PDA

Vis full versjon : Urinveisinfeksjon?

Nickløs
11-03-2003, 13:03
Hei sann:)

I går oppdaget jeg at jeg ble litt mer tissetrengt, måtte minst en gang i halvtimen... Har tidligere gått en gang i timen- er jo mye, men man er da gravid:)

Vel, etter at jeg tørket meg oppdaget jeg helt lys lys rosa utflod, vannaktig på en måte. Panikk? JA... Tenkte jo med en gang det verste...

Men det ble ikke noe mer blod, neste gang jeg tisset, akkurat det samme- jeg tørket meg. Og når jeg skulle legge papiret inntil en gang til for å se om det kom mer blod, virket det som om det kom fra urinrøret?! Og ikke fra skjeden... Jeg tok en ren finger litt inn i skjeden, og der var det kun det vanlige blank/hvite utfloden.

I tillegg begynte det å svi litt etter at jeg hadde tisset, som om jeg ikke fikk ut alt. Ikke sviing mens jeg tisset, men etterpå. Og med en gang jeg reiste meg fra toalettet følte jeg meg tissetrengt igjen:uff:

Har aldri hatt uvi, men håper nå at det lille blodet som kom skyldes en uvi og ikke nurket mitt. Er det noen som vet? Bør jeg fremskynde legetimen. har time i neste uke.

I dag har det ikke svidd, men urinen var mye mørkere (og jeg drikker MYE vann), kunne se ut som den hadde litt rødfarge i seg på en måte. Og så luktet det veldig stramt, nesten kjemisk på en måte- men luktet ikke vondt, eller betennelse.

Vær så snill og hjelp en hysterisk nygravid:p

7+1:kry:

Annie
11-03-2003, 13:18
Ring legen - stikk innom, om du kan, og lever en urinprøve. Er nettopp ferdig med en UVI selv, og ja, jeg hadde lyserosa papir etter jeg tisset, jeg tisset hver halve time og jeg hadde etterhvert VONDT når jeg hadde tisset ferdig - når det var tomt og det kjentes ut som om det skulle komme mer. Lukta er også typisk for en urinveisinfeksjon, så ikke nøl, men ring! :) De er ekstra påpasselige med å ta tak i urinveisinfeksjoner nå som vi er gravide, så du får bare stille deg først i køen og rope litt. Lykke til!

Tidligere Bruker
11-03-2003, 16:10
Enig med Annie. Dette høres ut som UIV eller blærekatarr.
Best å få levert en urinprøve hos legen.

Lykke til. :)

:klem:

Nickløs
11-03-2003, 18:19
Hei sann og takk for raske svar:)

Dere fikk meg til å ringe legen, ingen problem- kunne komme innom med urinprøve.

Så det blir det første jeg gjør i morgen;)

7+1:kry: