PDA

Vis full versjon : Var på kontroll hos jordmor for første gang i går

Tilla
03-09-2002, 16:47
Og det var som å komme til en annen verden i forhold til legekontroller. :)

Jeg gikk bare til lege de forrige gangene jeg var gravid også, og det angrer jeg på nå. Legene virker jo ikke som de bryr seg i det hele tatt. Tar nødvendige tester og så full fart ut igjen. Mens hos jordmor var jeg inne i 1t. og 20 min! Hun forklarte alt som gikk an å forklare tror jeg... Og gikk gjennom helsekort og fødselsprotokoll for begge tidligere svangerskap og fødsler, både den som gikk bra og den som ikke gikk fullt så bra... Og virket som hun virkelig brydde seg. På slutten sa hun tom. at hun husket igjen navnet mitt fra når jeg var på SiA i mars i fjor når jeg mistet, selv om hun ikke hadde hatt noe med saken å gjøre. Imponerende. Føler seg som litt mer enn en i køen på venterommet da...

Tilla

Loppa
03-09-2002, 20:02
Så flott at du følte deg tatt vare på. :klapp:

Det er sånnt som egentlig skulle vært en selvfølge, men sjelden er det. Legen min er kjempe koselig og tar seg god tid, men jeg vil gjerne gå til jordmor jeg også. Prøver desperat å få tak i henne, men hun tar jo aldri telefonen!!

Loppa & Lille Håp, 18+4.

Gullifjun
04-09-2002, 09:42
Dette hørtes jo kjempefint ut :klapp:
Jeg er førstegangsfødende. Jeg går både til Jordmor og lege. (annenhvergang). Jeg har en kvinnelig fastlege som er veldig koslig, og bryr seg. Jeg har også fått en hyggelig jordmor.
Så da er jeg fornøyd :D

Mvh. Gullifjun (19+4) :findag: