Vis full versjon : Bekkenløsning
Nå gir jeg snart opp.
Har ringt til Trygdekontoret og til fysioterapauter og de sier jeg må betale egenandelen selv, sier det står at jeg har bekkenløsning med gangvansker da sier de at den ordningen gikk ut i juli i fjor.
Jeg var inne på nett i sta og sant rettighetene hvor det netopp stod at jeg skulle ha det gratis og de var fra
Landsforeningen for Kvinner med Bekkenløsningsproblemer
og det var sist oppdatert 12.03.2003
Kan dere se ut fra min rekvisisjon om jeg har rett på det eller ikke?
Det står
(DIAGNOSE OG FUNN: W99 Bekkenløsning og på viktige funn står det : Pas er gravid har tydelig store bekkenløsningsplager med gangbesvær)
håper på raskt svar
Nito, :storeb:storebror-00
og :baby: lillebror 11juli :hjerter:
Cazandra
13-03-2003, 02:19
Jeg har det samme som deg og betaler ikke noe!
Begynte med at legen bare skrev at jeg trengte fysio...men fysioterapeuten skrev på gangvansker etterhvert!
Og han sier jeg har rett på gratis nå og 6 :???: mnd etter fødsel :)
T-11
Jeg mener at det er den koden som skal være annerledes, jeg. W99 skal byttes ut med noe annet - som faktisk dekker bekkenløsning med gangvansker...
Hum. Husker jo selvsagt ikke nå, da.
Vet du hva jeg hadde gjort? Tatt en telefon til Landsforeningen for kvinner med bekkenplager - de kan garantert svare deg på stående fot! Lykke til!
Tidl. bruker
13-03-2003, 11:47
Hvis du har diagnose bekkenløsning med gangvansker har du krav på gratis fysio i svangerskapet og inntil 6 mnd etter fødselen. Det er noe "krav" for å få dette:
*Det må stå i henvisningen: Bekkenløsning med gangvansker. Det ser jeg at det står i din. Det med koder har jeg ikke greie på, men det har vel legen eller fysio'n din?
*Fysioterapeuten du bruker må ha avtale om refusjon med trygdekontoret.
Ta en telefon til den Landsforeningen, der er de hvertfall eksperter. Jeg har forresten selv bekkenløsning med gangvansker, går til fysio to ganger i uka og betaler ingenting.
jeg gikk til fysio før jeg fikk diagnosen, og hadde ikke lyst til å bytte.. fordi hun bare har halvt tilskudd fra folketrygden, betaler jeg 50 kr/gang, men det har jeg jo valgt selv..
ellers har jeg hørt det samme som cazandra sier.
Jeg ville bedt legen om en ny henvisning med diagnosen: "Bekkenløsning med gangvansker". Da skulle det neemlig ikke være tvil!
OG HVIS DET TILFELDIGVIS ER EN LITEN KODE SOM MANGLER HOS DEG SÅ BURDE VIRKELIG TRYGDEKONTORET DITT FORKLARE DEG HVA SOM MANGLER. DET KAN DA IKKE HENGE PÅ GREIP AT GRAVIDE MED DE SAMME PLAGENE SKAL FORSKJELLSBEHANDLES ALT ETTERSOM LEGEN KJENNER TIL DE RETTE KODER ELLER IKKE??
TRYGDEKONTORET HAR EN LOVFESTET VEILEDNINGSPLIKT PÅ SITT OMRÅDE OG SKAL FORKLARE DEG OM REGLENE PÅ OMRÅDET ...SLIK AT HVIS DET FINNES NYE REGLER KODER SOM DENNE PLAGEN FALLER UNDER SÅ BØR DE ORIENTERE DEG
GRRR SORRY JEG BLIR SÅ SINT AV MENGDEN AV FEIL INFO MAN FÅR PÅ TRYGDEKONTORENE:sint: :D :D
STÅ PÅ KRAVA!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.