PDA

Vis full versjon : Antibiotika/penicillin

Evah
04-02-2008, 21:17
Jeg har bihulebetennelse, og det begynner å bli uholdbart vondt,
får man medisin av noe slag?
Paracet hjelper ikke...
Har ikke komt meg til legen, har ikke trodd man kan få noe for det likevel.

Brudulja
04-02-2008, 21:20
Joda, du får penicillin :jupp: Har akkurat gått på det etter en grusom bihulebetennelse. Men du får ikke hestekur når du går gravid, men en sånn ukeskur. Husker ikke navnet på den jeg. God bedring!

matelulla
04-02-2008, 22:00
Jeg tok Apocillin en uke mot bihulebetennelse da jeg var høygravid.:jupp:

God bedring!

Silisa
04-02-2008, 22:01
appocilin er veldig vanlig å få mot bihulebetennelse.. ejg gikk på dette før jul.. tar knekken på det i løpet av et par dager.. løp til legen.. lykke til.. ikke farlig når du er gravid..

Brudulja
04-02-2008, 22:33
Amoxillin fikk jeg. Det var visstnok førstevalget av penicillin til gravide på Kvinneklinikken på Rikshospitalet.

ibi
04-02-2008, 22:57
Jeg hadde bihulebetennelse rett etter nyttår og fikk Dalacin. 6 dagers kur, tror jeg det var, med en kapsel 4 ganger om dagen. Ellers kan man få vanlig penicillin/Amoxillin/apocillin, men jeg kan ikke ta det, så jeg fikk Dalacin i stedenfor, siden den som vanligvis gis til de som ikke tåler penicillin, som jeg har tatt før, ikke skal gis til gravide (Ery-max/Abboticin).

Greit å ta knekken på det - i allefall når det er slik at det gjør veldig vondt, og med AB, føler man seg mye bedre etter bare en dag eller to. Ellers er det anbefalt å bruke saltvannspray for å åpne i nesa, selv om man ikke føler seg spesiellt tett.

Det er hjelp å få, selv om man er gravid. :)

Ønsker deg god bedring :blomst:

Karin
05-02-2008, 00:30
God bedring!:comfort:

lenore86
05-02-2008, 00:38
uff da, kom deg til å få medisiner! det hørtes ikke noe deilig ut, glad jeg ikke har blitt syk ennå:jupp:
god bedring :stakar:

Lucifine
05-02-2008, 02:59
Jeg fikk nettopp pencillin kur ja..

Anbefaler deg også å investere i en "nesebide" eller "neseskyller" siden du har bihulebetennelse. Den skyller ut hele bihulene og alt oppi der, renser ut grumset og letter plagene. Neseskyller er knallbra dersom du har migrene, allergi, forkjølese eller som nevnt: bihulebetennelse. Er litt merkelig følelse første gang, som når du dukker under vann når du bader.. Men jeg lover at det er god hjelp i den!

Evah
05-02-2008, 11:43
Takk for svar alle sammen!!

Men har faktisk blitt mye bedre i løpet av natten,
så nå tror jeg ikke at jeg gidder.
Fikk det før helgen, så det har nok verkt ut på egen hånd ja.

Men blir det verre igjen, ringer jeg umiddelbart, har hatt nok vondt nå :nemlig: