Vis full versjon : Hva gir DEG halsbrann?
Katharina
14-02-2008, 18:32
Jepp. Jeg lurer ikke på alle tingene det er normalt å reagere på, men hva som gir DEG halsbrann.
Leste nettopp på at annet forum om ei som reagerte på p.max, og er redd det er det samme jeg reagerer på. Må prøve meg litt frem.
Jeg reagerte på melkeprodukter, og nå har jeg holdt meg unna dem i 3 uker og det er mye bedre. Jeg spiser kalsiumtabletter for å få i meg kalsium i stedet, og spiser ost slik at jeg får i meg noe. Men holder meg unna blant annet alle typer melk, rømme, creme fraiche, youghurt osv.
Får også halsbrann hvis jeg drikker for mye vann eller spiser for mye, altså fyller opp magesekken, så derfor drikker jeg små slurker med vann gjennom hele dagen (i stedet for et glass på styrten) og mindre måltider litt hyppigere.
Som du skriver, merker jeg det også hvis jeg drikker cola /cola light/pepsimax (tror det er endel syre i disse produktene), men jeg bare MÅ ha pepsimax i blant.
Dette var en morsom tråd :), håper flere kommer med sine erfaringer.
Interference
14-02-2008, 19:29
Vann får jeg ekstrem halsbrann av.
Sjokolade og surt snop er og sikre halsbrannstartere.
Ellers kommer den hvis jeg spiser mer enn å bare stilne "kjempesulten" følelsen, hvis jeg drikker mer enn en slurk drikke om gangen, osv osv...
Får egentlig halsbrann av det aller meste, men det rare er at halsbrannen gir seg litt om jeg drikker litt kaffe :rabla: , eller hvis jeg spiser/drikker meieriprodukter.
Når klokka passerer ni på kvelden, får jeg halsbrann uansett hva jeg har spist eller gjort!
Ellers får jeg det også av vann, noen ganger av å pusse tennene, hvis jeg sitter i en litt vridd stilling i sofaen ( har pc'en på hjørnebordet mellom sofaene), brun saus er ekstremt og dessverre alle typer cola.
sommermamma
16-02-2008, 20:31
Jeg får mye halsbrann av brun brus og kaffe. Men har oppdaget lovehearts:jupp: ingen bedre smak på halsbrann-medisin finnes.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.