Vis full versjon : Tidlig UL og jordmor i boks!
Nå har jeg reservert plass hos en jordmor som jeg har fått anbefalt av flere. Skal ikke dit før i uke 20, men det var flaks at jeg ringte så tidlig, for det er nesten helt fullt allerede! Hun skal visstnok være kjempeflink og menneskelig.
Så har jeg bestilt førstegangskontroll til privat lege, for jeg liker ikke fastlegen min, og da valgte jeg selvfølgelig privat lege som har UL! Så jeg får se lille vennen på tirsdag! :D Så gøy!
Jeg kommer til å ta de fleste kontrollene hos jordmor, bare de obligatoriske kontrollene hos lege, så det ikke blir så sinnsykt dyrt. Men jeg betaler gladelig en god slump for å slippe fastlegen min. Og for de som lurer: jeg har fått anbefalt flere "hyggelige" fastleger, men alle har selvfølgelig fulle lister, så da er jeg like langt.
Hilsen en superspent I am
Så fint at du fikk plass hos en jordmor som er et menneske! :latter: (Neida, jeg skjønner hva du mener!)
Ikke glem å gi oss et referat fra ul'en da!
Skjønner at du gleder deg!
Så fint at du har fått tid hos den jordmoren du ønsket :) Nå er det jo bare å glede seg. :kidoki:
Ikke glem rapport:D
Jeg regner med at jeg får gå til samme jordmor som i fjor (det kjennes veldig rart ut at jeg var gravid ifjor også :o )
Ellers bruker jeg fastlegen min (ihvertfall foreløpig :p )
Kjempeflott at du har fått den jordmoren du ønsket, selv om det var litt ventetid! :klapp:
Lykke til på tirsdag når du skal få se babyen din for første gang! :) Så koselig! Kom med en liten rapport etterpå, ikke sant! :kidoki:
:findag:
7+4 i dag!
Jeg ska til lege i neste uke, dvs i uke 10, og så til lege igjen ca uke 16, og så til jordmor i uke 20. Er det vanlig å gå til jordmor tidligere? Det er vel ikke så mye å passe på de første månedene, eller? Har snakket med både lege og jordmor, men ingen har spurt meg om jeg har tatt folat! Er det vanlig, tar de det som en selvfølge at vi vet at vi skal ta det?
I am
Hei I am!
Det er veldig mye som er vanlig! :)
Noen går bare til jordmor, andre går bare til lege, noen går litt hit og litt dit. Tror det er ganske vanlig å gå først til lege, så til jordmor og lege annenhver gang. Det gjorde jeg i forrige svangerskap. Men jeg tror det varierer fra sted til sted hvordan praksisen er. Din variant er nok helt fin! :) Men mange ønsker å gå til jordmor mest mulig, helst så tidlig som mulig, fordi de føler at en jordmor virkelig vet hva hun snakker om... :) Hvis du synes det er lenge å vente før du får komme til jordmor, så er det kanskje lov å ønske seg å komme til jordmor tidligere? Men som sagt, en lege gjør vel jobben, han også! :)
Husker ikke om jeg ble spurt om jeg tok folat forrige svangerskap... Men det gjorde jeg. Hva skulle vi gjort uten disse sidene... :p
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.