noen lette kjoler og skjørt og store t-skjorter.

Tidl. bruker
06-09-2002, 13:57
Jeg har ikke kjøpt noe mamma klær ennå.

Demeter
06-09-2002, 14:59
Hei Pelen,

jeg debuterer på jobb i den gode (men ikke veldig sexy) snekkerbuksa mi i dag. Alle ser på magen min, som for første gang er synlig for allmennheten.

Ble ellers litt sur på en kollega som kommenterte at "du har jo ikke så veldig mye mage å vise fram ennå." Akkurat som om det er poenget!!! Det er jo jeg som merker forskjellen best, som bare får på men én av mine vanlige bukser og som er vant til å ha helt flat mage.

For å omskrive et ordtak; "den vet best hvor buksa trykker, som har den på".

Så det så!

Hilsen Demeter og :baby: (15+4)