PDA

Vis full versjon : Noen gode raad foer IVF ?

jazz
11-03-2003, 01:12
Hei,

Foerst vil jeg takke for denne siden, jeg visste ikke at det var en saann side her inne paa snart mamma!!! Her kan jo vi snart gravide faa skikkelige "proff svar"

Naa er det like foer vi skal sette igang med jomfru forsoeket for IVF (eller ICSI). Er det noen her inne som har noen gode raad aa gi meg/oss paa veien? Hva som helst - vi er helt GROENNE!

Jazz

meisje
13-03-2003, 18:54
Det er et eget forum for IVF , kanskje du får mer svar og eller tips hvis du spør der inne. Desverre har jeg ingen erfaring med IVF å dele av, men uannsett håper jeg inderlig at det vil lykkes for dere nå :) Lykke til

jazz
13-03-2003, 19:05
takk for svar!
hvor er den ivf-siden?
:???:

bobla
13-03-2003, 22:35
prøv denne linken her kan du spørre om alt mulig!!!!

hilsen en som det klaffet for på 2'ndre icsi, og som venter en gutt i juni!!!

www.doktoronline.no

gå inn på forum helt nederst på venstre side og trykk på ufrivillig barnløs

lykke til med forsøket!!!

liefje
14-03-2003, 23:51
Hei paa deg jazz!

Först av alt önsker jeg deg og mannen all mulig lykke til med IVF/ICSI forsökene. Jeg er selv blitt gravid vha. ICSI (2. forsök) og venter min lille baby i slutten av juni. Er ogsaa litt nysgjerrig, selvsagt, siden jeg ser at du (som jeg) mangler ae, oe og aa paa computeren. Vil det si at du ogsaa bor i utlandet? Hvis ja: Hvor???

Saa til spörsmaalet ditt:
Selv var jeg like grönn som deg för vi satte i gang med forsökene, og egentlig maa jeg si at jeg i ettertid synes at det var en fordel. Jeg var mer avslappet til det hele, tror jeg, enn dem som visste "alt". To generelle raad vil jeg likevel gi deg:

1. Jeg tror det er viktig at du pröver aa slappe av mentalt saa mye som mulig ifm. forsökene. Selv om det kanskje ikke er vitenskapelig bevist, er jeg overbevist om at det er vanskeligere aa bli gravid om du har for mye stress i livet ditt - eller om du stresser for mye med aa bli gravid. Jeg jobbet sinnsykt mye ifm. förste forsök - glemte nesten at jeg var midt inne i en hormonbehandling - og ble IKKE gravid. Ifm. neste forsök hadde jeg fri fra jobben (av andre grunner). Hadde tid til meg selv, til aa slappe av, trene litt, sove godt etc. og ble da ogsaa gravid. Sammenheng??? Jeg tror det i alle fall, og saa faar andre mene hva de vil. Saa: Hvis du har mulighet til aa ta forsökene ifm. en ferie eller noe, vil jeg anbefale dette.

2. Jeg anbefaler deg i tillegg at du IKKE forteller om forsökene til saa mange. Det er nemlig veldig stressende hvis alle spör og graver hele tiden om slike ting, synes jeg. Ingen som blir gravid paa "vanlig" maate forteller hele familien og alle venner om naar de har egglösning, naar de skal ha sex etc., saa hvorfor fortelle dette naar man har IVF??? Vi fortalte familien at vi kanskje kom til aa pröve i löpet av det kommende aaret, men at vi ikke ville fortelle mer. Og det gjorde vi ikke heller för jeg var gravid (riktignok bare litt over 3 uker paa vei, men dog).

Ellers vil jeg önske deg og mannen alt godt. Vil du vite mer kan du gjerne sende med en PM. Det er ogsaa et IVF forum her inne (det heter IVF mammaer) hvor du kan faa tak i flere av oss.

meisje
15-03-2003, 03:25
IVF mammaer (http://www.snartmamma.com/plassen/forumdisplay.php?s=&forumid=62) er linken til IVF forumet her på SM men jeg så at det var lite aktivitet her men du kan jo prøve å se uannsett :)

Ellers er det mye aktivitet på SG sine sider behandling for ufrivillig barnløshet (http://www.snartgravid.com/plassen/messages/board-topics.asp) og utredning ufrivillig barnløshet (http://www.snartgravid.com/plassen/messages/114/114.asp?1047686055) hvor det både er mange i samme situasjon og det virker som noen har satt seg godt inn i materien.

jazz
17-03-2003, 13:09
:) :) :) Tusen takk for svar og gode raad Meisje,Bobla og Liefje!!!!

Liefje: Gratulerer saa mye med vellykket icsi! Det er saa godt aa hoere fra noen som har vaert i samme situasjon,.... og som tilogmed bor i utlandet. Jeg bor i England, hva med deg?

Jazz

Miriam
19-03-2003, 12:04
Hei,

Jeg har selv ingen erfaring med dette, men vet at flere har hatt svært positive erfaringer med å gå til homøopat samtidig med et slikt forsøk. Det sies at homøopatisk behandling etter tilbakeføring av egg kan hjelpe festeprosessen.

Lykke til,