Vis full versjon : Er det flere unge gravide her?
Michelle
18-02-2008, 21:10
Hadde vært koselig å snakke med flere unge gravide :)
Kanskje noen som bor i Oslo området også? :jupp:
Er så stille her inne for tiden, så ville bare si at jeg hvertfall er her. :blond:
ja det er veldig stille her for tiden...
men om jeg ikke tar helt feil skal her være noen unge gravide...
Michelle
18-02-2008, 22:12
Det er bra jeg ikke er den enste :D
Jeg får komme meg inn hit litt oftere og prøve å lage litt liv, kanskje det smitter litt over :)
Jannamor
18-02-2008, 22:13
Hva er ung?
Jeg er her da :)
Føler meg ung, men jeg begynner vel nesten å nærme meg grensen til å ikke være det... om det går en grense... hihi
Er hvertfall 24
Ja, hva er ung?:knegg:
24 år jeg...
Michelle
18-02-2008, 22:26
Jeg mener jo ikke direkte ung som i 16 år ung.
Selv så føler jeg meg egentlig ikke ung i det heletatt, men har vel sett for meg at man er vel "ung mor" når man er under 25 :)
Selv så er jeg snart 23!
Michelle
18-02-2008, 22:27
Så utrolig stilig termindato du har jannamor :D det er den datoen jeg gjerne ville gifte meg på. :)
Jannamor
18-02-2008, 22:28
Jeg har akkurat fylt 23, og føler meg IKKE ung for å si det sånn hehe
Jeg har akkurat fylt 23, og føler meg IKKE ung for å si det sånn hehe
Jo, jeg har tenkt å late som noen år til:knegg:
Jannamor
18-02-2008, 22:36
mulig jeg var ung, men når helgene veldig mye heller tilbringesw i sofaen med min mann og tv, og natterangleren jeg var før legger seg stadig tidligere, når huset snart er ferdibygd, stasjonsvogna på innkjøp og hunden i fanget, er man ikke akkurat noen ung festflue lengre. Det livet passer meg ikke, og har ikke passet meg på en god stund, egentlig aldri.
Kan godt møte venner og dele litt vin, men alkohol er ALDRI der for fyll, kun kos.
Når man i tillegg har mannen i sitt liv ved sin side, blir man fort etablert gitt
Michelle
18-02-2008, 22:36
Hehe, jeg vet ikke hva jeg føler meg som lenger. Egentlig så har jeg aldri sett på meg selv som ung :knegg: Men jeg er jo ikke så gammel, så nå har jeg bestemt meg for å være ung. :kry:
Er det ikke slik på barselgrupper? at det som regel er Damer som er 30+? Det er noe som jeg driver å tenker på, at jeg vil nok bli sett på som ungmor av omverdenen..
Hører til her jeg også:knegg: 23 er jeg da.. Ser helt klart på måten noen i helsevesenet oppfører seg mot meg, at jeg regnes som ung mor..
Evigoptimist84
18-02-2008, 22:48
Vet ikke om jeg kvalifiserer til ung, da, men jeg er i hvert fall her. Blir 24 om en mnd :p
Michelle
18-02-2008, 22:53
Jeg er ikke noe fest villstyring jeg heller, men nå finnes det jo de på 40 som også er unge på en festmåte :) HAr hjem, bil, hund og barn i magen :P Mangler bare mannen i sofaen!!!
Det er jo en del "unge" her inne, og det er koselig!
lenore86
18-02-2008, 22:53
da hører vel jeg også hjemme her da :jupp: jeg ble 22 forrige uke. er litt rart, jeg ser på vennina mi som nettopp har blitt mamma (15 feb.) som ung mor, hu er 20. men jeg ser liksom ikke på meg som en ung mor :stønn: er jo bare 2 år mellom oss, men det føles liksom så feil for meg å kalle meg ung, men jeg ser jo bare possitivt på det å bli sett på som ung mor... uff, ble bare surr dette :knegg:
Jannamor
18-02-2008, 22:57
080808 er en kul dato ja.
Planen var å gifte oss da, men min bror skulle gifte seg 14 juni 08 og de var først ute, så sånn for etikettens skyld, kunne jo ikke vi gifte oss 2 mnd etterpå, og helst ikke i samme år, så vi bestemte oss for 20092009. Da skal vi gifte oss. Og så ble jeg gravid, så det er innmari kult at det er den datoen, og bryllupet er såpass langt unna at det går bra.
Vi (i hvertfall jeg) er helt vill på sånne datoer, elsker alle sånne spesielle, så når jeg da, helt uten viten og vilje får termin da, så vet jeg at det er barn av sin mor ja.. Skal se om jeg ikke skviser den ut på en kul dato og
...glis...
Lille_trille
18-02-2008, 23:27
:juhu: Jeg er også her... Skriver bare ikke så mye.:sparke:
Er her jeg også, men heller ikke så forferdelig aktiv akkurat her inne :sparke:
Føler meg egentlig ikke så ung lenger jeg heller, men med tanke på at jeg straks er tobarnsmor og 23 år så er jeg vel kanskje litt ung :knegg:
Så bra at vi er flere på samme alder :)
Her mangler en god del på "familieidyllen" har hus (leier) og hund da... men mann og bil mangler men det stopper vel ingen :)
Blir vel litt barnerumpe jeg da, men er 19 (blir 20 i år). Er ellers gift, har hus, og stasjonsvogn;)
Michelle
19-02-2008, 11:50
Alder er egentlig bare ett tall, men det er jo de som velger å sette noen inn i bås som ung mor :)
Det er hvertfall koselig at det er flere på omtrent samme alder her :)
Michelle
19-02-2008, 11:54
Ungen kommer uansett den :knegg:
Michelle: Det er sant det:knegg: Og må si at selv om en blir sett i bås som ung mor så fins det veldig ulike typer av både unge og eldre mødre;) Kommer litt an på hvor moden enn er, og ikke tallet en har fått utdelt;)
(misforstå meg rett her, ingen kritikk til unge mødre men at det finnes "eldre" damer som ikke er så modne)
Viss noen var med på den tanken der da? Ble litt krøllete:knegg:
Michelle
19-02-2008, 12:54
Hehe..
Modenhete har alt å si :) Virkelig, heldigvis så blir de fleste modne når de får barn! :)
Tok ingenting av det du skrev som kritikk jeg biboee :)
OG den serien unge mødre :sjokk: Den får meg egentlig til å føle meg litt teit!
Joa de fleste blir modne;) Så fins det sånne som jeg går med som fortsetter og fester hver helg og skaffer barnevakt (gjerne folk de knapt kjenner og vet hva heter og gjerne menn i 16 års alderen de ikke har kjennskap til) Dette er ting jeg reagerer på;) Dette er personer i 20-25års alderen.
Huff ja!! Den serien der klarer jeg ikke se helt på, gløtter innom men føler litt sånn, tja avsmak kanskje?:shock:
Michelle
19-02-2008, 13:05
Hva er poenget med å få seg en baby om man skal feste hver helg.? :shock:
JEg kunne aldri latt noen jeg knapt kjente til å være barnevakt for noe av det mest dyrebare jeg har her i livet.
Jeg har sett reklamen på unge mødre, etter det så bestemte jeg meg for å ikke se. :knegg:
Ja ikke sant. Du kan så si. Sånne folk forstår jeg meg ikke på, og jeg må si det skremmer meg litt når de forsvarer seg med at "vi må jo få ha et liv vi også"¨Kjenner jeg nesten blir litt:sinna:
Ja ikke sant, er nok med reklamen:knegg:
Jannamor
19-02-2008, 16:06
Jeg synes ungemødre serien er veldig bra jeg..... har lasta ned alt på podcast. Kan ikke fatte at folk sier at alle der er dårlige mødre, det synes jeg definitivt ikke. Hvis man tenker litt dramaturgi og klipping (noe jeg automatisk gjør)
og er vel ingen der som bruker noen de ikke kjenner som barnevakt??
Jeg synes ungemødre serien er veldig bra jeg..... har lasta ned alt på podcast. Kan ikke fatte at folk sier at alle der er dårlige mødre, det synes jeg definitivt ikke. Hvis man tenker litt dramaturgi og klipping (noe jeg automatisk gjør)
Det finnes nok dessverre slike folk også. :nemlig: Alt for å få gå ut på byen...
Jannamor
19-02-2008, 16:43
Ja, det gjør det selvfølgelig. (desverre) men ikke i serien unge mødre?
fått litt dilla og synes den har fått mye ufortjent kritikk faktisk hehe!
;)
Ja, det gjør det selvfølgelig. (desverre) men ikke i serien unge mødre?
fått litt dilla og synes den har fått mye ufortjent kritikk faktisk hehe!
;)
Neinei, var ikke snakk om at dette skjedde i serien unge mødre. Men at dette skjedde generellt. Nå har jeg jo aldri sett en hel episode men fikk nok av det lille jeg såg;)
Jannamor
19-02-2008, 17:02
hvorfor det???
Som sagt hadde jeg meg en dag med podcasten her og så alle etterhverandre. ungemødre maraton, meg, pleddet og oboyen
hvorfor det???
Som sagt hadde jeg meg en dag med podcasten her og så alle etterhverandre. ungemødre maraton, meg, pleddet og oboyen
Tror ikke jeg likte settinga. Litt for mye drama osv for min smak..
Jannamor
19-02-2008, 17:09
ok. Jeg synes den var fin og koselig jeg.. Vekdig lite drama egentlig.. Men som sagt jeg har blitt hekta hahahah
Jeg også liker godt serien unge mødre.
Jeg syntes den er veldig realistisk og uten å være overdramatisert.
Evigoptimist84
19-02-2008, 17:54
Enig:)
Jeg synes at Malin (mor til Lotte) er en kjempeflink mor! Håper jeg blir like flink... Jeg ønsker ikke å dømme noen, spesielt siden jeg ikke har barn selv.
Jeg tror at mange unge mødre er like gode som modne mødre og omvendt og at akkurat dette ikke nødvendigvis har noe med alder å gjøre.
Jannamor
19-02-2008, 18:02
Ja, sant hun er flink?
Selvfølgelig blir det jo klippet feil når hun da i løpet av det året ( i hvertfall 6 mnd) serien strekker seg over, blir vist på fest omtrent hver gang.
Det er 3 fester på et halvt år da, ikke så mye det egentlig, og hun lar jo ikke datteren se henne drikke, og du ser jo enormt forskjell på henne og vennindene hennes.
Nei hun er kjempeflink synes jeg!! og 18 år og mamma til en 3 åring
Bare for å få dette klart, så dømmer jeg ikke unge mødre. Ettersom jeg skal bli en selv! Men at det finnes både unge og eldre som ikke er modne nok til å ha barn som bare konsentrer seg om å finne seg barnevakt til helga slik at de skal få gå ut på byen å nyte live. Og da sikter jeg ikke til serien unge mødre men bekjente av meg feks.
Men unge mødre synes jeg personlig er litt for mye av det gode, og at noen kanskje blir stilt i feil lys? Ikke at de ikke er gode mødre, men at det gjerne blir litt sånn. "herregud hvorfor ser du på andre jenter når du sier du elsker meg, vi har jo barn sammen" Men det er meg da, og har ikke noe å gjøre med om de er gode mødre eller ikke.. (ikke akkoratt fjortiss fremstilling men noe lignende?)
Men nå r jeg jo hormonell så er kanskje bare jeg som reagrer sånn på denne serien?
lenore86
19-02-2008, 18:06
jeg har fått litt sansen for "unge mødre" jeg også, har gått glipp av noen program men...
men jeg må si jeg reagerer litt på måten ting blir sakt på, måten de oppfører seg noen ganger som får meg til å tenke at nå var hu vel litt vel barnslig?? men når det er sakt syntes jeg at de er flinke mødre!! selv om de sier teite ting innimellom så gjør de en utrolig jobb med barna sine. er min mening da... :sparke: og hvor mange er det ikke som kanskje kommer til å syntes det samme om meg når jeg sitter her med knøttet mitt...
gleder meg til å se tv etterpå :jupp: :Popcorn:
Jannamor
19-02-2008, 18:10
Bare for å få dette klart, så dømmer jeg ikke unge mødre. Ettersom jeg skal bli en selv! Men at det finnes både unge og eldre som ikke er modne nok til å ha barn som bare konsentrer seg om å finne seg barnevakt til helga slik at de skal få gå ut på byen å nyte live. Og da sikter jeg ikke til serien unge mødre men bekjente av meg feks.
Men unge mødre synes jeg personlig er litt for mye av det gode, og at noen kanskje blir stilt i feil lys? Ikke at de ikke er gode mødre, men at det gjerne blir litt sånn. "herregud hvorfor ser du på andre jenter når du sier du elsker meg, vi har jo barn sammen" Men det er meg da, og har ikke noe å gjøre med om de er gode mødre eller ikke.. (ikke akkoratt fjortiss fremstilling men noe lignende?)
Men nå r jeg jo hormonell så er kanskje bare jeg som reagrer sånn på denne serien?
neida, det trodde jeg ikke heller ;) Og helt enig med deg i første avsnitt
Det er som jeg sier, dramaturgien og klippingen i serien er ikke nødvendigvis til mødrenes beste for å si det sånn. Det er jo det som lager tv. Men jeg forstår godt en sånn uttalelse, jeg kunne sikkert også sagt noe sånn, ikke at det gjør meg barnslig fordet, det blir klipt helt ut av sammenhengen.
Og det er lov å være hormonell!! Det er i hvertfall jeg.. Blir overbydd på en vogn på finn nå, og jeg var først ute grrrrr!!!!!
Gullfisk07
19-02-2008, 18:17
Trodde jeg var for gammel men da hopper jeg inn her og.. er 23 jeg..
Unge mødre er jo så kjekt å se på. :) digger det..
Laste ned ja, hørse ikke så dumt ut... :)
Gullfisk07
19-02-2008, 18:18
Jannamor: Hvilken vogn ;))???
Jannamor
19-02-2008, 18:25
TFK joggster twist.
Tråler finn.no Og i dag kom det en til 5000. Synes det var veldig dyrt, men den var i Trondheim, men tror du ikke noen tullinger skal drive og by over meg, og jeg skulle jo da få matche, siden jeg var først. Ikke måtte by over!!! GRRRRRR!!! Og jeg som nesten fikk den for 4500.... satan!!
Vi har egentlig ikke råd til den ny, men det er den vi vil ha. Selvom den er så dyr
Jannamor
19-02-2008, 18:26
mannen lastet ned alle episodene på podcast til meg. Det er jo gratis. Ser du på den ubrukelige nett tven til 5 så koster det 40 kr pr episode og..
Gullfisk07
19-02-2008, 18:42
jeg er inne på finn å sniker litt jeg og :)
Har ikke bestemt meg for vogn, må ut å se i butikker så heller se på finn etter den "utvalgte"., men var inne på finn nå å så en emmaljunga edge vogn til 6500,- syns det var dyrt så skjekket litt og på Babyhuset.no og der kosta en ny en 6600,- Kunne ikke dy meg så måtte "gi beskjed" til eieren, og lurte om den hadde masse ekstra utstyr :) HiHi
Jannamor
19-02-2008, 18:49
Ja det er ne med det. Jeg sjekket masse i butikkene først for å finne en som passet både meg og mannen. Og en baby på 7 mnd midtvinters i hardbag hehe. (må da ha stor hardbag)
Så vi har bestemt oss for tfken orker ikke de svære dråga med 4 hjul når de er så stabile med tre hjul og i tillegg så lett manøvrerbare.
De fleste vogner blir solgt til halv pris brukt, men selvom jeg svarte 10 minutter etter annonsen var lagt ut, ble den bydd opp til 6000. Det gidder jeg ikke altså. Da er det en 1000lapp opp til ny. (hvis den ble bydd opp da)
Man skal ha en god grunn for å selge til høyere pris enn det egentlig. Man må slå av en god slump, evt ikke ha brukt den spesiellt mye, evt ha MASSE ekstrautstyr
lise mor
19-02-2008, 19:05
jeg er oxo her;) jeg er 18 å er snart 2 barns mamma.. jeg glemmer faktisk å se he rinne om det er noe liv.. men det er veldig lite;P hehe...
Jannamor
19-02-2008, 19:25
Det er jo liv her jo!!! hei hei!
18 år og 2??!!!! barns mamma? oj! planlagt?
lenore86
19-02-2008, 19:47
oi oi oi, 18 og snart 2 barn! nå følte jeg meg gammel :knegg:
men som allerede er blitt diskutert her inne kommer det jo også ann på hvor moden man føler seg også, når man er klar :jupp: jeg er egentlig fortsatt ikke helt klar jef da:stønn: men etter mye att og frem fant jeg ut at hvis jeg skulle ventet med å bli mamma til jeg følte me klar hadde jeg vel ikke blitt mamma før jeg nærmet meg 50:knegg: når jeg sitter her med barnet mitt vet jeg jo at jeg ikke kommer til å angre...
lise mor
19-02-2008, 19:53
Det er jo liv her jo!!! hei hei!
18 år og 2??!!!! barns mamma? oj! planlagt?
det er overhodet ikke planlagt:P ble gravid når jeg var 16 første gangen fikk sønnen min når jeg nettopp var fylt 17.. hihihi- syns det er veldig rart å tenke på da.. :rabla: har veldig mangen tanker om ting å tang.. men dette kommer til å åg såå bra;) "supermamma in action":knegg: hihihi...
lise mor
19-02-2008, 19:57
oi oi oi, 18 og snart 2 barn! nå følte jeg meg gammel :knegg:
men som allerede er blitt diskutert her inne kommer det jo også ann på hvor moden man føler seg også, når man er klar :jupp: jeg er egentlig fortsatt ikke helt klar jef da:stønn: men etter mye att og frem fant jeg ut at hvis jeg skulle ventet med å bli mamma til jeg følte me klar hadde jeg vel ikke blitt mamma før jeg nærmet meg 50:knegg: når jeg sitter her med barnet mitt vet jeg jo at jeg ikke kommer til å angre...
hihihihi.. når jeg ble gravid med første man var jeg overhodet ikke klar på noen måte.. men på de 9 mnd jeg gikk gravid vokste jeg noe helt utrolig på..
er ganske rart å tenke på egentlig.. vi har faktisk klart oss utrolig bra.. og noe mye hjelp har vi heller ikke fått..
men jeg anger ikke 2 sek på at jeg fikk sønnen min, men må innrømme at jeg syns det er litt skummelt å få en liten en til SÅ fort etter hverandre:P men det skal gå såååå fint ate.. spennende er det værtfall-- "GLEDER MEG TIL Å MØTTE lillebror:rørt:
LaRubina
23-02-2008, 18:28
Jeg er her også - foreløbig.
Får se etter helgen om jeg fortsetter å være her eller om jeg må melde meg ut.
Er 21 år, og skal etter planen bli mamma til nr to i september, storebror er 3år.
lenore86
23-02-2008, 18:55
Jeg er her også - foreløbig.
Får se etter helgen om jeg fortsetter å være her eller om jeg må melde meg ut.
Er 21 år, og skal etter planen bli mamma til nr to i september, storebror er 3år.
uff da, har du komplikasjoner med svangerskapet? håper det går bra :klemmer:
Vedvik86
23-02-2008, 21:27
:vink:
21 år og venter nr to i juni.Har en gutt på 11mnd nå så blir to tette. Føler meg ikke så ung, men det er det mange andre rundt meg som syntes..:knegg:
LaRubina
23-02-2008, 21:40
uff da, har du komplikasjoner med svangerskapet? håper det går bra :klemmer:
Ja, jeg har blødd i 1døgn nå:angst: Får ikkje komme på UL for eg har ikkje smerter. :sinna:
Jannamor
24-02-2008, 11:02
vetdu larubina. Da hadde jeg vært så utspekulert at jeg hadde løyet!!! få deg en UL!!! det er det vi betaler skatt for (ja vet det er trangsynt sagt men dog)
vetdu larubina. Da hadde jeg vært så utspekulert at jeg hadde løyet!!! få deg en UL!!! det er det vi betaler skatt for (ja vet det er trangsynt sagt men dog)
det hadde nok jeg også gjort tror jeg... de kan aldri finne ut om du har hatt smerter eller ikke uansett..bedre enn å gå å bekymre seg i flere dager...
lenore86
24-02-2008, 14:16
Ja, jeg har blødd i 1døgn nå:angst: Får ikkje komme på UL for eg har ikkje smerter. :sinna:
så dårlig, kjenner jeg blir skikkelig provosert!! de må da skjønne at du blir urolig! tror nok kanskje jeg hadde gjort som flere andre her skriver, si at du har fått smerter... eller bestill en privat ul... så får du hvertfall svar...
håper det viser seg at det er en ufarlig blødning og at du holder deg her inne sammen med oss! kom tilbake å si hvordan det har gått da :klemmer:
Christina*
12-03-2008, 18:15
Jeg er 19 år og venter min første i august :) Føler meg ikke noe spesielt ung, men har fått komentarer fra noen.. eks. "skal du ha barn som er så ung?...."
Monicamor
17-03-2008, 23:05
Jeg er 19 nå, men blir 20 i November.
Venter mitt første barn da også. :jupp:
papillon
18-03-2008, 11:49
jeg er 20 år,og venter mitt første barn i juni:)
Michelle
19-03-2008, 13:24
Koselig å ha dere her inne :)
Hei.. Stikker innom her jeg også:)..
Jeg blir 23 til høsten og venter min andre gullunge i Oktober.
Jeg har ei jente fra før som blir 4 til sommern..
lucas' mamma
29-03-2008, 21:25
hei. Jeg er 20 og venter nummer 2 i november, med :storeb: 05.09.07
Charri89
01-04-2008, 10:15
jeg er 18 og venter min første.. i september :glis:
lucas' mamma
02-04-2008, 13:13
hopp over i apriljattinga jenter:)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.