Vis full versjon : Farlig for gravide å bli syke?
Nettopp vært hos legen og tatt en crp - sånn stikk i fingeren. Har begynnende infeksjon, mest sannsynlig lungebetennelse og influensa.
har hørt noe om at det er skummelt for gravide å bli syke? påvirker det lille bebisen? Men hva skal vi gjøre, da? Det skjer jo plutselig, det... :(
Lykkelig77
15-02-2008, 11:30
Det er ikke farlig for gravide å bli syke (feks forkjølet eller influensa). Det eneste man skal passe på er å ikke la febern bli for høy. Hvis den kommer over 39 grader så bør du ta paracet for å få den ned.
Lucifine
15-02-2008, 11:38
Vanlig sykdommer er "helt ok" å få (dersom det kan sies at sykdom er ok å få?), men det er jo noen sykdommer som vi bør gå klar for. F.eks vannkopper er visst ikke så lurt å få (har jeg hørt).
Katharina
15-02-2008, 11:41
Nei, det er ikke farlig for gravide å være syk. Men prøv å få den behandla så fort som mulig. Infeksjon i kroppen KAN sette igang fødselen, men jeg er usikker på om det bare gjelder infeksjon nedentil. Uansett er ikke en influensa farlig for babyen. Men som nevnt ikke ha høy feber lenge.
Katharina
15-02-2008, 11:42
Vanlig sykdommer er "helt ok" å få (dersom det kan sies at sykdom er ok å få?), men det er jo noen sykdommer som vi bør gå klar for. F.eks vannkopper er visst ikke så lurt å få (har jeg hørt).
Det er RØDE HUNDER som er farlig for gravide. Unngå alle med misstanke om RØDE HUNDER smitte.
Hva med skarlagensfeber?
Det går i barnehagen til minstemann om dagen...:nervøs:
RoadRunner
15-02-2008, 12:33
Eller hva med bihulebetennelse?
*vondt i kinnet og pannen på ene sida av ansiktet og FRYKTELIG forkjølet*
Eller hva med bihulebetennelse?
*vondt i kinnet og pannen på ene sida av ansiktet og FRYKTELIG forkjølet*
Det går vel under vanlige sjukdommer...?
Du får i såfall bare en penicilinkur:jupp:
I forrige svangerskap fikk jeg luftveisinfeksjon i uke 10 av svangerskapet, og ble behandlet med apocillin (pencillin).
Ble selvfølgelig bekymret siden hjernen og organene var under utvikling etc, men det gikk altså helt fint! :)
Er visst røde hunder som er skummelt ja, samt veldig høy feber.
Bare pass på å evt få en medisin som gravide kan innta, turnuslegen jeg var hos holdt på å gi meg ery max....måtte selv si ifra:stønn:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.