PDA

Vis full versjon : stikkinger og sånn

sollia
26-02-2008, 17:14
Hei
Jeg er førstegangsgravid og har ikke så mye erfaring med andre ord... Jeg er nå 12 uker på vei og har endel stikkinger (i magen) og mensenmurringer( i korsryggen for det meste). Har tenkt at dette er normal, stemmer det? Det skal jo vokse så det må vel gjøre litt vondt, i det minste være litt ubehag?? Det var noen uker jeg ikke merka noe særlig men nå er det mer igjen. Har begynt å tenke litt nå siden jeg ikke har fått mage heller. Men det er kanskje ikke så rart siden jeg ikke har vært gravid før.

kattepusen
26-02-2008, 19:29
Hei:jupp:

Jeg er 9+5 og gravid for første gang, så jeg har mindre erfaring enn deg å komme med... Men jeg vil bare si at jeg også har stikkinger og mensmurringer. Hos meg kan det gå dager uten noe som helst, før det kommer tilbake. Tror dette er helt normalt og et tegn på at ting strekkes og vokser. Men jeg blir også bekymra inimellom. Vi får håpe noen mer erfarne beroliger oss skikkelig snart!

sollia
26-02-2008, 19:39
Ja vi får satse på at det bare vokser og gror:jupp:

Men fint å høre fra andre som har kommet lengre eller gjort dette flere gange!

UCF
26-02-2008, 21:00
Dere kan ta det helt med ro. Stikkinger og mensmurringer er helt vanlige. Livmor utvider seg og da kan det stikke litt. Husker jeg hadde mensmurringer til uke 14 ca sist. Kom og gikk i ny og ne.

toblerone
26-02-2008, 21:10
Dere kan ta det helt med ro. Stikkinger og mensmurringer er helt vanlige. Livmor utvider seg og da kan det stikke litt. Husker jeg hadde mensmurringer til uke 14 ca sist. Kom og gikk i ny og ne.

Signerer. Dette er helt normalt og det kan til og med være svært vondt når det "hogger" til, uten at det er noe farlig - men klart man blir bekymret når man ikke har vært igjennom dette før - Lykke til med den lille spiren :blomst:

AvaAdore
26-02-2008, 21:18
Det er nok voksemserter ja.
jeg hadde massssse slike.
og magen den kommer nok:knegg: da jeg gikk med førstemann viste det ikke før jeg var over halve:rabla: men etter det kom den RASKT:shock: