PDA

Vis full versjon : "Vi har ei tulle med øyne blå" som sparker søtt når...

Sine
04-09-2002, 01:45
I går hadde tulla inni magen min vært så rolig hele dagen at jeg nesten ble litt bekymret. Men jeg hadde kjent ørlite liv.

Da kvelden kom og mannen min og jeg skulle legge oss, fant vi fram sangboka og sang "Vi har ei tulle med øyne blå". Vet dere - hun begynte å sparke. Hun har aldri sparket så intenst og lenge før. Vi ble helt yre av glede. :happycry: :hjerter:
Hun holdt på ganske lenge, det tok altså lang tid før jeg fikk sovnet.

Tenk at vi fikk så sterk kontakt med henne. Ønsker ikke å spekulere i om det var tilfeldig, men fra nå blir det sangstund hver kveld de neste 3,5 mnd.

Hadde bare lyst å fortelle det.

Klem fra Sine 24+2

susse
04-09-2002, 02:26
Sine :)

Så kos, hun kommer til å kjenne den sangen igjen når hun blir født !

Karianne
04-09-2002, 02:52
Så koselig!!!

Missuner deg den mannen din, min hadde himlet med øynene om jeg hadde spurt om vi skulle synge for babyen...

Men jeg har selv merket at "lillegull" får med seg litt av hva som skjer rundt oss.
Om jeg "banker på" til henne og prater når jeg kjenner at hun er våken får jeg svar med at hun banker tilbake ;)
super kos!!

Snehvit
04-09-2002, 13:19
Så kooooozzzzzzzzzzzzzz!

Selv om "fotballspilleren" i magen min sparker som en gal til tider, så tror jeg nok vi også skal begynne å synge til "magen". Andre som har gjort det samme sier at barnet kjenner igjen sangen dersom man synger den til ham/henne. Et vennepar av oss sang samme sang til barnet etter at han var født, og det var virkelig beroligende for barnet.

Så det er helt klart en god ide å synge. I tillegg skal det visstnok være bra for banets intelligens å høre på Mozart. Sikkert ikke de store forskjellene, men alle monner drar :latter:

Klem Snehvit 24+0

Sine
04-09-2002, 18:20
He he, og i går kveld da jeg kom inn på soverrommet, lå mannen klar med boka oppslått på "Vi har ei tulle". Da måtte jeg bare le...

Sine

Klomp
04-09-2002, 18:29
Min samboer bare ler når jeg foreslår at han skal synge for babyen! Men det er absolutt liv der nede, særlig når vi legger oss. Da stryker samboer´n på magen. Men blir skuffet hvis det går noen skunder, og han ikke kjenner noe...ikke akkurat tålmodige disse mannfolka!!!:latter:
Men håper han synge for den en gang, tror han synes det blir litt flaut; ligge å synge til en mage!:lol:

Klem fra Klomp 24+?:mating:

abby
04-09-2002, 22:26
:klapp:Nå må jeg gå til anskaffelse av sangbok skjønner jeg. Merker stor forskjell på aktiviteten til barnet enkelte dager. Kanskje det er på tide med sang her også? ;)

Det spørs om jeg klarer å overtale sambo da. Han må jo tross alt høre på min "ikke i det heletatt vakre sangstemme".... :blush: