Vis full versjon : Keisersnitt og blødninger
Tidl. bruker
12-03-2003, 22:26
Lurte på noe.....4. mars tok jeg keisersnitt! Har hatt blødninger som selvfølgelig er vanlig etter en fødsel...både vanlig og keisersnitt. Men hvor lenge er det vanlig å blø og hvordan skal blodet se ut!
Har pr. i dag ca mensen lignende blødninger med friskt blod? Er så redd for at det skal være unormalt liksom...
Noen som vet??
Etter vaginal fødsel blødde jeg friskt blod i en drøy uke, kanskje nærmere 14 dager, før det gikk over i brunlig utflod/blødning. Så kom det friskt blod igjen etter 5-6 uker. Jeg hadde renselse i ca 8 uker (noe lengre enn vanlig).
Jeg vet ikke om det er noe mer/mindre etter keisersnitt, men det er jo de samme slimhinnene som skal ut i alle fall. Det du forteller høres i alle fall helt normalt ut. Såfremst det ikke er STORE blødninger du har enda? Fo de helt store blødningene burde nok begynne å avta nå... om jeg har forstått dette riktig da.
Håper flere kan svare! Ellers er vel dette et spørsmål som mange inne på NybaktMamma kan svare på :).
LilleNuff
13-03-2003, 00:07
Jeg blødde i 6 uker etter keisersnitt. Jeg har hørt at vi som tar KS blør mer enn ved vag. fødsler. Husker ikke hvor lenge jeg blødde mensmengder men det var sikkert i vel en uke, kanskje to. De siste ukene var det ikke så mye, men det var der. Det er helt sikkert ikke noe galt!!!
Jeg blødde 4 uker etter keisersnittet. Spurte legen ang. blødningene og han sa at jeg kom til å blø mindre etter keisersnittet enn jeg ville gjort etter en vaginal fødsel. Blødde mye en uke, så litt mindre, litt mer, og etter 2 uker så blødde jeg brukt en uke før det ble hvitt, og en uke etter det bare var vanlig utflod. Håper ikke dette ble for detaljert...:uff:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.