PDA

Vis full versjon : Smerter i bekkenet..

Luuna
12-02-2008, 10:42
Hvor langt lot dere bekkensmertene gå før dere ble sykemeldt? Jeg var hos legen forrige uke, og da var hoftene helt fine. Noen dager etter at jeg hadde vært hos legen fikk jeg veldige smerter på høyre side. Det er vondt når jeg beveger meg eller snur meg. Når jeg sitter eller ligger i ro kjenner jeg ingenting. Men så fort jeg skal reise meg opp eller skal snu meg så kjenner jeg det. Det er ikke helt grusomt vondt, men er redd for at det kan bli verre. Jeg tar det veldig med ro, slik at det ikke skal bli verre.
I forrige svangerskap hadde jeg også slike smerter, men kan ikke huske hvor sterke di var før jeg ble sykemeldt. Det var også på denne tiden sist at jeg fikk vondt, og da ble jeg 50% sykemeldt. Men da var det mye verre..
Hvor langt hadde dere latt det gå før dere kontaktet legen og ble sykemeldt? Er jo veldig trøtt også, og det tærer veldig på kroppen at jeg har vondt og er trøtt. Så jeg kjenner at jeg er ikke helt i tipptopp form for tiden.

papillon
13-02-2008, 16:01
jeg var på fast kontroll hos legen for ca 3 uker siden. Nevnte at jeg hadde vondt i bekkenet,men at det ikke var så ille at jeg trengte sykemelding. Ca. 2 uker senere, på jobb, fikk jeg så grådig vondt at jeg bestilte ny time og fikk sykemelding.50%. Har grådig vondt hvis jeg belaster for mye,eller sitter på hardt underlag for lenge, men har ikke kronisk vondt. Smerten ligger i rumpen og på sidene av lårene, av og til i lysken. Har også fått vondt i ryggen den siste uken.
Det er vel bedre å sykemelde seg når man starter å få vondt,enn å gå til det blir så kraftig at man blir 100% sykemeldt?:)

Luuna
15-02-2008, 12:50
Ja, det er sant det. Jeg har hatt smerter tidligere, men da har det ikke vært slik det er nå.
Var hos legen for ikke så lenge siden som sagt, og da hadde jeg ikke vondt i det hele tatt. Det har vart i en uke nå, og det er ikke behagelig å sitte og heller ikke å stå. Kjenner det hele tiden, til og med når jeg ligger.
Så kanskje jeg skulle gå til legen og høre om det er mulig å få sykemelding for et par uker for å se hvordan det går, om det blir bedre.