PDA

Vis full versjon : Ultralyd - hvor bør jeg gå?

Pippilotta
12-03-2003, 15:44
Til dere som tar privat ultralyd i Oslo-området:
Hvor anbefaler dere meg å gå? Hvilke erfaringer har dere med de ulike tilbudene, og hvor mye kostet det?

Har lyst til å ta en privat ultralyd snart, bare for å forvisse meg om at alt er OK... Det hadde vært så gøy å få se det lille hjertet slå! Når bør jeg gå ideelt sett? Er 7+5 i dag.

Pippilotta

Termin 24.10.03

Feline
12-03-2003, 16:53
Jeg var på UL da jeg var 6+5, og det eneste jeg så var et lite bankende hjerte og en fosterhule. Er ikke sikker på om du kommer til å se så veldig mye mer, men det kommer selvsagt litt an på hvordan apparat de har der du går også da. Men et bankende hjerte er jo utrolig å se bare det!!!! :D

Jeg vet ikke hvilke steder i Oslo som er de beste, men selv har jeg vært på Oslo City. Har i ettertid hørt at apparatet der er i det umoderne slaget, men jeg så en baby som både vinket, klappet og drakk fostervann. Jeg var 15+4 da jeg var der.

Ellers anbefales jo både Majorstua Klinikken, Volvat og Byporten. Tror det koster mellom 700 og 900 kroner. Når du er kortere på vei enn 13-14 uke (kanskje senere også), må du ta innvendig UL, og det vet jeg ikke om de gjør på de nevnte stedene, men jeg vet de gjør det på Axcess på Økern....

Lykke til!!

16+3

alisenn
12-03-2003, 17:18
Jeg har vært på Oslo City (kr 700) og på ABC Legesenter (kr 750) i Majorstuveien, og helt klart anbefaler jeg ABC. Der ser du skikkelig på skjermen, noe du ikke gjør på Oslo City. Du har også mulighet til å få med deg bilde hjem, det får du ikke på Oslo City.
På Byporten (kr 700)har jeg hørt det skal være veldig bra, og der kan du visstnok også få med videoopptak, dersom du bringer opptakskassett. Det samme gjelder også Majorstuaklinikken.

Jeg var første gang i uke 7, og det var nok for tidlig. Det var ikke stort annet enn et bankende hjerte vi såg. Neste gang var i uke 11-12 og det var gøy, da var det enkelt å forstå bildet, og vi ble vinket og sparket til.
Så dersom du klarer å vente litt til, så får du mye igjen for det.
Nå må jeg jo si at jeg er kjempefornøyd med begge gangene jeg har vært på privat ul, og ville ikke vært dem foruten! Uansett det ER verdt pengene.

Athiqa
12-03-2003, 17:40
Bare en liten kommentar i forhold til det Feline sa over;

Jeg tok Innvendig UL da jeg var 5+4, så da fostersekk med et lite bankende hjerte.
Da jeg var 9+1 tok Utvendig UL, og jeg så alt da... så man trenger ikke være 13-14 uker på vei for å ta Utvendig UL...

Lykke til , håper får tatt UL snart da :)

Hilsen athiqa og LIlle Funky Noodle 9+4:baby:

Ellie
12-03-2003, 21:57
Jeg kan klart anbefale Byporten! Nå var jeg der i uke 22 for å se kjønn, og fikk bra mottakelse og proff behandling.
Legen var veldig dyktig og nøye, og vi har en videokasett med 20 minutters ultralyd som minne. Betalte 700 kroner, verdt hvert øre synes jeg!

Nooria
12-03-2003, 22:12
Jeg vil bare stille meg i koret som anbefaler byporten. Legen der er helt super, apparatet funker veldig bra og du får videoopptak dersom du tar med kassett.

Viktigst av alt er at legen er så ok. Han er opptatt av at du skal ha det bra og at du er fornøyd med det du ser og de opplysningene du får. Han er rolig og tar seg god tid.

Det er bare en gynekolog der og han er der hver fredag (han har forresten vært direktør for fødeavdelingen på to sykehus).

Anie
21-03-2003, 15:11
Samtykker absolutt for Byporten, kjempeflink og vennlig lege.
Fikk avbestilt på Oslo akutten etter anbefaling av byporten.

Lykke til !!

Calista
22-03-2003, 11:38
Hei.
Når er det vanlig at man får UL i det offentlige da? Jeg har fått tilbud om UL i uke 8 på RH. Men dette er kanskje pga prøverør?

Calista