Vis full versjon : hjelp og hjelp..
natascha
10-03-2003, 14:30
blir så forvirra, må høre om noen vet noe om dette:
har hatt sukker i urinen de siste ukene,legen min sier det ikke gjør noe, men så ble jeg innkalst til både glukose metning og ultralyd på sykehuset..
er i uke 37 snart..
synes det er vanskelig å få noe svar ut av legene, setter pris på erfaringer fra dere.
kan jeg risikere å ha diabetes, evnt. at babyen er kjempestor?
har lagt på meg ca 14 kilo, ikke noe spesielt stor i det hale tatt..
hmmm....blir litt urolig
Hei sann:)
Siden ingen hadde svart enda skal jeg komme med en tanke- absolutt ikke noe jeg vet med sikkerhet...
Vel, min tante hadde en del sukker i urinen- ikke farlig, men i uke 39 utviklet det seg til fostervannsforgiftning, og endte med keisersnitt. Fikk dog en flott, frisk jente:)
Kan jo være at de rett og slett vil gjøre dette for å være sikker på at babyen har det fint- og FOR Å VÆRE FØRE VAR:) Og det er ikke verst i dette helsenorge....
Nei, tror du skal være glad for at de følger opp:) Tror alt er helt fint, og tenk så herlig å få det bekreftet? Kanskje også for å se størrelsen på baby?
Som sagt vet jeg ikke, men synes det er fint de passer på deg nå i slutten jeg:) Da kan de se og planlegge- evt. keisersnitt, sette i gang fødsel, eller at alt er fint og bra!
Ønsker deg i hvert fall lykke til- ikke glem å legge inn hvordan det gikk og hvorfor:)
Ung Frue
11-03-2003, 00:30
Det kan jo være svangerskapsdiabetes. Dette må de følge opp pga barnet, men slik helsenorge er i dag er dette heldigvis ukomplisert. Det er vi alle glad for. Dette vil nok gå tilbake igjen etter at du har født, men ungen vil også bli tatt ekstra hånd om om det er det da. Det er godt de sjekker det så godt som dem gjør, men dette trenger du ikke å være redd for. Jeg har hatt pasienter som aldri har hatt anntydning til sukkersyke, men i alle svangerskapene hatt det. Det er godt å se at du har en våken lege, men er det det (trenger jo ikke å ha rett jeg da :p ) så er du jo spart for mye da. Og det er jo godt de er klar over det før fødsel.
Lykke til videre!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.