Vis full versjon : Vondt i magen
Minimais
17-02-2008, 14:20
Sliter med vondt i magen, har gjort det et par dager når. Kjennes nesten ut som press rundt magen nederst, altså rundt livmora. Vanskelig å beskrive men husker fra sist at det kjentes sånn ut på slutten av svangerskapet. Har skikkelig press, spesielt etter å ha vært aktiv en stund, og får smerter når jeg flytter på meg i liggende stilling.
Noen som har peiling på hva det er, om jeg evnt skulle få sjekket det ut??
Er snart 14 uker på vei.
Jeg har hatt det akkurat på samme måte nå i helgen. Funderte litt på om jeg skulle ta kontakt med lege i morgen...
Synes det hjalp når jeg tok på en bukse som går laaaangt over magen, tenkte det hadde noe med saken å gjøre at jeg har brukt en bukse som har strammet litt.
Vil vurdere det til i morgen, men jeg ringer heller lege en gang for mye jeg da...
Håper det ikke er noe og at det går over snart, for både deg og meg.
toblerone
17-02-2008, 22:20
Det er nok bare voksesmerter, dvs at livmoren vokser og ligamentene rundt strekkes. For meg ble dette mer merkbart og "verre" for hvert svangerskap og jeg hadde mye magesmerter denne gangen fra 7-8 uke og utover. Har det fremdeles når jeg beveger kroppen mye, og noen ganger må rett og slett bare henge over en stol - så intenst vondt har det vært. Kynnere fikk jeg og veldig tidlig denne gangen og det har og til tider vært smertefullt. Jeg var inne på sjekk, men alt var i orden og jeg fikk beskjed om at det var helt normalt å ha mye stikk/hold eller en rask smertefølelse i nederste del av magen. Prøver å ta det med ro når jeg kjenner det kommer og det går over etter en liten stund. Men jeg vet hvordan det kjennes og man tror jo rett og slett at det er noe alvorlig gærent - så vondt er det
Ring heller legen om du er bekymret - bedre det enn å gå rundt og tenke ut de verste scenarioene :klemmer:
MillaGTI
18-02-2008, 07:40
Voksesmerter var første som slo meg også, for her har det vært ekstremt dette svangerskapet...
Men ring legen om du ikke synes det kjennes sånn.. :)
God "bedring", snuppa! :klemme:
Jeg har det også sånn, Minimais. Blir også veldig bekymret når det kommer...har det sånn akkurat nå også....vi får tro at det er normalt, og alle sier til meg at flergangs fødende merker mer til dette en førstegangs...
Ring legen hvis du lurer da, jeg tenkte å vente til 4. For da skal jeg på sykehuset likevel.
I mitt tilfelle var det nok ikke voksesmerter. 4 dager etter smertene begynte jeg å blø. Kom på UL og der ble det konstatert Previa placenta. Morkaken ligger helt nede i livmoren og dekker helt for mormunnen. Småblør litt enda og er sykemeldt med beskjed om å holde meg på sofaen og ikke gjøre noe som helst.
De smertene jeg hadde var ikke som voksesmerter heller, de kjenner jeg mer i lysken og rundt livmor liksom, mens denne smerten var mer som midt i magen.
Heldigvis viste UL at alt stod bra til med babyen, men jeg må ta det helt piano.
Ring lege heller en gang for mye enn en gang for lite er mitt råd!
voksesmerter vil jeg tro, jeg har hatt og har det på samme måten, og fått beskjed om at det er pga livmoren/bandene som strekker seg.. Kan også vere bekkenet.. Men om du er veldig usikker ring heller lege/jordmor
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.