Vis full versjon : Allergiske reaksjon på medisiner?
Jeg har fått UVI igjen, så nå har jeg vel begynt på kur nr 6 i dette svangerskapet...:urk:
Jeg har fått furadantin, det er den tredje gangen jeg får det av de seks kurene. Sist gang så ble jeg svimmel og uvel, men legen mente jeg burde fullføre kuren på tross av ubehag. Han mente at det var viktigere at jeg ble kvitt UVI'n...
Jeg hadde glemt at jeg reagerte slik på den sist, så jeg henta ut resepta i går morges og begynte på tablettene med en gang. Allerede etter tre tabletter ( skal ta fire om dagen) så kjente jeg denne svimmelheta og ubehaget komme slik som sist...
Det må jo være en allergisk reaksjon? Siden jeg reagerer slik igjen... Usj, jeg burde kanskje ringe å høre, men de sier vel det samme som sist..
anita791
31-01-2008, 11:41
Snakket med en venninne som er farmasøyt. Hun sier det kan være at du bare har litt kraftige bivirkninger. Hun sier hun ville tatt de hvis du ikke blir så dårlig at du ikke klarer. Et alternativ er tranebærsaft/juice.
Ja, legen sa nok en gang at jeg måtte velge:knegg:
Så da biter jeg tenna sammen og er kjempesvimmel og uvel noen dager. Heller det enn en runde med nyrebekkenbet og sykehusopphold:P
anita791
31-01-2008, 16:34
Ja, legen sa nok en gang at jeg måtte velge:knegg:
Så da biter jeg tenna sammen og er kjempesvimmel og uvel noen dager. Heller det enn en runde med nyrebekkenbet og sykehusopphold:P
Skjønner deg jeg. Men hvis jeg var deg og du sliter med uvi ville jeg kjøpt tranebærsaft eller te hos helsekosten og drukket en kopp om dagen. Da forebygger du litt.:jupp:
Jeg går på forebyggende medisin- hiprex, i tillegg tar jeg tranebærkapsler. Har vært litt forsiktig med de nå, for det står i pakningsvedlegget at en bør være forsiktig ved graviditet:jupp:
Men jeg drikker tranebærjuice innimellom da...:sparke: og mye c-vitaminer!! Drikker mye vann også!!
Vann med sitron er forebyggende. Jeg bruker det mye etter å ha slitt med UVI halve livet og er mindre plaget etter jeg begynte med det.
Jeg reagerer med bivirkninger på de fleste antibiotika og er i tillegg allergisk mot penicilliner. Siden jeg ikke har noe valg må jeg av og til ta antibiotika trass magesmerter, svimmelhet osv. Det er ikke så uvanlig å få slike bivirkninger av enkelte typer antibiotika. Noen typer blir jeg helt utmattet og trøtt av.
Allergiske reaksjoner viser seg gjerne annerledes. Da jeg fikk penicillinallergi ble hele kroppen full av rødt utslett som klødde. Til slutt var det nesten ikke et hvitt område igjen på huden. Det kan også bli hevelser i halsen osv. ved allergi+ andre reaksjoner, men det med svimmelhet høres ut som en bivirkning, ikke allergi.
Ok, bivirkning.... Men jeg får heller tåle den bivirkningen da, og svelge unna tabletter. Heller det, enn nyrebekkenbet!
Vann med sitron? :gruble: Det må prøves...
RoadRunner
01-02-2008, 09:10
Du kan kjøpe kjerringrokk-te på apoteket. Det tar knekken på UVI i løpet av en uke.
3 store kopper sterk te til dagen så er det borte! Har brukt det MYE og anbefalt det til andre som også har hatt god suksess.
Brukte forresten furadantin fra jeg var 3 til jeg var 7 år på grunn av urinveisproblemer.
Kjærringrokk bør man være veldig forsiktig med som gravid.
Følgende er sakset herfra (http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/equi_arv.htm):
ADVARSLER / BIVIRKNINGER / KONTRAINDIKASJONER
Kjerringrokk regnes som en trygg urt å bruke i form av avkok (urtete som lages ved å koke urten). Inntak av større mengder av den friske planten kan føre til forgiftning, noe som skyldes alkaloidet equisetin. Frisk urt inneholder også enzymet thiaminase som kan berøve kroppen for vitamin B1. Thiaminase blir ødelagt under tørking eller varmebehandling, derfor er det uproblematisk å innta preparater i anbefalte mengder som er basert på tørket eller kokt urt. Langvarig bruk av kjerringrokk i store mengder kan imidlertid irritere nyrene. Derfor bør barn, personer med hjerte- eller nyresykdommer, og gravide og ammende kvinner ikke bruke kjerringrokk, eventuelt bare i begrensede mengder. Personer med hjertesykdommer eller høyt blodtrykk bør bruke åkersnelle bare under legetilsyn. Ifølge Phyllis A. Balch bør menn med prostatakreft unngå denne urten, da den inneholder beta-sitosterol og campesterol som i laboratorieforsøk er vist å kunne fremme veksten av kreftceller. Denne advarselen har jeg imidlertid ikke funnet i annen seriøs litteratur om urtemedisin.
Kjerringrokkte drakk jeg før jeg ble gravid faktisk...
En skal jo være forsiktig med all slags helsekost/medisiner når en er gravid:jupp:
Alt med måte...
RoadRunner
01-02-2008, 12:30
Ja, derfor jeg sa du kunne kjøpe på apoteket, de vet kanskje mer om hva som er ok der?
Ja, derfor jeg sa du kunne kjøpe på apoteket, de vet kanskje mer om hva som er ok der?
:knegg:
Sånn å forstå....:blond:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.