PDA

Vis full versjon : Smerter

May-Anita
03-09-2002, 22:50
Søndag hadde eg eit fall i trappa ute. Det var sleipt av regnet og bena berre svusja under meg og eg er no både gul og blå fra armer til rygg og bein:leiseg:
Det som bekymra meg mest er at eg seinare på dagen fikk anfall av trøtthet og starta å få smerter i nedre del av magen (som stikkninger i livmora ) Sovna i stolen, og gikk etter en stund og la meg for natta.
Var bedre dagen etter og gikk på jobb (tenkte eg kunne ringe jordmora der) Jordmora var på ferie og kjem ikkje tilbake før den 16 sept. Ringte til legevakta i over tre kvarter men ingen tok tlf. (helsevesenet vårt i eit nøtteskall ) :leiseg:
Ga berre opp, men så sitt eg hær da og er bekymra for den lille spiren i magen min.
Har faktisk kjent liv fra veke 11 men no da eg er i 13+3 kjenner eg ikkje noko ?
Nokon med erfaring ?

Maz
03-09-2002, 23:12
Oppsøk lege. Det er ingen grunn til å gå og uroe deg.

Jeg ville ikke ha brydd meg med å ringe men oppsøkt legevakt eller går ikke det tatt kontakt med svangerskapspoliklinikk. Si at du har falt, er urolig og har vondt. Ikke vær redd for å overdrive heller, selv om du sikkert er så urolig at det ikke er nødvendig.

Etter all sansynlighet er alt bra, men en liten kikk på den lille burde være på sin plass og vil jo være beroligende.

Håper det går bra med deg og at du er tøff nok til å kreve hjelp NÅÅÅÅ.

Tidl. bruker
04-09-2002, 11:19
En må ha henvisnig fra lege hvis en skal på svangerskap poli klkinikken. Det får du hvis du går på legevakten. Eller snakk med din lege.

Beate
04-09-2002, 16:04
Enig med de andre her- du bør dra til gynekolog med ultralyd slik at du får bekreftet at alt er som det skal.

May-Anita
06-09-2002, 00:07
Som anbefalt gikk eg til lege og fikk målt fosterlyd, og den var HØG, KRAFTIG og VIRKELIG. Puh........kor letta eg blei !
Det er heilt fantastisk å høre dette lille mirakel's hjerte slå.
Var skikkelig bekymra ei stund, så no kan eg glede meg over magen som veks.
Kjenner og liv, så dette er deilig:klapp:
Klem fra May-Anita 13+5

Anja22
06-09-2002, 01:28
Så bra at alt endte bra da..
Hadde vært livredd selv eg...