PDA

Vis full versjon : når morkaken ligger foran...

papillon
26-01-2008, 21:29
... vil den flytte seg etterhvert? Vil så gjerne kjenne kraftige spark,kjenner bare bitte små trykk. Og vet hun er en kjempe aktiv baby, det har to ultralyder bevist:)

PoohMa
26-01-2008, 21:44
Lurer på det samme, da jeg også har foranliggende morkake...
Jordmor sa til meg at den ikke ble å flytte seg andre steder enn litt oppover, så mulig vi må bealge oss på å bare kjenne kraftige spark ut mot sidene. :vetikke:

LittLemen
26-01-2008, 22:07
Min morkake lå foran i forrige svangerskap. Den flyttet seg ikke (tror ikke det er vanlig) og jeg kjente nesten ikke bevegelser i det hele tatt. Var på mange UL pga komplikasjoner og fikk vite at jeg hadde en svært aktiv baby i magen. Kjedelig å ikke kjenne bevegelser, men ikke så mye å gjøre med...

Ung84
26-01-2008, 22:19
Må nok desverre signere LittLemen her ja. Min ligger forran og han min turner som bare det, men er ikke så mye jeg kjenner. Han har ligget en del på tvers å da kjenner jeg det jo godt da:jupp: Og jeg lover at dere kjenner det når ribbein å blære kommer i veien for ivrige bein etterhvert:knegg:

papillon
26-01-2008, 22:24
hehe..kjenner det godt når blæren ligger i veien. Da får jeg en sinnsykt trang til å tisse:rødme: som om jeg har holdt meg i 2 døgn. kjenner av og til små sprell i magen. men skulle ønske jeg kjente sterke spark

Sneglofant
26-01-2008, 22:36
Jeg har også morkaken foran, men er litt glad for det nå sent i svangerskapet, siden det demper sparkene litt, så det ikke blir så vondt :knegg:

Ung84
26-01-2008, 22:38
Hehe det er artig på morgenen når blæra er full å det er samba inni her:knegg: Det kommer noen skikkelige innimellom altså. Nå de siste 3-4 ukene har han blitt så sterk at hele magen tyter ut når han sparker... DET kjenner du godt det:knegg: Så det er nok de minste bevegelsene vi ikke kjenner like godt som andre vil jeg tro. Samboeren min ler bare når det ser ut som skinne på magen skal sprekke når han holder på:glis:

Mymlen
26-01-2008, 22:42
Jeg har morkaken liggende foran i overkant, og den demper ikke en dritt mere.. kan kjenne rompa godt og føtter og hender som krafser og graver.. (hvem ga det barnet en spade??)

Morkaken dekker jo etterhvert en mindre og mindre del av livmoren, så spark vil dere kjenne.. tro meg..

papillon
26-01-2008, 22:46
artig å lese,hehe..at noen så små krabater kan lage så mye uro i magen. kan vel egentlig være glad for at vi har en liten "demper" foran da:p

Ung84
26-01-2008, 22:46
Jeg har morkaken liggende foran i overkant, og den demper ikke en dritt mere.. kan kjenne rompa godt og føtter og hender som krafser og graver.. (hvem ga det barnet en spade??)

Morkaken dekker jo etterhvert en mindre og mindre del av livmoren, så spark vil dere kjenne.. tro meg..
:knegg: Det lurer jeg på innimellom også...

LittLemen
26-01-2008, 23:22
Jeg kjente ikke noe særlig selv helt på slutten av svangerskapet sist, jeg altså. Men kanskje jeg hadde unormalt stor morkake :gruble: Jeg har i hvertfall følelser i livmora - kjenner MYE nå i dette svangerskapet når morkaka ligger på baksiden :jupp:

Cathie
26-01-2008, 23:49
Jeg hadde den forran sist!
Kjente sent bevegelser, og de var kun sterke på sidene og opp i ribbena på slutten:urk:

Måtte skikkelig legge meg ned og kjenne etter for å virkelig kjenne babyen, selv helt på slutten!

Nilda
27-01-2008, 01:26
Hos meg ligger morkaka forran, men jeg kjenner masse. Ikke like mye som sist da den lå bak, men jeg kjenner masse. Hun sparker gjerne oppe i toppen mot den ene sida, og der ligger ikke morkaka.
Men jeg kjente ikke så mye i begynnelsen.

LeneV
27-01-2008, 05:02
Jeg har også forranliggende morkake. Og jeg kan love dere at etter hvert som ungen blir større så kjenner dere spark både her og der. Jeg er nå 28 uker på vei, og har kjent kraftige spark midt på magen i flere uker nå..:jupp:

Dronninga
29-01-2008, 10:00
Jeg hadde morkaka foran forrige svangerskap og bak i dette. I starten var det litt kjedelig å ikke få kjenne tydelig liv - men når spiren i magen begynner å få en "skikkelig" størrelse, så er det MEEEER enn nok liv å kjenne på altså! - selv med morkaka foran!

Lalott
29-01-2008, 11:44
Jeg har den også foran og nå kjenner jeg masse spark overalt. I begynnelsen kjente jeg bare litt forsiktig helt øverst og helt nederst. Det begynte vel rundt uke 19 tror jeg.. Han har sittet i sete nesten hele tiden. Har kjent mye spark overalt i flere uker nå. Kan t.o.m se dulting på utsiden :rørt: