Vis full versjon : Kynner-jævel!!!
MillaGTI
07-02-2008, 17:18
Noen her som har fått kynnere veldig tidlig?
Jeg er sikker på jeg har begynt å få kynnere igjen, og jeg er 14 uker i morra.. :dåne: (kommer sånn ca en gang i timen og litt oftere i blandt, og har gjort det siste døgnet..)
Med første begynte jeg i uke 22 og med andre i uke 20.
Synes nesten det er ekkelt jeg da, selv om det ikke er farlig.
Men er det noen som veit hvordan "forebygge"? Tror nesten jeg blir tullete om jeg skal gå å kjenne på dette i kanskje 26 uker til.....
lenore86
07-02-2008, 17:36
uff, jeg har ikke noe gode råd å komme med men vil bare gi deg :klemmer: og håper det blir borte (at du ikke får de på lenge)
MillaGTI
07-02-2008, 17:38
uff, jeg har ikke noe gode råd å komme med men vil bare gi deg :klemmer: og håper det blir borte (at du ikke får de på lenge)
Takker for det, men er det som sist, så sitter de til riene overtar sånn rundt uke 39.. :knegg: :klemme:
MillaGTI
07-02-2008, 20:30
Ingen her som har hatt kynnere fra så tidlig? :gruble:
krystallklart
07-02-2008, 20:46
Har hørt at det er vanlig å få tidligere for hvert svangerskap...
Mine kynnere startet ganske tidlig dette svangerskapet, tror det var i uke 15 eller 16... Dette er mitt andre svangerskap...
Joda det går an.
Jeg hadde kynnere fra uke 12-13 denne gangen.
Men det er fjerde barn og jordmor sa at det kunne komme tidligere og tidligere.
Jeg er nå i uke 30/31 og kynnerne har bare økt på.
Som mamma sier "Det er ikke rart du føder fort" :knegg: siden jeg får kynnere så tidlig....(forrige fødsel tok 45minutter og jeg fødte i ambulansen :knegg:)
Da jeg ventet tredjemann så hadde jeg så mye kynnere at jeg hadde 4cm åpning og vannblære før termin :shock:.
Noen får kynnere tidlig og de er ikke farlig så lenge det ikke gjør vondt eller de kommer regelmessig.
Kommer de ofte og tett skal man følge med evt. be om en sjekk.
MillaGTI
07-02-2008, 20:51
Aaah, tusen takk for svar... :)
Men jeg mener gyn sa til meg da jeg var der med forrigemann at det var noe de kunne gi meg eller gjøre for å stoppe det? Noen som skjønner hva jeg mener? :vetikke:
Ser litt svart på det om dette skal komme og vare som med de 2 første....
Men jeg mener gyn sa til meg da jeg var der med forrigemann at det var noe de kunne gi meg eller gjøre for å stoppe det? Noen som skjønner hva jeg mener? :vetikke:
Jeg fikk kraftige premature rier med første barnet i uke 29 og da fikk jeg brikanyl intravenøst i to dager før de fikk kontroll over riene.
Men jordmor sa at hvis kynnerne tok seg opp veldig tidlig i svangerskapet så var det liten hjelp å få før ett visst antall uker (husker ikke hvilken uke det var snakk om)
Men ingen har gitt meg noe for kynnerne mine...jeg har til og med hatt veldig mange kynnere jevnt i to timer i strekk og lurte på om det var premature rier,men tok ikke kontakt med jordmor ettersom kynnerne dabbet av etter en stund.
Da jeg kom til kontroll sist så nevnte jeg dette og at jeg hadde en press følelse i underlivet og mente at det var hodet jeg kjente...hun tvilte på det men etter å ha kjent på magen stusser hun litt likevel og sier hun tror jeg har rett.
Jordmor fant ut at babyen hadde snudd seg med hodet godt ned i bekkenet :shock: og syns det var såpass tidlig at hun sjekket meg innvendig for å se at livmorhalsen var lukket...hun mente det var ok enda men sa jeg skulle følge med litt og ta kontakt dersom jeg var usikker.
MillaGTI
07-02-2008, 21:06
Huff da, så lenge også ja... :dåne:
Tror jeg kanskje tar det opp med jordmor på tirsdag ja... :jupp:
trultemor 30
13-02-2008, 20:55
Heisan
Jeg hadde det akkurat som milla i mitt første svangerskap. Ble stoppet i 2 døgn med intravanøst i uke 29. Livmorhalsen min hadde begynt å åpne seg litt, så jeg holdt meg helt i ro og jenta mi kom i uke 37. Haddde en veldig kjapp og grei fødsel på sykehuset:). Det er det positivet med det.
Kynnerne begynte jeg med i uke 19 i første svangerskap og begynte i uke 10 i dette svangerskapet. Så det jordmor sier er at jeg må forberede meg på å ikke rekke frem til sykehuset:(. Legen sier at jeg må sykemelde meg mer hvis kynnerne fortsette:(. Er nå 40 % sykemeldt i uke 20.
Kynnerne mine tror jeg kommer når jeg er sliten, sammen med kvalmen. Så jeg burde vel egentlig bare sykemelde meg, men har ikke helt lyst til det heller, men redder jeg barnet fra å komme altfor tidlig er det vel best:).
Vet at dette ikke er noe trøst, men det er flere som er plaget med dem, så du er ihvertfall ikke alene:)
mvh Trultemor
Sliter masse med kynnere jeg også nå, hadde de regelmessig i over ett døgn, etter det så får jeg de av alt mulig av bevegelser. Hvis jeg bøyer meg, tisser, nyser, hoster - ja, ofte bare jeg skifter stilling eller reiser meg fra sofaen. Virker som de er enda verre om natten, våkner hele tiden og magen føles konstant steinhard, sukk.
Har snakket med føden og med legen min, begge sier at det ikke er noe å gjøre så tidlig... Begynte forresten å kjenne kynnere allerede i jula, men da var livmora så langt nede at jeg ikke kjente det på samme måte, dessuten gikk det ganske raskt over. Da fikk jeg det som regel bare når jeg bøyde meg mye mot gulvet.
Må innrømme at jeg også ser svart på å gå sånn hele svangerskapet, har skjønt det slik at når de først blir så plagsomme, så har det lett for å fortsette slik. Eneste som hjelper for meg er iallefall å røre meg minst mulig...
PS: Trøst å lese at det kan bety kort fødsel da!
Jeg har hatt kynnere siden livmora stakk over skambenet, og før det hadde jeg også noe som nok var kynnere men som jeg ikke skjønte var det. Har hatt det ganske jevnt og trutt, men mest etter jobb / om kvelden og en del om morgenene. Men mine har ikke vært vonde, og det er sjelden at det er mer enn et par i slengen. De går over ganske raskt hvis jeg beveger meg, snur meg etc. Så jeg er ikke bekymret foreløpig.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.