Vis full versjon : Januarpraten!
Christianna
08-01-2008, 20:55
Ja, da starter jeg en ny måned jeg, jenter! :)
Godt nyttår til alle! :vink:
Jeg er foreløpig kun her inne, og legger inn noe nå og da, rundt omkring...:rødme:
Var hos jordmor i går og fikk bla. høre hjertelyden. Deilig!!
Skal ikke mange dagene før "Hysteria" banker på hos meg...;)
Da jeg har morkaka foran tar det lengre tid før jeg kjenner sparkene.
Nurket må bli sterkere! :jupp:
13.februar skal jeg til fødselslege på Riksen. Da skal vi finne ut hva slags forløsning det blir, og evt. om det blir keisersnitt igjen. Har 2 keisersnitt fra før.
Etter å ha lest skrekkhistorier om revning av livmor osv, tror jeg kanskje jeg foretrekker et keisersnitt igjen. :shock:
Blir det det, føder jeg i 2. halvdel av mai. Da melder jeg meg nok inn i en terminklubb...;)
Ellers er symfyse-fundusmålet av magen min over det skraverte området, men jordmor mente det ikke var noe å bekymre seg over. UL 3.januar viste at alt var i orden og at det mest sannsynlig er :babygutt: nr.3 som kommer!! :glis:
GODT NYTT ÅR til alle!
Så herlig at du fikk høre hjertelyden da, Christianna :) og særlig siden det tar lenger tid før du får kjenne spark pga morkaken. Da er det godt å få høre fosterlyden.
Siden du har to keisersnitt fra før, er det vanligste at man får planlagt keisersnitt 3.gangen. Dette pga at det er en risiko for både deg og babyen å føde vaginalt med to tidligere operasjoner på livmoren. I svært sjeldne tilfeller har man fått lov til å prøve å føde vaginalt, dersom man har et veldig sterkt ønske om det, men anbefalingene er keisersnitt med 2 operasjoner på livmoren fra før.
Her går det veldig bra om dagen, jobber og er i fin form. Kjenner bekkenet litt på slutten av dagen, men det er like fint igjen etter en natts søvn. Er plaget med halsbrann, men det går litt opp og ned. I forrige svangerskap hadde jeg halsbrann i 9 mnd, men det er faktisk ikke så ille nå :) (i hvert fall hvis jeg tenker litt over hva jeg spiser)
Ønsker alle en herlig dag og uke videre :)
Hei igjen.
Da var min ordinære ultralyd overstått, og vi ble veldig godt mottatt. Jordmor så nøye over alt på vår lille baby, og det så ut som om alt var i orden.
Vi fikk vite kjønnet, for det viste HAN veldig tydelig. Har hatt en følelse av gutt denne gangen, og det stemte det! Fikk ny termindato og ble satt litt tilbake, fra 14.juni til 18.juni. Men han kommer når han kommer uansett.
Morkaken lå delvis over indre mormunn (partiell placenta praevia), og det var litt kjedelig, men vanligvis trekker den seg opp etter hvert som livmoren vokser og blir større. Så jeg håper at den gjør det i mitt tilfelle også, for jeg har ikke lyst på keisersnitt. Og håper også jeg slipper blødninger...
Håper alt står bra til med dere andre. Ha en fin uke :)
Christianna
14-01-2008, 22:41
Gratulerer med en liten prins i magen!! :)
Jeg er veldig usikker på hva slags fødsel jeg ender opp med denne gang...
Har 2 keisersnitt fra før av, begge ufrivillige. Skal til fødselslege på Riksen i februar for å snakke om forløsningen. da skal visst arrene sjekkes ut, og kanskje får jeg prøve på vaginal fødsel, kanskje MÅ jeg gjennom et keisersnitt igjen.
Etter å ha lest om livmor som revner m.m pga. flere tiddligere keisersnitt, er jeg ikke så sikker på om jeg vil prøve engang på vaginal fødsel...:( SÅ viktig er det ikke å føde "normalt" for meg...:shock:
Noen synspunkter og kasnkje noen sitter inne med info om dette?
Ellers hadde jeg en "sippe-periode" for meg selv i går kveld...:rødme: Mannen var på kino og barna sov. plutselig kom tårene som kastet på meg!!!:shock: Eldste lille keisergutt tuller mye for tiden. Han roter bort, glemmer og mister ting. Nye ting og gamle...:( Føler jeg bare går rund og kjefter og irriterer meg...:( Jeg føler meg som en elendig mor, og så skal jeg jammen ha ENDA en...:( :(
Ellers hadde jeg en "sippe-periode" for meg selv i går kveld...:rødme: Mannen var på kino og barna sov. plutselig kom tårene som kastet på meg!!!:shock: Eldste lille keisergutt tuller mye for tiden. Han roter bort, glemmer og mister ting. Nye ting og gamle...:( Føler jeg bare går rund og kjefter og irriterer meg...:( Jeg føler meg som en elendig mor, og så skal jeg jammen ha ENDA en...:( :(
Du må huske på at du er gravid og at det er endel hormoner rundt i kroppen nå, da. Helt normalt å være litt lei seg og trist og irritabel. Og husk at du ikke er en elendig mor av den grunn! Og barna må jo få høre det hvis de stadig mister og glemmer ting, og når det skjer igjen og igjen, blir man jo irritert over det.
Merker selv at jeg har lettere for å bli irritabel om dagen jeg, også. Og jeg tyr lett til tårene både når noe er trist, men også når jeg blir glad.
Christianna
16-01-2008, 22:31
:)
Joda, jeg vet det, men normalt gråter jeg aldri.
Kan krangle med gubben uten at en tåre presser på en gang...;)
Ja, og nå kommer tårene når jeg ser på film og dokumentarer også...:stønn:
Men blir jo trist når jeg hisser meg opp når han omtrent daglig kommer hjem og har glemt eller mistet...:noia:
Godt nytt år!
Forrige uke fikk jeg høre hjertelyden for første gang. Rørende øyeblikk.
Alt er rørende eller trist for meg om dagen, sipper for ALT, og da mener jeg ALT :knegg:
Litt slitsomt til tider, og tror jeg skal gå til innkjøp av vannfast mascara. Ikke mye igjen av den til tider nemlig, hehe.
Ellers teller jeg nå dger til jeg skal på den ordinære UL, 12. februar. Er så ufattelig spent på kjønn.
Ha en flott dag!
Christianna
17-01-2008, 16:19
Det blir gøy å finne ut kjønnet, skjønner jeg...;)
Hva har du fra før av?
Jeg har 2 gutter fra før av, og vi får mest sannsynlig en gutt til i mai/juni. :)
May Lise
02-02-2008, 07:30
Hei jenter!
Er ute på rekrutteringsrunde:knegg:. Ønsker dere lykke til. Jeg fikk minstejenta mi i mai 07, og var aktiv her på moden før det... Det er litt aktivitet på NM moden etter hvert, så velkommen skal dere være der etter at dere har fått fødselen vel i havn.
Klem ML
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.