Vis full versjon : Hei Snart-mamma heldiggriser
Hei jenter :D
Vet jo etter min tid her inne at soldatene i TEORIEN kan leve i inntil 5 døgn, men andre deler av teorien hevder 2-3.
Vil vel tro at sjansen for befruktning minsker jo lenger tid det går fra soldatene befinner seg der til egget slippes. På den andre siden sies det jo at spesielt "jente" soldatene er spesielt utholdende.
Er det noen som har erfaring å vise til her?
Anyone??
Henni (Som har el i dag (onsdag)og hadde kos på søndag.... )
:bonk: : på besøk fra SG............
Man sier at sjansene for befruktning er størst når samleiet skjer noen timer før eggløsning, slik at sædcellene befinner seg i egglederen når egget kommer. De fleste sædceller forblir fruktbare i omtrent 24 timer, noen i opptil 72 timer.
Egget kan befruktes maksimum 24 timer etter eggløsning, og bare mens det beveger seg gjennom egglederen.
Sirkeline
12-03-2003, 19:05
Hei!
Hvordan jeg/vi klarte det:
torsdag: kjente smerter i underlivet (eggløsning på gang?)
fredag: testet 2 svake blå på el-test - hadde sex på ettermiddagen.
lørdag: testet 2 litt sterkere blå på el-test - "hviledag" under tvil..redd for å "gå glipp av noe".
søndag: sex
mandag: hvile
tirsdag: sex (bare for å være sikker)
Resultat: Full klaff!!
I følge ultralyden - var det første forsøket det som gjorde utslaget!!
Det hører med til historien at jeg lå med beina oppetter veggen leeeeeenge etterpå - sånn bare for å være sikker, lissom ..... *rødmer* !! :)
Er usikker på det du spør om. Hører så mye forskjellig. Skulle tro at det er "safere" jo nærmere du treffer på eggløsningen, men....
Hopp i halmen NÅ!!
Lykke til!
Sirkeline
hei du:)
vi hadde sex 3 dager før eggløsning, og det ble full klaff:)
klem Iset 4+1
Marianne82
13-03-2003, 00:11
Når man har sex før en eggløsning så kan det være med på at egget "løsner" tiligere.
:)
:findag:
MokkMokk
13-03-2003, 00:22
Vi hadde sex bare èn gang i min "fruktbare periode", og det var 2 dager før eggløsning.
Det holdt det gitt :p
Sædcellene kan leve "inni deg" i opp mot 5 dager etter utløsning, om forholdene/ levekår er optimale.
Så med kos på søndag og EL idag, er slettes ikke håpet ute, langt i fra!
Lykke til! :kidoki:
Klem,
verene 26+4
Tidl. bruker
16-03-2003, 15:56
Vi hadde også sex en gang i den aktuelle syklusen, samme dag som jeg fikk positiv Persona EL test. Det holdt :D
Sannemor 17+3
Tidl. bruker
04-04-2003, 02:53
og vi hadde sex på søndag og fredag, mens eggløsning sannsynligvis var på onsdag! Hvem vet når jeg ble befrukta...? (sannsynligvis på fredag ifølge UL-termin)
lykke til!
Filifjonk
04-04-2003, 11:44
Vi klarte det i julestria vi, selv om vi var veldig slitne begge to. Vi klarte ikke noe på selve eggløsningsdagen, og da trodde vi at toget var gått. Så det var med stor forundring vi oppdaget at mensen uteble og enda større forundring da testen viste to blå.. Kunne ikke stemme.. hadde jo nesten ikke hatt sex jo..
Så var det fram med syklusdagboka.. og jo.. der sto det vellykket sex ( tålelig vellykket) 3 dager før el. Vet ikke hva vi venter ennå.. men svangerskapet er ulikt de to foregående.. hvor vi fikk gutter.. så vi håper og tror det er ei jente nå. I følge alle terminkalkulatorer vi har sjekket ble egget befruktet 24 desember.. men andre ord.. detta blir noe spesielt..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.