MokkMokk
09-03-2003, 12:39
Sitter og river meg i håret over disse permisjons-søknadspapirene, mens jeg regner på på dager og uker og kvoter og prosenter! :gal:
Siden arbeidsgiver i mitt tilfelle utbetaler permisjonspengene, så må jeg bestemme ferien for 2004 nå, og det er neimen ikke lett!
En ting lurer jeg på i den forbindelse, og det er:
Hva har man krav på av feriepenger?
Jeg skal ha 52 uker med 80% lønn f.o.m. mai-03, og t.o.m. mai-juni -04.
Kunne godt tenkt meg å tatt ut all ferien min med en gang permisjonstiden er slutt, for å forlenge perioden hjemme mest mulig.
Men - hvor mye vil jeg få i feriepenger? Vil jeg få den "vanlige" feriepenge-% (10, et-eller-annet, er det ikke), men regnet ut fra min 80% permisjons-inntekt, og ikke ut fra min "ordinære" lønn? Og - beregnes feriepengegrunnlaget for hele permisjonsperioden?
Takknemlig for svar!! :gal2:
Klem fra
verene 26+1
Siden arbeidsgiver i mitt tilfelle utbetaler permisjonspengene, så må jeg bestemme ferien for 2004 nå, og det er neimen ikke lett!
En ting lurer jeg på i den forbindelse, og det er:
Hva har man krav på av feriepenger?
Jeg skal ha 52 uker med 80% lønn f.o.m. mai-03, og t.o.m. mai-juni -04.
Kunne godt tenkt meg å tatt ut all ferien min med en gang permisjonstiden er slutt, for å forlenge perioden hjemme mest mulig.
Men - hvor mye vil jeg få i feriepenger? Vil jeg få den "vanlige" feriepenge-% (10, et-eller-annet, er det ikke), men regnet ut fra min 80% permisjons-inntekt, og ikke ut fra min "ordinære" lønn? Og - beregnes feriepengegrunnlaget for hele permisjonsperioden?
Takknemlig for svar!! :gal2:
Klem fra
verene 26+1