PDA

Vis full versjon : Går her ennå,. jeg!

sats
14-03-2003, 17:49
Heisan, i dag er jeg 37+4 uker og går fremdeles hjemme og vagger mens jeg venter på det store underet som snart skal skje. Er det noen som vet om fødselen blir satt i gang når man overskrider 38 uker. Mener jeg har lest litt om akkurat det. Iallefall står det at man skal ha tettere oppfølging etter 38 uker.

Er helt overbevist om at jeg går over helgen, og skal til gynekologen på tirsdag. Han sa for 14 dager siden at jeg nok ikke kom til kontrollen den 18. mars. Vi får nå se på det!!!!

Er rimelig utålmodig og lei av å leve i slik uendelig spenning. Tvillinggraviditeten er et resultat av 4 prøverørsforsøk, så vi er ganske spente begge to for tiden. Andre som har gått så lenge, eller?

Jeg er jo selvfølgelig glad for at jeg har holdt så lenge og at guttene ser ut til å bli noen store og fine krabater. Har jo gått med 3 cm åpning i over 4 uker nå og vært i stor aktivitet de siste ukene. Lå jo på sofaen i 7 uker pga fare for for tidlig fødsel (kort livmorhals) så nå skjønner jeg ikke så veldig mye.

Ønsker alle andre tvillingventende mødre lykke til.

kristina
16-03-2003, 23:34
Det er litt av en tålmodighetsprøve du går i gjennom. Håper du ikke har så altfor lenge igjen før noe skjer. Derimot er du jo heldig som har gått så lenge, det vil gjøre det enklere etter at barna er født mhp amming, søvn etc..

Jeg kjenner endel tvillingmødre, og jeg har foreløpig bare hørt om at fødselen har blitt satt i gang i uke 38, hvis de ikke har født før det. Men det er vel ulik praksis fra sykehus til sykehus.

Jeg er selv 28+1 i dag og er glad for hver dag som går. Jeg tenker mye på om noe skal skje altfor tidlig, og er stadig usikker på om jeg tar det nok med ro.

Ønsker deg i allefall lykke til! Gi oss en rapport så fort du vet noe mer!!

sats
17-03-2003, 12:33
Jada, jeg er fremdeles oppegående og høygravid!!!! Er i dag 38+0, skal til legen i morgen. Er utrolig spent på hva han har å si. Han sa nemlig for 14 dager siden at han var 100% sikker på at jeg ville føde før neste legetime. Det samme sa jordmor for en uke siden!

Det er tungt å ha så mange kilo ekstra i magen, har lagt på meg 20 kg nokså nøyaktig. Mye væske i bein og armer etter hvert, spesielt den siste uka nå. Jeg ER jo glad for at jeg har holdt på dem så lenge, men nå er jeg jammen meg utålmodig etter å få se hvem som ligger i magen min!!!!

Ønsker alle dere andre lykke til. Er jeg førstemann ut nå, eller?

Blåklokke
17-03-2003, 17:54
Hei Trude!

Ja, nå er det nok like før for deg! Må si det er betryggende å høre at sofaen kan ha så stor effekt, men skjønner jo at du er veldig utålmodig nå. Her er det bare å ønske deg lykke til!!!