Vis full versjon : lager dere noe til babyen?
jeg bare lurer, er det mange av dere som lager noe til babyen??
Et teppe, strikker noen små plagg eller broderer noe pent til å ha på rommet osv??
jeg tenkte å sette istand en gammel kurv jeg, som babyen kan sove i når den sovner i stua...
Skal prøve å få foret den med et litt vattert stoff og putte en liten madrass i den og så pynte den utvendig med en bred , pen blondekant tenkte jeg.
Og så trekke et bånd gjennom den blondekanten helt øverst liksom. Sånn at jeg kan stramme det til og knyte en pen sløyfe foran...
høres ikke dette "suppesøtt" ut så vet ikke jeg...
Men jeg tror det skal bli fint da..
Tenkte å ha allt i hvitt og så skal jeg kjøpe båndet i mørkeblått eller burgunder når babyen er født og vi ser hva slags kjønn det blir...
Tror det blir en fin ting å holde på med i ventetiden fra jeg går ut i permisjon og frem til fødsel jeg...
nattaklem fra Karius
Lille Persille
04-09-2002, 10:54
Hørtes ordentlig fint ut med kurven, Karius.
:baby: :baby: :baby:
Har ikke lagd noen store ting, men jeg begynte på en sparkebukse i februar. Strikking er ikke min sterke side:o
men jeg har fått til ett og et halvt bein til nå. Skal nok ta meg sammen å bli ferdig før den blir for liten.
:baby: :baby: :baby:
33+2:findag:
Tidl. bruker
04-09-2002, 11:40
selv om jeg hadde bestemt meg for å ikke gjøre det til nr 2 (mamma hadde sagt at hun skulle strikke ett eller annet). Men nå sitter jeg her med et strikkesett med bukse, jakke, lue, votter og sokker i mønsteret "Fanasæter", og er godt i gang med sett nummer to i sprelske farger... Det må sies at jeg ble helt vill da jeg fant BabyUll-garn på salg... Hadde helt glemt hvor nyttig det føles å strikke noe! Dessuten går det jo vanvittig fort å strikke så bittesmå plagg! :D
Bebop 32 pluss noe
Den kurven hørtes jo så flott ut da! Jeg begynte å strikke et babyteppe i vinter/våres og det har liggi hele sommeren, jeg har glemt det helt bort i lange perioder, så det spørs nok om ikke det teppet blir til neste baby som kanskje kommer om ca. 5 år.
Lykke til med den fine vugga!
Klemmer fra BigMama 35+0 (JIPPI enda en ny milepæl) :D
Mine strikkeprosjekter pleier å være langvarige så her i gården må slike ting planlegges! Så, for ett og et halvt år siden begynte jeg på en sparkebukse med tilhørende lue og sokker som min gravide svigerinne skulle få. Joda, nå er jo hennes baby vokst ut av den for lenge siden og jeg er ennå ikke ferdig. Så ble en venninne av meg gravid og jeg tenkte å ta meg sammen og gjøre den ferdig til henne, men der er jeg også etter skjema...... :o. Så ble jeg gravid selv :) og da fant jeg ut at det var koselig å gi det til min egen lille bebyen :D . Skikkelig ego, men jeg hadde virkelig gode intensjoner. Søndag fant jeg det fram igjen og det er bare finishen igjen, dvs det kjedeligste montering og festing av tråder.... Mon tro om jeg er i mål med det om et par måneder!!??
Snoopydoopy
Så søtt med kurv, da! Høres ut som en koselig aktivitet i den siste ventetiden.
Jeg er verken av den kreative eller fingernemme typen, men for noen måneder(!) siden, tenkte jeg: Skitt au - jeg kan i allefall prøve å strikke noe! Selv om jeg ikke har strikket på 10 år og resultatene har beløpt seg til fire-fem halvferdige gensere til eksen... :uff:
Begynte friskt med tepper i lanolinull (Nøstebarn), og det gikk unna! 2 tepper på noen uker - og da hadde "mor" fått blod på tann! Så nå ligger det 2 hentesett (jakke og lue) i skuffen - ferdig strikket, vasket og presset! Og de ser jammen ikke verst ut heller! :kry:
Det hører med til historien at folk steiler når de hører at det er meg som har gjort dette, for det er så atypisk som det går an!
Lotus, 36 uker i dag! Er det T-30, tro???
Heisan
Det høres fint ut :)
er ikke så veldig kreativ men har nå lært å hekkle vogn teppe så jeg har lagd to stk faktisk til overaskelse for mange men når man har lite å finne på er det greit å prøve litt da :D :D
Snus og :baby: 33+4
Tiddelibom
04-09-2002, 13:36
Nope.... Har ikke laget noe, jeg. Svigermoren min har tatt helt av, så babyen får alt hun trenger og antakelig mer enn det fra henne...
Tiddelibom 32+6
Stinemor
04-09-2002, 13:48
Jeg var flink tidlig i svangerskapet jeg, men jeg går dessverre så fort lei av ting... så nå er det lenge siden jeg har gjort noe.
-Jeg har strikket et fullt sett med sælebukse, jakke, lue og sokker i babyull.
- Jeg har sydd et leketeppe til den lille i mykt fleecestoff.
- Jeg har sydd en tykk bukse og heldress i varm fleece.
- I tillegg må jeg jo nevne at jeg har totalrenovert barnerommet da! Revet ut gamle gulv, lagt nytt gulv, malt, sydd nye gardiner, pusset opp barneseng og malt noen gamle kommoder til å ha babyklær i.
Ellers strikker min mor for harde livet, så jeg regner med at babyen får det han skal ha og litt til... :D
Så her er det bare å føde!!
Stinemor (33+5)
Malinmor
04-09-2002, 15:04
Den kurven høres utrolig søt og fin ut Karius:klapp: Synes du er kjempe flink:D Mere enn hva jeg kan fortelle om meg selv:o Begynnte på to strikka gensere til Sebastian i august i fjor, men de er enda ikke ferdige, fordi jeg ikke har giddi:uff: Og nå har jeg rett og slett ikke tid til sånnt:uff:
Så stor applaus til dere flinke jentene!!!:klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:
Buhu.... Jeg har ikke gjort noe slikt jeg. Ikke er jeg så fingernem heller. Ja ja, min baby får klare seg uten noe hjemmelaget fra ho mor..... H*n overlever vel....
(Men kanskje jeg skal se på det teppe jeg hadde tenkt å sy en gang..... Hadde jeg bare vist hvor jeg får tak i mønster osv så).
Men dere andre er super flinke altså :klapp: :klapp:
All ros til dere!!! Og den kurven høres så fin ut!!!
at jeg lager jo omtrent hele rommet hans, nå måtte jeg rive platene på veggen og sette opp nye sponplater og så tapetsere, lakke lister og sette opp listene. Så egentlig så har jeg ikke tid til annet, så det er ikke så rart at det går litt seint med babyteppe.:p
Lykke til alle sammen! Vi har jo tross alt LAGD babyen da :latter:
Klemmer fra BigMama 35+0:D
Kurven høres kjempe fin ut! :klapp:
Jeg er heller ikke av den fingernemme typen akkurat... Strikke gjorde jeg på skolen når vi måtte, ikke noe som frister å gjøre frivillig... For det første så strikket jeg veldig ujevnt, knaket i pinnene, og mista masker, og på slutten hadde jeg fler masker enn jeg la opp i begynnelsen. Det sier jeg selv at jeg ikke trenger forsøke igjen... :bonk: Dessuten har jeg tålmodighet som en.... potet...
Jeg har et strikket sett som jeg brukte når jeg var baby, det er gult så det passer jo til gutt også.
Sant som Bigmama sa; vi har jo tross alt lagd babyen da! :D
Kos Puncky T-30
Kurven høres veldig fin ut!
Jeg kan hverken å strikke eller å sy, har ti tommeltotter.... Men heldigvis strikker både svigermor og svigerinne nydelige klær. Og svigerinnen min strikker også vognteppe. Mannen min skal lage vugge, men han begynner å få dårlig tid nå mener jeg......
:)
Sunniva 34+4
Jeg kan ikke strikke, men min søster og kusine er veldig flinke! Så jeg kjøpte garn og mønster og ba dem hjelpe meg med å strikke et sett hver. Dessuten har min mor strikket et sett. Jeg er glad i å brodere, så kanskje det blir et broderi nærmere jul. (Har allerede brodert julekalender til meg selv når jeg var 17-18 som småen kan få "arve" hvis pappan går med på det, vi har pleid å dele kalenderen og lage 12 pakker til hver :) )
Koala 25+3
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.