Vis full versjon : Hvor skal babyen sove?
Malinmor
03-09-2002, 18:16
Lurte på om dere har gjort noen tanker om hvor den lille skal sove? Sebastian sov i mellom meg og mannen helt i førsten, men vi flyttet han raskt innerst mot veggen med meg i midten da mannen ikke har særlig kontroll på armer og bein når han sover;) Så jeg syntes det var litt skummelt, vi mødre vokner jo bare av et lite blunk hvis det er noe;) Han flyttet over i sin egen seng etter 4 mnd i vår seng, og det gikk uten skrik og skrål. Han sov i sin egen seng på dagtid og blei vant til senga si på den måten:)
Denne gangen har vi lånt oss en liten vugge som passer perfekt innerst ved veggen helt vedsiden av senga vår på min sove side, hvor lille vesla skal ligge, det blir vel noen soveblunder i vår seng også, særlig når man ammer:p (men hun skal selfølgelig alltid ha sin egen dyne, slik at hun ikke blir for varm) Sebastian sov på lammeskinnet sitt i senga vår, det var helt perfekt, dermed fikk han sitt eget domene oppi senga som var hans "felt" perfekt å rulle opp på sidene så han ikke trillet alle veier:gal2:
Hva har dere tenkt å gjøre? Det er jo så kos å ha den lille i senga si:D Også har man FULL kontroll, det følte jeg iallefall, og det vil man gjerne ha over en sånn liten tass.:D
:stakar: :findag: :stakar:
Den første tiden skal h*n ligge i ei vugge, og etterhvert i en sprinkelseng, på samme rom som oss...
Jeg tør ikke ha h*n i samme seng som oss... Tanken har faktisk ikke streifet meg engang....:)
Kos Puncky (35+4)
Veit ikke helt hvordan det blir, men jeg hadde tenkt å få småtten oppi egen seng fra starten av. Har fått senga jeg sov i som lita. Syns det høres skummelt ut å han h'n oppi senga når vi sover, for jeg ruller frem og tilbake hele tiden (og skviser sambo helt utpå kanten) :p . Men det er vel ganske sannsynlig at jeg kommer til å sovne hvis jeg ammer i senga :???: Stakars baby!!
Så har vi fått vogge som jeg tenkte skulle stå i stua (så jeg slipper fly opp i 2 etg hele tiden) når bebisen skal sove om dagen.
Snoopy
Sove i samme seng som oss, er helt uaktuelt!!
Men vi kommer enten til å ha en krybbe stående ved siden av sengen eller
la den ligge på sitt eget rom og ha en stol ved siden av, slik at jeg kan komme inn på rommet for å amme.
Det er litt avhengig av hvor ofte jeg må amme, men det finner jeg vel fort ut av! Tror nok hvertfall både popmannen og jeg kommer til å sove bedre ved å ikke ha barnet på samme rom som oss....
Popsan 33+4
Det er det ingen tvil om. h*n skal fåp ligge i en vugge til å begynne med og så skal den over i sprinkelseng etterhvert.
Så, når den bare våkner et par ganger om natten så skal den sove på eget rom.;)
Babyen vår skal ligge på samme rom som oss. Der skal h*n få en sprinkelseng som skal stå inntil vår seng. Tenkte vi skulle ta ut framsiden slik at h*n ligger på samme plan som oss, men likevel i sin egen seng. Det vil gjøre det enkelt for oss når babyen våkner og vil ha pupp. Da slipper vi å stå opp, men bare løfte babyen over til oss :)
Vi skal også ha vugge, men den skal ha sin faste plass på stua.
Vi får se etterhvert når babyen skal ligge på eget rom, men det har ingen hast. Tror jeg sover bedre når babyen ligger på rommet vårt. Kan følge mer med enn om h*n ligger på eget rom :)
Hønemor Tove 33+4
Babyen skal ligge på samme rom som oss i ca 1 år. Først i vugge som pappaen holder på å lage, så i sprinkelseng. Vet fra sist gang (har sønn på snart 4 år) at ho sikkert av og til vil sove i sengen vår. Enkelte ganger bare sovnet jeg mens jeg ammet, og da sov jo hun også der. Men det advares jo mot overoppheting ved å sove i foreldrenes seng så derfor skal hun i hovedsak ligge i sin egen seng.
Sunniva 34+3
Verdande
03-09-2002, 20:07
Den lille skal som sine søsken ligge i vogga som har gått i arv noen generasjoner i min manns familie. Iallefall blir h*n lagt der om kvelden. Men som sine søsken ender det nok med at h*n ligger i same seng som oss.
Så lenge man ikke røyker og passer på at babyen har egen dyne el, så skal det være minimal fare. Det er tross alt ikke så mange generasjoner siden at samsoving var regelen.
Også er det sååå koselig, og veldig praktisk når man ammer.
Gud, jeg begynner å glede meg virkelig her jeg sitter!
:baby:
klem fra Verdande
*Trixie*
03-09-2002, 20:57
Babyen skal ligge i vugge på samme rom som oss den første tiden, etter noen mnd. skal den over i sprinkelseng, fremdeles inne på vårt rom, der skal h*n få ligge hvertfall det første året før h*n skal inn på eget barnerom. Syns igrunn at det er ganske naturlig jeg at de ikke ligger sammen med meg og sambo i senga, da slipper vi ihvertfall "bråk" med å få h*n over i sin egen seng.
Malinmor
03-09-2002, 21:23
Jeg må smile litt for meg selv her jeg sitter, for jeg skal vedde på at iallefall halvparten av dere ender opp med baby i senga:D Jeg sa akkurat det samme som dere før babyen blei født, at jo da...han skulle ligge i sprinkelsenga si. Men det er lett å la den lille ligge i senga til foreldrene når man feks. ammer, eller hvis den lille er tett i nesa si(som mange av de nyfødte er) Da vil man ha kontrollen;)
Det er ikke farlig med samsoving bare man tar sine forholds regler, som feks. egen dyne, ikke røyker m.m, dette finner man mere informasjon på siden for krybbedød(ikke noe korselig å lese om altså, men det står veldig mye bra der som er verdt å lese)Men det beste er jo at de ligger i sin egen seng fra begynnelsen:) Tror ikke det har skjedd at mamman har lagdt seg over babyen heller, fordi vi får en innebygget refelks som gjør at vi vokner med en gang.
Vi har jo en sønn på snart 11 mnd, og jeg må ærligtalt si at han vil ligge i sprinkelsengen sin litt til inne på mamman og pappan sitt rom. Full kontroll!! Ikke noe kult å stå opp 10 ganger i løpet av natten for å sjekke at gullet ikke fryser, har sparket av seg dynen m.m og at man slipper å gå på et helt annent rom for å sjekke at babyen har dyna tredd over "huet"¨Men dette er bare noe man vil finne ut av selv etterhvert:p
Lykketil alle sammen:D
:stakar:
For man er faktisk helt i ørska noen ganger når man ammer og så blir man så usigelig døsig av det også....
Derfor skal vuggen stå på min side av senga slik at det bare er å bøye seg ned å ta opp babyen og legge den til brystet:elsker:
Men jeg skal prøve å være flink denne gangen til å legge babyen tilbake i vuggen hvis jeg er våken når den er ferdig med å spise.....
Må innrømme at poden vår lå ofte å sov ved siden av meg i sengen den første tiden. Han hadde nemlig kolikk og DEt var slitsomt, da var det bare å sove når det var mulig å få seg en blund...
Lillingen vår skal sove i sin egen sprinkelseng, som skal stå på min side av senga. -mest praktisk ifht amming, tenker vi.
Jeg hadde ikke tenkt tanken om at barnet skulle sove i våår seng, som nyfødt! :uff: ...men siden mange av dere allerede har erfaringer med dette, så gjenstår det vel å se for vår del også!
:p
Simba
Vi har en liten vugge som skal stå på soverommet vårt og der hadde jeg tenkt til at babyen skulle sove i starten, etterhvert når han begynner å lee litt mere på seg så må han jo over i sprinkelseng. Han kommer hvertfall til å bo på vårt soverom så lenge jeg ammer om natten. Jeg har egentlig ikke planlagt det her noe særlig så jeg får bare se hva det ender opp med. Men jeg tror ikke at jeg hadde fått sovet noe godt hvis babyen hadde liggi ved siden av meg for da hadde jeg bare vært opptatt av at jeg ikke skulle snudd meg og lagt meg på han.
Klemmer fra BigMama 35+1;)
Pga litt spesiell planløsning i leiligheten vår, kommer de til å ligge i (samme) vugge i samme rom som oss i begynnelsen. Så snart jeg føler meg tryggere, skal de sove på et rom vegg i vegg med vårt (blir nesten i samme rom) i sprinkelsenger.
Men - enig med happii - dette er ideelt sett! Kjenner mange som har sovet sammen med babyen i månedsvis til tross for helt andre intensjoner i starten. Siden vi får to, regner jeg med at det ikke blir så aktuelt for oss, men man vet jo aldri!
lotus, T-29
Tidl. bruker
06-09-2002, 14:34
Skal ligge i en selv sammen med oss på soverommet. Lettest pga amming!:D
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.