PDA

Vis full versjon : Februarsnakk

Shabby
03-02-2008, 11:48
Hei,

Jeg har ikke presentert meg inne på denne siden. Ser det er lite aktivitet, men jeg håper jo at det vil komme litt mer etter hvert.

Litt om meg selv: Jeg er snart 38 år, bor i Stavanger sammen med min mann og våre 2 barn. Barna er ei jente på 10 år og en gutt på 7 år. Vi gleder oss alle sammen til babyen skal komme.

Jeg jobber egentlig fulltid, men er 50% sykemeldt nå pga. diabetes og komplisert svangerskap. I morgen er jeg 14 uker på vei. Det har gått ganske greitt, men jeg har vært mye trøtt og kvalm. Nå er kvalmen på retur i alle fall og det er godt.

Håper jeg vil bli kjent med noen av dere her inne.

Evius
04-02-2008, 15:32
Hei Shabby og velkommen hit :)
Gratulerer med svangerskapet. Godt å være mindre kvalm, tenker jeg.
Det er ganske stille her, ja.
Selv er jeg 21 uker gravid og venter en liten gutt i juni og vi gleder oss enormt til dette. 10 år etter førstemann.
Jeg har det bra, har halsbrann og litt bekkenplager, men ellers har jeg det ganske fint.

Christianna, hvordan går det med deg om dagen da?
Fryda, du begynner vel å bli fødeklar snart du? :)

Ellers har det vel kommet til flere nye her? Gi lyd fra dere da :)

Secret garden
05-02-2008, 15:17
Presentrer meg her i skravletråden jeg også!

Er 38 år og veldig nygravid med nr. 3. Har ei jente på snart 14 og en gutt på 4 fra før.

Er i babyens uke 7, men graviditetens uke 9. Hvilken uke forholder dere, dere til? Blir aldri klok på det der med ukene som regnes fra siste mens først dag :rabla:

Deilig å bli mamma som godt voksen, har liksom så myye bedre tid til å nyte småbarnstiden nå enn da jeg fikk min første. Man ser jo sikkert forskjellig på det, men jeg må si at mammarollen passer meg mye bedre nå enn da jeg var ung og rastløs som en virvelvind :heia:

*Tina
05-02-2008, 20:45
Er innom her eg og iblant - held meg mest i aprilklubben. Eg blir 39 til sommeren og vi venter vår første nå i april. Hadde etter 8 års prøving gitt opp å få egne barn og var godkjent for adopsjon og sto i ventekø der då eg fann ut at det var noko som ikkje stemte... :knegg:

I dag er eg 29 +4 og det har etterkvart gått opp for oss at vi skal bli foreldre så nå er det "redebygging" til den store gullmedalje :glis:.

*Lene*
07-02-2008, 10:10
Er også mest i terminklubben min, men titter innom her i ny og ne :)

Kort presentasjon:

Straks 36 år, gutt 14 år fra før. Liten bebiss i magen, vet ikke kjønn enda, men om 5 dager får jeg forhåpentligvis vite!

Jeg beregner utifra mine uker..

Shabby
08-02-2008, 09:10
Koselig å se at der er noen her. Jeg er også mest inne i terminklubben min, men det er fint å prate litt her også.

Skal til ul onsdag i neste uke igjen. Gleder meg og gruer meg på samme tid. Jeg har hatt en sen abort tidligere, og er jo livredd for at det skal skje igjen. Forsøker å være optimist allikevel.

*Tina
13-02-2008, 22:46
Korleis går det med dykk? Stille og rolig her inne.

Eg har fått påvist svangerskapsdiabetes, men ser ut til at den fint skal la seg kontrollere ved kosthold. Har faktisk ikkje gått opp noko meir dei siste 4 vekene (etter at vi fekk mistanke om svangerskapsdiabetes så tok eg nokre grep...) Trur ikkje eg skal la meg bekymre av det sidan eg hadde gått opp nesten 15 kg før det :mumle:

sistemann5
15-02-2008, 09:24
Hei hei. Jeg er 34, og har 4 barn fra før. Prøver å være her så ofte jeg kan, men det er forferdelig travelt for tiden. Jeg jobber 50%, og er fulltids student, så ikke mye tid til annet. Hyggelig å se at det er liv her inne, selv om vi er innom andre forum og.

Shabby
15-02-2008, 13:23
Hei,

Jeg pleier å være innom her, men fordi aktiviteten er litt lav, så glemmer jeg av og til å sjekke om det har kommet nye meldinger.

sistemann5: Jeg blir imponert over antall barn, ja. Slett ikke verst :jupp:. Jeg gleder meg til å få nr. 3 jeg.

Spice
17-02-2008, 19:43
Da er jeg tilbake igjenn, etter at jeg fikk konstantert blæremola før jul, som endte i utskrapning.Har vært til mange undersøkelser og hcg prøver ukentlig siden det, men siden nivåene sank så fort bestemte jeg for å prøve bli gravid fort igjen. Har i mellomtiden rukket å fylle 43:angst:
og spiren satt overraskende på 1pp etter en mens. Skal få tett oppfølging av gyn med tidlig ul. for å sjekke at alt er bra.
Har liksom ikke gått opp for meg at jeg er gravid, har vel litt fornektelse av redsel for at noe er galt. Ja ja her er jeg nå,og håper jeg får være her ut tiden..

pluss
18-02-2008, 20:17
Har vært litt innom og lest her jeg også... så jeg bør kanskje presentere meg...! Jeg er 36, men blir 37 før termin. Er selvvalgt alenemor, snart til to stykker :jupp: Fikk datteren min på snart 4 etter inseminasjon i Danmark, og nå har jeg vært en runde til nedover (måtte prøve tre ganger nå, mens det gikk på første forsøk med førstemann) for å lage et søsken til henne. Fortalte henne før helgen, etter at jeg var på privat ultralyd, og hun er utrolig fornøyd og lykkelig med det hele... prater med babyen og stryker på magen og passer på. Hun vil ikke høre snakk om dette med "skal bli storesøster" - i følge henne ER hun storesøster allerede nå, bare at babyen er inne i magen foreløpig :glis: Så vi gleder oss begge to!

*Lene*
19-02-2008, 08:25
Spice: Grattis med ny spire. Utrolig at man kan bli gravid igjen så fort!

Ikke mest innlegg her inne nei, men skal bli flinkere jeg :jupp:

Var på ultralyd 12. februar, og jordmor mente 80% at vi ventet en liten jente :rørt:
Har kjøpt litt rosa, men venter med å gå helt bananas.
Skal tilbake på kontroll igjen på sykehuset i april, pga blodtrykket mitt. Så håper de kan konstatere kjønnet 100% da.
Har en gutt fra før, så en jente er superkoselig!

Håper ellers alle har det bra, og at graviditetene går smertefritt!

:grouphug:

Evamamma
19-02-2008, 11:31
Hei:jupp:.Er 38 år, vi venter vårt 4. barn 23. april. Gleder meg! Magen vokser og det er fullt liv i magen min, hærlig å kjenne! Babyen vår får storesøsken på 18, 8 og 2,5 år. Jeg jobber i helsesektoren, begynner å bli tungt på jobb nå. Denne uka har jeg vinterferie, men regner med det snart blir sykmelding på meg. Er veldig tungpust og har vondt i rygg og bekken. Men ellers er det hææærlig å gå gravid! :knegg:

Evius
20-02-2008, 15:25
Hallo jenter:)
Gratulerer med svangerskapet til alle dere nye.
Spice: så bra at du får god oppfølging og at du ble så fort gravid igjen.
Her går svangerskapet sin vante gang, og heldigvis fremover:knegg:.....syns det er tungt å gå gravid. (en av grunnene til at jeg ventet så lenge med å bli gravid igjen...)
Halsbrannen er her fortsatt, bekkenet kjennes godt når jeg tar i litt, og jommen har jeg ikke begynt å klø også....nei, nå skal jeg ikke klage mer.

Det er jo kjempeherlig å vite at man bærer på et lite menneske. Det er så utrolig godt å kjenne de små sparkene, og kjenne utenpå magen at han inni der begynner å bli større.
Skal på ultralydkontroll om ca 3 uker pga morkaken som ligger foran mormunnsåpningen, og håper inderlig at den har flyttet seg vekk slik at jeg kan føde normalt når jeg kommer så langt.

Ønsker alle en fin uke :)

Christianna
22-02-2008, 00:22
Spice, Gratulerer masse og velkommen til 8 mnd til her inne!!
jeg skal :kryss: fingre og tær for dere!! :)

Jeg blir 38 i august og skal få vår 3.keiser i mai.

Ellers har jeg fått keisersnittdato uka før 17.mai. I uke 37 er jeg da. Grunnen til at de tar lille keiseren min 3 uker før,
er fordi man ikke vet hvorfor sistemann (snart 5 år!!) kom ut klinisk død 6 uker før termin ved krisekeisersnitt...

Skal snart inn på kontroll 2.hver uke til sjekk av navlestreng og det som måtte være...;)

Godt jeg blir fulgt opp, men kommer likevel til å være nervøs 6 uker før termin denne gang.
Dengang hadde jeg ikke kjent liv i magen siden kvelden før. Jeg ringte Risken, og etter flere glass med sterk saft og fremdeles ingen reaksjon fra lillegutt bar det rett til Riksen. Etter noen kontroller ble han tatt ut og far fikk vite at han hadde fått sønn nr. 2 etter bare 7 minutter!!

Ellers jobber jeg fremdeles fullt, dvs. 85 % og studerer ved siden av. Har eksamen 4.juni!!! :)

pluss
22-02-2008, 12:07
Christianna: Kan godt forstå at du er litt nervøs når du hadde en sånn opplevelse sist... men gikk det bra den gangen, eller? Det er vel ikke så sannsynlig at det skjer igjen heldigvis...! Og uke 37 er vel helt ok når man skal ha keisersnitt. De er vel ferdige og klare på den tiden, er de ikke?

Christianna
22-02-2008, 16:59
Ja, heldigvis gikk det bra. Han var en velvoksen 3295 grams gutt! Og det er en bra vekt 6 uker før, eller...;)
Han lå på barneintensiven i 14 dager, og så bar det rett hjem. Han hang etter i utviklingen en stund - opp til han var 10-11 mnd, men i dag er han raskere ute enn storebror var og enn flere på egen alder! :)

pluss
22-02-2008, 18:11
Ja, heldigvis gikk det bra. Han var en velvoksen 3295 grams gutt! Og det er en bra vekt 6 uker før, eller...;)
Han lå på barneintensiven i 14 dager, og så bar det rett hjem. Han hang etter i utviklingen en stund - opp til han var 10-11 mnd, men i dag er han raskere ute enn storebror var og enn flere på egen alder! :)

Så godt å høre :snill: Og det var jamen litt av en vekt 6 uker før termin... mer enn datteren min veide da hun ble født (riktignok 10 dager før termin, men det er jo ikke noe sammenlignet med gutten din da...). Må ha vært ganske nervepirrende for dere i starten, for han kunne vel ha fått skader av å faktisk dø før han ble tatt ut. Så fint å høre at sånne ting faktisk KAN gå bra. Og det gjelder vel bare å stå på hvis man føler at noe er galt...

Christianna
22-02-2008, 19:12
Ja, legen sa dengang at lillegutt kunne vært et av de tilfellene hvor barn dør i magen til mor i slutten av svangerskapstiden - krybbedød i mors liv.
Dette er det forsket lite på, men visstnok har foreningen for krybbedød innvilget noen av sine penger til forskning på nettopp dette også. :)

http://home.no/fps/isids.htm

Legen sa at det var viktig at vi, som tross alt kjenner mønsteret til barna våre (sparketid/våkentid) må følge med på slutten og reise innover til sykehuset hvis vi savner liv... Det gjorde jeg - og det i grevens tid!

Bedre å reise en gang for mye enn for lite!

Så vi MÅ stå på selvom jordmødre/leger i telefonen kanskje sier at vi skal vente litt...REIS INNOVER!!!

Spice
24-02-2008, 15:47
Da er jeg tilbake igjenn, etter at jeg fikk konstantert blæremola før jul, som endte i utskrapning.Har vært til mange undersøkelser og hcg prøver ukentlig siden det, men siden nivåene sank så fort bestemte jeg for å prøve bli gravid fort igjen. Har i mellomtiden rukket å fylle 43:angst:
og spiren satt overraskende på 1pp etter en mens. Skal få tett oppfølging av gyn med tidlig ul. for å sjekke at alt er bra.
Har liksom ikke gått opp for meg at jeg er gravid, har vel litt fornektelse av redsel for at noe er galt. Ja ja her er jeg nå,og håper jeg får være her ut tiden..

Spiren satt ikke, sa, så prøver igjen

Christianna
24-02-2008, 16:45
Spiren satt ikke, sa, så prøver igjen
NEI, det er ikke mulig!!! :( :(
Uff, tenker på deg... :klem:

Evius
27-02-2008, 21:36
Det var kjempetrist, Spice:klem:.
Ta godt vare på deg selv.
Lykke til, håper du snart får en spire som sitter :klem:

Shabby
27-02-2008, 22:37
Hei igjen,

her er blitt litt aktivitet igjen, ser jeg.

Spice: Leitt å høre at spiren ikke satt, men forhåpentligvis blir du raskt gravid igjen. 3. gang gjelder det, vet du.

Jeg skal på ordinær ul på mandag og håper alt ser bra ut da. På en måte både gleder jeg meg og gruer meg. Jeg er veldig engstelig nå fordi jeg har hatt en senabort som skjedde da jeg var kommet omtrent like langt som jeg er nå. Tror allikevel at jeg kjenner litt liv nå, og det er en betryggelse. Skal bli godt å få den bekreftet. :jupp:

Christianna
27-02-2008, 23:13
Da :kryss: vi fingrene for deg på mandag, Shabby!! :)

Evius
29-02-2008, 10:47
Lykke til på ultralyd på mandag, Shabby :)
Så bra at du har begynt å kjenne liv!! :)

Shabby
29-02-2008, 12:58
Takk for det, Christianna og Evius. Jeg var hos fastlegen til vanlig kontroll også i går og fikk (etter lenge leting) høre hjertelyden. Det var bare helt fantastisk.

På mandag skal jeg ha med både mann og unger på ul. Jeg ringte til gyn for å sjekke om det var greitt, og det var så velkomment som bare det :jupp:. Gleder meg til å vise ungene også.