PDA

Vis full versjon : Når merket dere at dere var gravide?

mocca1
10-03-2003, 15:15
Uten å tenke på svangerskapstester og slikt. Når viste dere at det lå en spire i magen deres?

Vi prøver å få til en liten en nå. Og jeg hadde eggløsning i går. Syntes jeg har en litt metallsmak i munnen og føler meg trøtt. Kan man merke det så tidlig da?:???:

Filifjonk
10-03-2003, 15:22
Joda jeg visste det intuitivt rundt den tiden da egget vanligvis fester seg. Og jeg var bombesikker ca 1 uke etter. Jeg blir veldig var for lukter nemlig og det er jeg bare når jeg er gravid. I tillegg endret brystene seg veldig og fort. Fikk brystspreng så det holder og brystvortene vokste kjemperaskt og ble utrolig følsomme.
Sånn har det vært alle de 7 gangene jeg har vært gravid. Spørsmålet var bare om jeg kom til å beholde det eller ikke, for fire ganger gikk det galt og jeg mistet i uke 4-7.

Athiqa
10-03-2003, 15:31
Det er nok umulig å kjenne at man er gravid dagen etter eggløsning...desverre. Så metall smaken du har i munnen hart nok ikke noe med en evt graviditet å gjøre.
Symptomer på graviditet kan tidligst komme den dagen det evt befruktede egget fester seg i livmorveggen.

Jeg hadde forresten metall smak i munnen ca 9 dager etter El, men forbandt ikke denne med en graviditet..

Jeg visste ikke at jeg var gravid før jeg testet, 3 dager etter forventet mens.
Akkurat når man helt sikkert vet at man er gravid, varierer så vanvittig fra jente til jente....har hørt om de som har visst det fra dagen egget har festet seg....

men så har man jo det her med festede egg og da... For svært mange av dem glipper jo taket, og man får en vanlig mens...¨

Håper du snart får to knalle blå...
Klemmer fra athiqa og Lille Funky Noodle 9+2
:baby:

Tidl bruker
10-03-2003, 15:50
4 dager etter EL, skjønte jeg at jeg var gravid. Puppene begynte å bli ømme, og jeg hadde fryktelig oppblåst mage.. det var mine første tegn på at noe var på gang!
:D
Da begynte ventingen på å kunne bekrefte det hele med en test!

Lykke til da!!

Vesle Anna
9 + 5

:findag:

Sweet Candy
10-03-2003, 16:09
Første gangen merket jeg det med en gang, mange dager før mensen. Denne gangen merket jeg ingenting, bortsett fra mensmurringer og øm korsrygg. Var helt sikker på at jeg ikke var gravid jeg, men siden mensen var forsinket 3 dager, så tok jeg en test. Den var positiv, HIPP HURRA!!! Nå er jeg 7 uker på vei, puppene har blitt en del større, de detter liksom over kanten av bh' en (bruker 75 dd fra før av, lurer på hvordan puppene kommer til å bli når det går enda lenger tid + når jeg skal amme, he, he...). Er også litt uggen av og til, men ikke direkte kvalm, håper ikke jeg blir det heller :). Har også fått kviser på haka, ikke så mye da, men det irriterer meg allikevel!

mocca1
10-03-2003, 16:34
når er det egget fester seg da?

Hmm.. oppblåst mage har jeg også.. kanskje eggløsningen var for 4 dager siden? Med mine opptellinger kan det jo hende det også..

Ja ja.. en uke eller to så kan jeg ta testen. Håper og håper og gleder meg villt!:klapp:

Chickxsy
10-03-2003, 16:44
Ble dårlig av alkohol en uke etter eggløsning, da jeg skulle feire bestått fagprøve. Trøtt hele tiden. (trodde jeg var syk) Samme en uke senere da jeg tok 1/2 glass vin. Tok test dagen etter som var så tydelig som den kunne bli. Så da så!

Neane
10-03-2003, 16:48
Hei,

Jeg merket vel at det var noe rart på gang allerede 5-6 dager etter EL. Hadde metallisk smak i munnen. Jeg trodde kanskje jeg var dehydrert (var på ferie i Asia:p )..... Ble også litt sjøsyk i disse dagene. Følte meg veldig rar i kroppen.
Det rareste av alt er at jeg sannsynligvis kjente da egget festet seg. Det har jeg funnet ut i ettertid. 8 dager etter eggløsning stakk det i venstre side av underlivet og ble fulgt av en varm strømmende følelse ned mot venstre lyske. Snålt:eek:

Hilsen Neane
5+0
Termin 12 november

Lillemei
10-03-2003, 16:50
Jeg fikk en mistanke dagen før forventet mens. Fikk brun utflod en uke før, og trodde derfor at mensen av på vei, men dagen før IKM forsvant den! Samtidig fikk jeg en litt tung, småsvimmel følelse i hodet, som jeg kjente igjen fra sist jeg var gravid. Men jeg var likevel ikke helt sikker før jeg tok testen. Måtte ta en ny dagen etter bare for å forsikre meg om at det virkelig var sant!
Lykke til!

Happy
10-03-2003, 19:00
Jeg får vanvittig vondt når egget fester seg, så derfor har jeg visst om graviditetene tidlig. Tre til fire dager etterpå har jeg testet positivt på CB sine graviditetstester...

Frøet
12-03-2003, 16:59
Jeg har blitt gravid to ganger, første gang ble det SA. Felles for begge gangene var en festeblødning uka etter EL. Skikkelig rødt blod.....dette har ikke skjedd de gangene det ikke har blitt befruktning.

Ellers fikk jeg ømme og store bryster veldig raskt, men dette er et symptom jeg har blitt lurt av ellers også, opptil flere ganger.

Iset
12-03-2003, 19:30
jeg merket det vel ca en uke før mens, men ville ikke helt tro det, da jeg hadde prøvd i 9 måneder og bare fått negative tester!!
men så måtte jeg ta en test idag da, da symptomene begynte å ta overhånd og det FØLTE annerledes. så ble den positiv:):)

klem Iset

Tidl. bruker
16-03-2003, 16:00
Ja, man kan jo si hva man vil, men jeg hadde det virkelig på følelsen at jeg var gravid rett etter EL. Hadde vel ingen tegn, men bare en følelse av at noe var på gang. Testet med Sg test 3+6, men den var negativ. Neivel, tenkte jeg da, da kommer den i morgen. Og det gjorde den. Testet med en CB for sikkerhetsskyld og der fikk jeg to nydelig blå!

Sannemor 17+3

Dubblis
29-03-2003, 01:49
:eek: Jeg tenkte jeg skulle legge inn et innlegg om dette, for jeg lurer seg på hvor tidlig dere merket det.
Blir litt redd når jeg leser svarene her, at noen kjente/merket det så fort etter EL.
Jeg hadde håpet på at noen ikke kunne merke det SÅ tidlig.

Det er en uke siden EL nå og i går kveld følte jeg meg rar og var utrolig kvalm.
Jeg la meg og trodde det var bare noe forbigående, men da jeg våknet i dag tidlig var jeg fortsatt kvalm.

Jeg klarte ikke å stå opp, for da jeg rørte på meg kastet jeg nesten opp.
Slik hadde jeg det sist jeg var gravid også, men husker ikke at jeg merket kvalmen så tidlig.
Luktesanen har blitt eksrem slik som sist og hvis jeg ser noe gørr i vasken eller på badet brekker jeg meg.
Det var slik sist gang også.

Vi er ikke prøvere og vi bruker prevensjon (mini-pillen), men dette begynner å bli mistenkelig.
Har tidligere blitt gravid når jeg brukte mini-pillen, så jeg vet det er mulig.
Jeg er plaget meg ekstrem kvalme når jeg er gravid og ser med gru på et nytt svangerskap hvis jeg er gravid nå.:uff:

Måtte bare lufte noen tanker da jeg går å tenker på det hele tiden og vet ikke hva jeg skal tro.
Hva kan denne kvalmen komme av hvis jeg ikke er gravid...bruker ikke å være kvalm utenom svangerskapene.
Har også noen rare "smerter" i magen.

Enn at jeg er så i tvil da, har jo vært gravid tre ganger før jo.

Mayamor
29-03-2003, 18:24
Okey:
sist svangerskap gikk jeg til legen fordi jeg trodde jeg hadde magekartarr. Nå er magekartarret mitt 6 år og går i første klasse...:latter:
Må legge til jeg har PCOS og slet med veldig uregelmessig mens da...:blush:

Denne gangen:
Jeg følte meg ikke gravid (som jeg gjorde såååååååå mange ganger under våre 16 måneders prøvetid...).
Mensen var noen dager for sen - som så mange ganger tidligere...
Men denne gangen ble det 2 blå gitt.:D

For min del merker jeg det IKKE tidlig.
Men hjelpe meg hvor gravid jeg har følt meg mange ganger...:bonk:

Lykke til. Håper du snart lykkes og får :baby: i magen.;)

Klem fra Maya30 7+1 :findag:

Ung Frue
30-03-2003, 15:22
Hmmm

Etter en del SA så begynte jeg å kjenne kroppen min veldig så godt. Jeg hadde akkurat avsluttet en SA og skulle ikke ha EL før om ei ukes tid, men brystene mine ville noe annet. De vokste i rekordfart. De har alltid vokst så fort jeg var gravid, men ikke slik som dette. Jeg var 100% sikker på at jeg var på vei, men jeg nektet å tro det så tidlig etter endt SA. Men, nekting eller ikke. Det nyttet bare ikke. Jeg har aldri kunnet ta tidlige tester da HCG nivået ikke har vært særlig høyt. Denne gangen hadde jeg slitt med en urinveisinnfeksjon så jeg skulle sjekke den på jobben og tok samtidig en HCG test. Vel stixen var negativ og det var jeg glad for for nå var jeg lei antibiotika, men jeg fikk en meget svak positiv HCG. Tenkte at dette hang i siden siste SA. Men symptomene forsvant ikke og jeg tok en ny HCG. Denne nektet jeg til og med å lese. Mannen min stod ved vinduet og sa den var positiv. Da var jeg 3+6, men jeg måtte overtales.
Så var det en tur til gynekologen min da. Han holdt på å detta a stolen da han hørte at jeg var på vei igjen å syntes kroppen min jobet i rekordfart og var like overrasket som meg, men kom til samme resultat som meg. Da fikk jeg også høre at vi ikke kunne finne ut nøyaktig EL. Det varierte litt hver gang. Jaja så bommet vi denne gangen, for vi skulle jo vente 3 mnd fra SA til ny graviditet og det var vi parate til. Men den dag i dag slår hjerte og alt er vel så nå tror jeg resultatet. Men det tok tid. Det var så rart å oppdage det så tidlig for ofte har jeg ikke testet positivt før i slutten av uke 5 eller begynnelsen av uke 6. Men det at en kjenner kroppen sin godt hjelper til å oppdage tidlig graviditet.

Lykke til, men ikke stress.

:findag:

hyper linda
08-04-2003, 21:12
Det første jeg merket var at jeg var svimmel....skikkelig!!!
Var vel i uke 5 eller noe da.
Jeg planla ikke svangerskapet og trodde ikke det var noe annerledes før i uke7. Overså glatt ømme pupper, ting luktet vondt og masse vann og luft i kroppen.
Når kvalmen kom klarte jeg ikke skjule det for meg selv lenger.....:D

Hedda
10-04-2003, 17:35
Jeg visste det med en gang. Mest intuitivt, sikkert, siden symptomer ikke kan vise seg så tidlig. Men jeg kjente godt da egget festet, seg, og etter det hadde jeg murringer i livmoren og alt jeg spiste smakte metall. Jeg ble i tillegg mer sulten, av en eller annen grunn.

Det var altfor tidlig egentlig, men jeg testet meg også et par dager før jeg ventet mensen, og det kom en svak, svak strek på pinnen. Det var med SG-testene. De neste dagene klarte jeg ikke å la være, så jeg testet meg flere ganger. For hver gang ble streken tydeligere. Men for meg var det nesten ikke noe vits i å teste, jeg visste at jeg var gravid.

Lykke til :)

Lilly74
10-04-2003, 17:48
Jeg fikk masse symptomer på at jeg var gravid, mange dager før forventet mens. Som kvalme, vondt i hode, treg mage, oppblåst og vondt i ryggen. Hadde også vondt i magen+stikkinger i fingrene/hånden og brystene. Var heller ikke "agressiv" ca.1uke før mensen som jeg pleier å være. Og heller ingen bekkenløsning. Har ikke hatt bekkenløsning i det hele tatt etter at jeg ble gravid.:p
Men etter å ha prøvd i 2mnd så var jeg også litt i tvil. Redd for å bli skuffa IGJEN. Da vi var i Oslo på et kjøpesenter kunne jeg ikke dy meg. 4dager før ventet mens så tok jeg testen. Den var negativ:( Men jeg bare VISSTE at jeg var gravid uansett, for jeg følte meg gravid+at testen ikke skal tas så tidlig. Og riktignok, den dagen jeg ventet mensen viste testen POSITIV=)
Endelig klarte vi det!!! *Jippi*

Klem fra Lilly(4+1)

cat71
14-04-2003, 14:10
Hei! Jeg førte en liten "snart-gravid-dagbok" hvor jeg skrev ned datoer, EL og symptomer og sånn. Dermed ble det etterhvert lettere å skille på ekte og falske følelser for hver måned som gikk.
EL ca. 10. februar (eller før), smågulping/oppstøt torsdag og fredag i forbindelse med røff trening. Litt urolig psykisk. Lørdag: småømme pupper (relativt tidl. i fht. andre sykluser) - har holdt seg ganske stabilt frem til nå, 12. uke :) Uken etter EL: trøtt, ekstra søvnbehov, sensitiv for lukter, fort bilsyk, pannehodepine, festeblødning 8-9 dg. etter EL. Testet positivt på dag 16. etter EL.
Klem fra Catrine og tassen (11+0)

Janis
14-04-2003, 22:17
Min siste mes første dag var 28. juni 2002. Fikk svak positiv test den 11. August. Var vel i min 4-5 uke eller noe sånt.
Hadde nok ikke merket det så tidlig, hvis vi ikke prøvde.

betteline
15-04-2003, 17:53
Jeg forstod det ikke før mensen ikke kom. Hadde følelsen av at den skulle komme flere dager på rad uten at den kom. Tok test som var negativ, så jeg dro på fest med godt mot. Ny test uka etter, når mensen fremdeles ikke hadde kommet. To blå streker....Jippi og uff. Hadde jo drukket vin. Etter kontroll hos lege viste det seg at jeg hadde vært ca 3 uker på vei når jeg tok test :klapp:

Lykke til. :stakar:

Ceni
20-04-2003, 19:26
Jeg hadde drømmer som fortalte meg at jeg var gravid rundt da mensen skulle kommet. I tillegg merket jeg kvalme og var "rar"...

malaika
05-05-2003, 17:46
Hei,
jeg hadde ikke trodd at jeg skulle merke det så godt... En uke etter EL hadde jeg en ørliten festeblødning, som ikke var annet enn en liten lyserosa, søt flekk på dopapiret. Trodde jeg skulle få sjokk der og da - dette hadde jeg ikke sett makan til noen gang. Pluss at det var vanskelig å skulle tro, jeg turte ikke håpe på det. 8 måneder siden pille slutt og syklusen var ikke stabil, men dette var første gangen vi virkelig prøvde HARDT for å lykkes - og så satt den! Utrolig!

Bare døgnet etter kom vel det første tegnet: Svimmel, veldig svimmel, noe jeg aldri er ellers. Følte meg generelt mer uggen, hadde småvondt i magen, øm i tennene, vondt i hodet og følte meg mer lettrørt enn vanlig.

Ventet en hel uke etter festeblødningen, dvs. 14 dager etter EL før jeg tok en test. Da hadde jeg allerede opplevd kveldskvalme... Og testen ble knallblå med en gang...

I morgen er det fire uker siden EL... og jeg kjenner det absolutt hele tiden overalt i kroppen. Hadde som sagt aldri trodd at det skulle kjennes så tydelig.

mvh
malaika:)

rosen
05-05-2003, 17:55
Opprinnelig melding fra Happy
Jeg får vanvittig vondt når egget fester seg, så derfor har jeg visst om graviditetene tidlig. Tre til fire dager etterpå har jeg testet positivt på CB sine graviditetstester...

Lurer på en ting HAPPY...
Jeg har kjøpt SG sine tester og tenkte jeg skulle teste før jeg skal på en etterkontroll/GU om 3 dager. Da vil det evnt være bare 10 dager siden EL. Produserer hcg sent.. Har du erfaring om at CB sine tester er mer "fintfølende" og kan få utslag tidligere?

Tyranna
07-05-2003, 20:47
Forste gang var jeg veldig oppblaast med trange bukser nesten med en gang. Skjonte at jeg var gravid da jeg var 6 uker paa vei. Ble fort veldig kvalm, metallsmak i munnen og veldig sliten hele tiden. Denne gangen merket jeg ikke annet enn at buksene mine er trange. Fant ikke ut at jeg var gravid foer ca. 12 uker......Kanskje kroppen min er mer herdet denne gangen:uff: ?

:) Tyranna (+Tyrannen f.11/9/01 og oktober -:baby: i magen)

Andrea_mor
11-05-2003, 02:27
Jeg hadde veldig få symptomer, men de jeg hadde, visste jeg innerst inne at jeg var gravid. Men jeg torde ikke å innrømme det for meg selv. Jeg hadde ømme bryster, ganske hard nederst på maven og da jeg kjente på livmoren min innvendig, var det ganske hard, men bløt ytterst på mormunnen.

Jeg hadde tatt 2 tester og begge hadde vist negativ, men jeg fikk stadig ikke mensen. Så jeg tok en ny test 4 dager etter siste gang, og da viste den positivt!!!!! Alle var CB;)

Lykke til men prøvingen!!!
Kanskje vi sees i januar klubben!!:D

:mervink:

5+3

Hippie
04-06-2003, 15:56
Jeg merket det etter 3-4 uker, allerede DA ble brystene kjempeømme. Og da var det bare å løpe og kjøpe clearblue :D !

Schroll
04-06-2003, 16:18
Hei!
Jeg lurer også på dette med symptomer.
Jeg måler tempen med tcoyf sitt program, og utifra mine siste målinger hadde jeg EL på søndag. Dagen før, altså på lørdag, kjente jeg lit smpstikking i magen som jeg egentlig aldri har opplevd før, dette fortsatte litt på søndag. På søndagsmorgenen da jeg var på do oppdaget jeg lyserosa utflod på dopapiret, og dette har jeg hatt siden.....
Dessuten har jeg hatt ømme pupper, er liksom støl på siden og ned mot undersiden av puppen. Ømme pupper har jeg kun hatt en gang, og det var når jeg var gravid sist (men mistet da jeg var 10 uker på vei)
Ømme pupper var liksom det første jeg merket som tegn på at jeg var gravid, og nå har jeg det altså igjen.
Men det jeg lurer litt på om det er for tidlig å få tegn allerede 3 dager etter EL?

Takker for alle svar :)

Klem fra en :baby: syk Schroll

Hedda
04-06-2003, 16:33
Leger og jordmødre sier at det ikke går an å kjenne symptomer så tidlig, men jeg sverger på at jeg kjente at ting skjedde der nede. Det var svake stikkinger i livmoren, og puppene ble ømme nesten med en gang. Jeg har heller aldri pleid å få ømme pupper, men var helt ekstremt vonde nå i begynnelsen av graviditeten.

Det kan hende at det er intuisjonen vår som forteller oss at det er noe som har funka, eller at vi legger ekstra godt merke til alt som skjer i kroppen når vi håper at vi er gravide. Men jeg fortalte til noen venner et par dager etter EL at jeg trodde jeg var gravid fordi kroppen plutselig oppførte seg så annerledes. Og det stemte.

Lykke til! Håper det går bra med deg denne gangen :)