Vis full versjon : Trøtt og slapp
Har siden tirsdags kveld vært liggende på sofaen og ikke klart og gjøre noe som helst, er trøtt og slapp konstant.
Orker ikke lage middag eller noe som helst.. vært hjemme fra jobb i tre dager nå. Har ikke noen symptomer på influensa heller.. er bekymret for at det er noe galt ? eller er det normalt at noen kan bli så utslått i svangerskapet ?
RoadRunner
15-02-2008, 14:41
Hvor langt er du på vei? Dersom du er mindre enn 12 uker er det DEFINITIVT vanlig...
kattepusen
15-02-2008, 14:46
Jeg har det på akkurat samme måten. Er 8+1 i dag. Tror dette er veldig vanlig ja, sikkert uansett hvor langt man er på vei. Men det er kjedelig og slitsomt da.
Snmrstausa
15-02-2008, 16:46
Slapp av Sara!! Helt vanlig!! Jeg var slik laaaaaangt uti sv.skapet! :noia:
når jeg var ca 22 uker på vei, viste det seg at jeg hadde jernmangel, så begynte på tilskudd . det kan jo sefølgelig ha en sammenheng, men da hadde det vel ha blitt oppdaget tidliger også vil jeg tror...
Uansett, alle sv.skap er ulike - men å være slapp og trøtt er i værtfall en av de mest vanlige plagene.
Lykke til! :glis:
Lucifine
15-02-2008, 17:05
Jeg var silk langt ut i svangerskapet også.. Hele første trimester faktisk. Så fikk jeg en oppsving i andre trimester som nå har gått over i "trøtt og slapp orker ikke gjøre annet enn puste".. Så det er nok veldig vanlig tror jeg.
Takk skal dere ha.. da veit jeg iallefall at det er flere enn meg som har det slik :O) Har tenkt å gå til legen å spørre etter sykemelding på mandag hvis energi er like liten da.. håper at han forstår det..:vetikke:
Jeg har det også slik, er 16 uker snart, trodde det skule bli bedre i andre trimester, men eneste som ble borte er kvalmen (:glis: og godt er det). Men blir utrolig fort sliten, uten å gjøre noe særlig. Jeg var slik forrige gang også, men ikke så ille, synes jeg. Jeg er sykmeldt nå, men den går ut til onsdagen. Har tenkt til å be om en aktiv sykmelding videre, noen dager er bedre enn andre, men dersom jeg "utnytter" de dagene litt for mye, så blir jeg liggende dagen etter :trist:.
Nå skal jeg IKKE diagnostisere i hytt og pine, men på MEG var det en indikasjon på svangerskapsdiabetes og kronisk høy Blodsukker pga sukker/karbohydratinntak. Blir helt utslått av det.
Nå vet ikke jeg hvor langt du er på vei, men dette kommer som regel etter uke 20. Så det kan være verdt å sjekke ut hvis du ikke finner en annen årsak. Men som de andre skriver her så er det helt vanlig. Men greit å finne ut om det er jernmangel eller noe sånt også!
Nå skal jeg IKKE diagnostisere i hytt og pine, men på MEG var det en indikasjon på svangerskapsdiabetes og kronisk høy Blodsukker pga sukker/karbohydratinntak. Blir helt utslått av det.
Nå vet ikke jeg hvor langt du er på vei, men dette kommer som regel etter uke 20. Så det kan være verdt å sjekke ut hvis du ikke finner en annen årsak. Men som de andre skriver her så er det helt vanlig. Men greit å finne ut om det er jernmangel eller noe sånt også!
Trenger ikke være noe galt, jeg har i hvert fall fine blodsukkerverdier og spiser sunt og godt. Ikke har jeg jernmangel heller. Men som du sier, det er jo greit å stryke alle ting på lista som det kan være, så er man helt sikker.
Trenger ikke være noe galt, jeg har i hvert fall fine blodsukkerverdier og spiser sunt og godt. Ikke har jeg jernmangel heller. Men som du sier, det er jo greit å stryke alle ting på lista som det kan være, så er man helt sikker.
Nei jeg kan som sagt ikke understreke nok hvr mye jeg IKKE ønsker å prakke på folk det som feiler meg hehe.
MEN, det kan være en ting å være obs på ihvertfall.
Jeg tror ikke det er svangerskapsdiabetes, er bare i uke 12 nå..
Prøvde å gå på jobb i dag, men måtte gå hjem tidlig fordi jeg var så kvalm og trøtt.. var hos legen for en uke siden og tok de første blodprøvende så da får vi se hva dem sier.
Skal ringe legen å spørre om sykemelding i morgen, hvor lenge får man vanligvis sykemelding når man er sånn dårlig pga graviditeten ?
Jeg tror ikke det er svangerskapsdiabetes, er bare i uke 12 nå..
Prøvde å gå på jobb i dag, men måtte gå hjem tidlig fordi jeg var så kvalm og trøtt.. var hos legen for en uke siden og tok de første blodprøvende så da får vi se hva dem sier.
Skal ringe legen å spørre om sykemelding i morgen, hvor lenge får man vanligvis sykemelding når man er sånn dårlig pga graviditeten ?
Sikkert forskjellig fra lege til lege. Jeg ble sykmeldt fire uker av gangen forrige gang, og en annen lege ga meg også fire uker i første omgang nå. Så kanskje det er noe de pleier? Lykke til!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.