PDA

Vis full versjon : Hysterisk...??

Puncky
03-09-2002, 18:40
Jeg bor jo, som der sikkert vet, rett over grensa til Sverige, i Strømstad.

Jeg abonnerer på et blad som heter "Vi föraldrar". (Ja jeg er ikke forelder enda da men......:D ) Noe ala "Foreldre og barn"...

I alle fall så er det slik at man kan sende inn brev til bladet og synse og mene ting, og høre hva andre syns og mener....

Jeg siterer:

Jeg har nylig blitt mamma og vil spørre alle dere som røyker hvordan dere tenker... Mine naboer f.eks sitter på balkongen og røyker, til tross for at de vet jeg har barnevognen ute med min lille bebis i. Jeg vil la henne sove ute, men hva skal jeg gjøre? Skal jeg behøve å tilpasse meg etter hvilke gifter de sprer ut? Og når man er i byen så er det folk som røyker utenfor hver eneste ingang. Neste gang dere står og røyker kan dere vel tenke på de som ikke vi ha i seg nikotin. Små bebiser f.eks.

Jeg mener at dette må jo være toppen av hysteri eller?? Ingen av oss her hjemme røyker, og ingen får røyke inne hos oss heller, men ute? Hvordan kan man reagere på det..??

Kanskje er det jeg som er rar, ikke vet jeg... Vil ikke at noen skal røyke mye på min bebis heller, men synes dette tar kaka!!

Kos Puncky (35+4)

Malin
03-09-2002, 19:21
Ja det är ingen tvekan om saken. Detta är en hysterisk dame!!

Malin

Pope
03-09-2002, 19:27
Herrlighet!!! Att det går an, jeg blir så irritert på alle de som tror at de kan bestemme hvordan andre skal oppføre seg og hva de kan gjøre og ikke kan gjøre......:bonk: :bonk: :bonk:

Vi gravide skal ikke
- male
- spise ditt & datt
- mm.

Og når barnet kommer ut, så skal vi passe på det og det...og det...og det.
Nei, hvordan skal det gå med disse barna våre. Jeg tror nok at mange (desverre) blir overbeskyttet av sine foreldre!!

Popsan 33+4
*urg, som stadig blir irritert over slike tanker*

sunniva
03-09-2002, 20:04
Uffa meg, hun må bekymre seg for mye som tenker slik. Liker ikke røyk på barn jeg heller, men ute.....????! Ja,ja....

Sunniva34+3

*Trixie*
03-09-2002, 21:04
Jeg mener, her i huset røyker fremdeles min samboer, men han røyker bare ute på verandaen, syns det er ganske naturlig og veldig deilig, men hva folk gjør ute i byn osv. kan vi vel ikke styre, herregud det blåser da vekk. Selvfølgelig står de ikke å ser ned i vogna og blåser røyken nedi der, da skulle de fått hørt.
Men vi må ikke bli helt hysteriske, som denne damen tydligvis er, og vi skal ikke gjøre ditt og ikke gjøre datt, det er rart at vi som blir foreldre nå i det hele tatt vokste opp da..... Tror man kommer langt med sunn fornuft jeg, også får vi ønske "damen i bladet" god bedring.
:findag:

Simba
03-09-2002, 23:46
Ja dette er hysterisk! :gal2:

Er selv blitt en anti-røyker etterhvert, men alt med måte. Selv JEG tåler å besøke venner som sitter inne hos seg selv og røyker!
Og UTE? Jeg er enig i at det kan være til tider plagsomt med mye røyk der en selv går offentlig, men det får være grenser.
Man kan ikke bestemme over alle andre, akkurat! :) :)

Nei, makan....!:p

ingrid
04-09-2002, 12:27
Jeg synes en ting er litt rart, jenter: vi er fryktelig sårbare for alt andre folk sier til oss, men vi kan enkelt kalle andre hysteriske og være negativ overfor andre. Vi vet jo ikke hvordan vi blir selv. Den jentea som skrev inn ville vel kanskje spørre andre i hennes situasjon om støtte nettopp fordi hun ikke kunne si noe til de som røyker ute. Der er alltid en grunn.
Jeg synes egentlig det er bedre å være litt fanatisk med røyk og småbarn, da beskytter de jo de små individene som ikke kan det selv,enn når jeg ser småbarnsforeldre med barna på fanget i røykerommet på kafe. Vet det er forskjell på det og ute men , jeg sier det bare for å "make my point".