PDA

Vis full versjon : Erfarne mødre! Trenger råd om stellebord.

Storemy
03-09-2002, 21:41
Heisann
Vi var og så på stellebord i dag.
På tre av butikkene ble vi fortalt at slike stellebord med kjerne av høytrykksimprignerte sponplater var helt greie å bruke på bad. De er belagt med enten plast eller noe trelignende på utsiden. Skal tåle vannsprut fra bading av barnet og å stå på bad med ventil (ikke vindu). Så lenge de ikke direkte sto i vann, så skulle ikke sponplatene utvide seg.
Vi fant en modell som passer oss helt utmerket og som var nokså fin og rimelig.

Men så kom vi i den fjerde butikken. De solgte kun stellebord i heltre eller ren plast.
Dette fordi stellebord av sponplater absolutt ikke var brukendes på bad, kun til bruk i tørr-rom. Sponen kom definitivt til å utvide seg. (hun sa bare sponplater, ikke høytrykks-impregnert sponkjerne). Skulle man bruke heltre så måtte dette lakkes først.

Jaha. Og hva nå da :???:
Skal vi høre på flertallet og kjøpe det bordet vi har mest lyst på eller skal vi høre på den ene damen og kjøpe et plastbord vi egentlig ikke har lyst på?
Erfaringer ønskes. Utvider virkelig sponplatene seg så enormt?

(30+2)

Maz
03-09-2002, 22:07
her har du min mening uansett.

Så holder kanskje ikke sponplaten for alltid, men skal du ha det for alltid?

Vet det finnes sponplater som tåler fukt, (intriørprogram på BBC Prime) men om dette er den typen kan jeg ikke stole på.

Jeg ville ha valgt det jeg liker jeg. Holder det ikke for mere enn et barn så though shit. Det er tross alt bare en brøkdel av kostnadene så har du råd så lev farlig og velg det du liker.

Tidl. bruker
03-09-2002, 23:49
Enig med Maz- kjøp det dere liker. Stellebord er ikke den største utgiften, og ikke noe man skal ha for alltid.
For min egen del så brukte vi et bord med stellepute/ badebalje på sist. Så det blir nok den varianten denne gangen også, kjøper bare ny stellepute.

Hilsen fra Tusse

Noni
04-09-2002, 21:45
Hei
Jeg fikk samme beskjeden som deg, at det ikke utvider seg eller tar skade så lenge det ikke står i et konstant fuktig/rått rom og ikke får direkte vannsprut hver dag. Plaskingen til barnet skulle ikke ha betydning så vi kjøpte det og nå står det på badet og venter på Bitteliten.
Vi kjøpte det som heter stellekommode Asia:
http://www.rudo.no/index.php?g=Stellebord
men vi kjøpte det i sverige så det ble billigere, mener vi ga ca.1100 norske kroner.

:vink: Noni og :baby: Bitteliten (29+3)

abby
06-09-2002, 21:50
Har ikke erfaring med stellebord men vi har et Ikea "snurreskap" på badet ved siden av dusjen vår. Den har stått på samme plass i 4 år. Vi har også badekar på andre siden som er i bruk titt og ofte. Nå til saken. Snurreskapet inneholder/ består av sponplater dekket av hvit folie? Sånn vanlig billig møbel vet du. Kan ikke se at skapet har endret form på noen måte. Den er vel heller ikke spesielt laget for fuktige rom.

Kan ikke tenke meg at stelle bordet skulle være noe dårligere spon tre??? Kjøp den du har lyst på, er mitt råd! Det er kjipt å angre.....

:findag: