PDA

Vis full versjon : Forskjellige typer kynnere..

Dunderklumpen
17-02-2008, 19:33
I den siste uken har dette tatt seg opp hos meg. De kommer hvis jeg sitter anstrengt, hvis jeg ikke får lagt meg ned å hvile etter jeg har spist, hvis jeg går fort eller blir stående lengde (20 min +). Når de først kommer varer de til jeg får lagt meg ned og hvilt. I løpet av arbeidsdagen går det forsåvidt greit, jeg legger meg ned på behandlingsbenken min i stabilt sideleie når jeg har behov for det.

I går var vi i familiebursdagsmiddag og da tok det litt tid før jeg tok ubehaget på alvor, og jeg endte opp med å ha kynnere (en konstant, langvarig en) i 1,5 time før jeg hadde sjansen til å legge meg ned på gulvet til nabo'n å hvile ut. Da gav det seg rimelig raskt heldigvis..Kynneren involverer ikke hele livmora, kun den nedre delen (under navlen).

Hvilken type kynnere har dere? Kortvarige, langvarige, involverer de hele livmora? Hva hjelper for å roe det?

toblerone
17-02-2008, 22:27
Her er det kynnere i alle varianter :knegg: Har i de siste dagene hatt noen litt lengre og med murring i ryggen. Det har vart rundt 10-20 min og er fryktelig ubehagelig. Skikkelig dirring i ryggen og jeg har pustet dypt flere ganger for å få det til å stoppe. Ellers har jeg hatt mye kynnere veldig tidlig denne gang ( fra ca uke 14-15, mot uke 22 forrige gang) og det er så ubehagelig da magen strammer seg og den føles vondt å ta på. Disse har vært ofte, men korte. Men da uten den murringen i ryggen som jeg opplever nå. Merker at livmoren jobber mer aktivt og det skal ikke mye til for at kynnerne kommer oftere og varer lengre. Har til og med våknet om natta at det har vært kynnere på gang - og den minste bevegelse kan sette i gang en slik episode....

bob
19-02-2008, 12:43
Mine kynnere har ofte en sammenheng med at jeg må på do på den ene eller andre måten. :rødme: Mye ståing og bøying har tidligere vært det som har utløst kynnere, men nå har det begynt å komme når jeg sitter på lesesalen. Noen ganger får jeg noe som kjennes ut som kynnere, men som varer såpass lenge jeg ikke kan tenke meg at det er det. Da kjennes magen veldig stram og sprengt ut, jeg begynner å mistenke det for å være babyen som legger seg "langt" ut i magen..