Vis full versjon : Svangerskapskurs
Jeg skal snart på svangerskapskurs jeg da.... Men lurer veldig på om jeg rekker å fullføre... :???:
Jeg har termin fredagen i kalenderuke 40. Det skal riktignok være intensivt kurs. Skal gå to ganger i uke 38, to ganger i uke 39 og den siste gangen er mandagen i uke 40..
De har hatt ferie i sommer, og skulle ikke ha kurs før så sent.... Har i grunnen tatt det litt easy, ikke must med kurset.
Er det mange andre som har vært på kurs? Bra utbytte av det? Nødvendig? Det er selvfølge at sambo er med, ikke sant?
Jeg tar det som det kommer, rekker jeg det ikke så er det veldig bra, for da føder jeg før terminen :D Og rekker jeg det så er det sikkert bra å få med seg....
Kos Puncky (35+4)
Sambo skal selvfølgelig bli med på svangerskapskurs!!!! De har jo enda større utbytte enn det vi har...for vi leser så mye om dette på temaet på SM, BIM osv.
Det er nok ikke et must å få med seg et sv.kurs, men jeg tenkte som så at da slipper jeg å angre på det i ettertid. Eneste som var litt nyttig, var at de ville at vi skulle tenke litt over hvilke fødestillinger og hva slags smertestillende vi kunne tenke oss , FØR vi kommer inn til journalskrivning.
Lykke til!
pope 33+4
I forrige svangerskap var vi på svangerskapskurs. Syntes det var veldig kjekt og mannen var selvsagt med. Det var kun ei der som ikke hadde med mannen sin. Det som jeg var veldig fornøyd med var at vi også fikk omvisning på fødeavdelingen. Sv.kurset var på sykehuset.
Sunniva 34+3
Hei!!
Jeg skulle på svangerskapkurs i dag jeg, men fikk influensa og måtte holde meg hjemme,det er altså så typisk:sint:
Samboeren min skulle også være med.
Håper jeg ikke går glipp av så veldig mye.
det er heldig vis flere dager,
Gleder meg til det blir omvising på sykehuset, spennende.
Det er jo ikke så lenge til har termin 17 oktober.
Hilsen Rakel
:)
-Marlene-
04-09-2002, 05:23
jeg skal også på sv.kurs... det er til lørdagen, men dette er bare ett kurs på en dag dette og er arrangert av jordmødre på sykehuset. Meldte meg på ett annet kurs hos jordmor jeg gikk til, men det orket jeg ikke (JM er psyko) ;)
Kan jo hende sykehuset ditt har noe mer å by på? slik at du slipper å vente så lenge? og så er det vel noe på helse stasjonen? hvis du syns det er nærme fødsel så er det jo også omvisning på sykehuset du kan gå på bare da. Bare noen forslag her altså... Ellers så er det mange jeg kjenner som ikke har følt at det var nødvendig med sv.kurs.
Lykke til ihvertfall...
Malinmor
04-09-2002, 14:44
Vi var på sv.kurs i fjor og vi fikk null igjen for det:uff: Men dte var kansjhe for at jeg hadde en litt spesiell fødsel og at jeg ikke fikk brukt noe av det jeg/vi hadde lært:sint: Så de 700 kronene det kosta, var rett i dass:sint: Men jeg var på sv.kurs i år også jeg;) Og det var gratis og var kjempe bra, og jeg tror nok at det kommer helt ann på hvem som holder disse kursene og om de er flinke til å forklare og fortelle:) Og denne gangen så var jeg heeeelt aleine på kurset, følte meg litt dum, men fikk forklart at pappan til lille nurket da var hjemme med vår da 8 mnd gammle sønn:p Så da forsto de:p
Lykketil:stakar:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.